Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
joern.loenborg
Guld medlem
Oprettet: 25-Juni-2006
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 6994
|
Sendt: 19-August-2009 kl. 13:00 |
Kim Jespersen skrev:
Man kan så diskutere om merudgiften for kortet på 30,- kr. i måneden retfærdiggøres af Kanal5 HD, hvis man "kun" har mellempakken, så det bliver spændende at se om der kommer flere bonuskanaler for mellempakkekunder. Men dagens udmelding har i hvert fald gjort mig interesseret i YouSee igen, da der nu bliver en mere reel merværdi for den udgift man vælger at afholde.
Så skal YouSee bare lige ud og rette på mit signal, så skal jeg have fundet et TV og en PVR med DVB-C, så må vi hellere prøve det.
|
Nu skal du jo ikke overdrive. Husk på, at du så vel nok kommer til at slette : "At slippe ud af YouSee's klør er blevet en mærkesag og en sag man bliver mærket af." i din underskrift.
|
Mvh. Jørn Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000 BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand.
|
|
joern.loenborg
Guld medlem
|
Sendt: 19-August-2009 kl. 13:06 |
Kandersen skrev:
Min personlige mening om Yousee´s træk idag er, at de andre tv udbydere må føle sig ekstremt voldsomt presset nu. Yousee har med ganske kort varsel og vanvittigt effektivt bogstavligt talt fejet benene væk under dem. Og det er inkl. Boxer, der trods gode intentioner igår, allerede i dag, efter pressemødet, ser temmelig ligegyldig ud.
Jeg er glad for jeg har Yousee i dag. Hvis jeg ikke havde, men havde mulighed for det, så ville jeg helt klart vælge dem nu. Jeg ville slet ikke være i tvivl. Det er dels sagt ud fra den prismæssige årsag, men også det rent principielle i, at kortafgiften hele tiden har været en torn i øjet på os brugere.
|
Meget enig. Også enig i det med kortgebyret, men egentligt underligt at ALLE andre også tager kortafgift - de fleste vel betydeligt mere end YouSee og alligevel er vi utilfredse med kortgebyret. Tror egentligt, at der er YouSee selv, der er skyld i utilfredsheden, da kortafgiften pludselig steg med 100% fra kr. 199 til kr. 398 p.a.
|
Mvh. Jørn Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000 BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand.
|
|
TvHomer
Guld medlem
Oprettet: 03-August-2009
Point: 756
|
Sendt: 19-August-2009 kl. 13:11 |
Gad vide hvad alle dem der ikke har digitalboks, så skal give for en når selve signalet bliver gratis?
Håber ikke at de lige skal tjene lidt ekstra der.
|
|
Bruger slettet
--
Oprettet: 31-Januar-2007
Sted: Denmark
Point: 1200
|
Sendt: 19-August-2009 kl. 13:21 |
joern.loenborg skrev:
Nu skal du jo ikke overdrive. Husk på, at du så vel nok kommer til at slette : "At slippe ud af YouSee's klør er blevet en mærkesag og en sag man bliver mærket af." i din underskrift.
|
Den med håndjernene er nu også en YouSee kommentar Men det er så den der er blevet slækket lidt på, det bliver måske endda til at leve med at være tvunget til at have YouSee, men jeg mangler stadig prisen for hele herligheden (2010 priserne), så min signatur bliver lige indtil de er kommet. Men alt i alt, som det så ud igår, så var DVB-T FTA det mest interessante tilbud, men nu har YouSee da spillet sig ind i kampen igen.
|
|
Kandersen
Platin medlem
Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Point: 10964
|
Sendt: 19-August-2009 kl. 13:33 |
Problemet med kortafgiften, uanset størrelsen eller udbyder, er og har i mine øjne hele tiden være, at det har været et produkt, som man reelt set ingen nytte havde af. Man betaler et abb. pris i forvejen, og har sådan set udelukkende fokus på tv kanaler, når man søger tv udbyder. Disse har en pris, uanset hvordan signalet så end kommer frem til en. At man så derud over har skullet betale en såkaldt "administrations" pris, som bogstavligt talt har været helt hen i vejret, det har været svært at forstå.
Det som jeg forstår ved Yousee idag, det er netop at fjerne kortgebyret for de som alligevel ikke bruger det, og på den måde får rigtig mange af de analoge kunder over på det digitale signal. Og for de som skal have kort alligevel, der laver man en reel administrationspris. Selvom 30,- om måneden måske i virkeligheden er højt, så er det alligevel en meget mere gennemskuelig pris, og man kan begynde at se meningen med det. Derfor er den nemmere at sluge for en forbruger, som bare vil se tv og har fokus på kanal udvalg.
Man skal huske på, at det er det digitale signal, som Yousee fremover skal tilbyde deres services på. Det er på det digitale net Yousee kan sælge deres services på. Så nytter det ikke, at næsten 90% af kunder hænger fast i det analoge signal, fordi kortgebyret holder dem fra at vælge digitalt.
En genialitet, som jeg dog synes, at Yousee burde have indset for længe siden.
|
|
|
bibihest
Guld medlem
Oprettet: 30-Maj-2006
Point: 1435
|
Sendt: 19-August-2009 kl. 13:36 |
Synes godt nok de har efterladt flere åbne spørgsmål end godt er.
Hvis man nu ønsker de gratis hd kanaler, kan man så nøjes med at købe et kort til 30kr/md og sætte i sit cam modul og så egentligt fortsætte som man gør i dag?
Eller SKAL man have deres boks med og betale 89 i stedet for.
|
|
Datamax
Super bruger
Oprettet: 04-April-2006
Point: 402
|
Sendt: 19-August-2009 kl. 13:38 |
De 89kr er incl en box har du boxen i forvejen skulle det umelbart kun koste dig 30kr i kort afgift, dette fremgår dog ikke af hvad jeg kan læse lige pt men kan ikke forstille mig andet, ellers må de jo komme med en kompensation til dem der har købt boxen i dyre domme, ellers er det godt nok at tage folk bogstaveligt talt røven.
|
CASH IS KING
3840x2160"2:2"3:3
|
|
Kandersen
Platin medlem
|
Sendt: 19-August-2009 kl. 13:41 |
TvHomer skrev:
Gad vide hvad alle dem der ikke har digitalboks, så skal give for en når selve signalet bliver gratis?
Håber ikke at de lige skal tjene lidt ekstra der.
|
Se, det er jo her man skal se tingene i et meget større perspektiv. Som Lars også skriver i livepressemødet, så forventes det, at af de Tv der sælges, der vil op til 75% af dem have DVB-C tuner. Yousee har garanteret gennemskuet dette, og skal derfor ikke nødvendigvis ud og tilbyde bokse til ihvertfald en stor del af deres kunder. De har eller får jo et tv, som allerede kan det.
Boksen uden HD forsvinder helt. Dette skal garanteret også ses i lyset af, at der sælges mange TV med indbygget DVB-C tuner.
Så er der boksen med HD tilbage. Den tilbyder Yousee stadigvæk, ganske som en normal service til deres nu (snart, forhåbentligt) udelukkende digitale net.. Det er netop HER, på de services som det digitale net giver mulighed for, de skal tjene pengene fremover.
Yousee har set lyset, endelig! Hastigheden mod 100% digital fik et enormt boost i dag hos Yousee. Godt tænkt!
|
|
|
Kandersen
Platin medlem
|
Sendt: 19-August-2009 kl. 13:46 |
bibihest skrev:
Synes godt nok de har efterladt flere åbne spørgsmål end godt er.
Hvis man nu ønsker de gratis hd kanaler, kan man så nøjes med at købe et kort til 30kr/md og sætte i sit cam modul og så egentligt fortsætte som man gør i dag?
Eller SKAL man have deres boks med og betale 89 i stedet for.
|
Du skal som minimum have mellem eller fuld pakken. Denne pakke koster det som denne pakke koster idag. Og disse pakker kræver IKKE et kort, (fra d. 15/9-2009).
Ønsker du yderligere services, f.eks i form af HD kanaler, så skal du, udover HD kanalernes pris/pakke, også have et kort til 30,- om måneden.
Ønsker du andre services som kræver et kort, så koster det altså 30,- om måneden.
Der vil ikke være services tilgængelig for folk på det analoge signal. Det er ganske logisk, efter min mening, da det stort set er fysisk umuligt at administrerer. Derfor er det så vigtigt at få kunderne over på det digitale net, hvor de kan tilbyde services OG kunne administrerer dem.
Det er sådan jeg forstå det fra pressemødet.
|
|
|
Bruger slettet
--
Oprettet: 31-Januar-2007
Point: 1200
|
Sendt: 19-August-2009 kl. 13:48 |
Kandersen skrev:
Problemet med kortafgiften, uanset størrelsen eller udbyder, er og har i mine øjne hele tiden være, at det har været et produkt, som man reelt set ingen nytte havde af. Man betaler et abb. pris i forvejen, og har sådan set udelukkende fokus på tv kanaler, når man søger tv udbyder. Disse har en pris, uanset hvordan signalet så end kommer frem til en. At man så derud over har skullet betale en såkaldt "administrations" pris, som bogstavligt talt har været helt hen i vejret, det har været svært at forstå.
Det som jeg forstår ved Yousee idag, det er netop at fjerne kortgebyret for de som alligevel ikke bruger det, og på den måde får rigtig mange af de analoge kunder over på det digitale signal. Og for de som skal have kort alligevel, der laver man en reel administrationspris. Selvom 30,- om måneden måske i virkeligheden er højt, så er det alligevel en meget mere gennemskuelig pris, og man kan begynde at se meningen med det. Derfor er den nemmere at sluge for en forbruger, som bare vil se tv og har fokus på kanal udvalg.
Man skal huske på, at det er det digitale signal, som Yousee fremover skal tilbyde deres services på. Det er på det digitale net Yousee kan sælge deres services på. Så nytter det ikke, at næsten 90% af kunder hænger fast i det analoge signal, fordi kortgebyret holder dem fra at vælge digitalt.
En genialitet, som jeg dog synes, at Yousee burde have indset for længe siden. |
Jeg er fuldstændig enig. Som jeg ser det, så påbegynder YouSee nu at gøre det som Sky gjorde for flere år siden, nemlig at tilbyde en række kanaler til lav eller ingen pris (flere kanaler er rykket ned i pakkeniveau), for igennem dem at slå på ekstra services og tilbud som HD kanaler. Tilkøbspakker, kanaler og andre services tilbyder også kunderne mere værdi, da man ved at få dækket et behov føler man har fået noget for pengene og dermed får man gladere kunder og glade kunder er væsentligt mere værdifulde for et selskab end utilfredse kunder.
|
|
joern.loenborg
Guld medlem
|
Sendt: 19-August-2009 kl. 13:48 |
Var helt med på, at den med håndjernene var møntet på YouSee, men hvis første linie fjernes, så er der ingen henvisning til YouSee i håndjerne.
|
|
|
JesperLund
Guld medlem
Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Point: 8022
|
Sendt: 19-August-2009 kl. 13:50 |
Kandersen skrev:
En genialitet, som jeg dog synes, at Yousee burde have indset for længe siden. |
Enig, det giver ingen mening af bruge kryptering hvis alle skal have adgang til signalet ("alle" som i dem der modtager mellempakken analogt også skal have mellempakke mux'erne digitalt). Thumbs up til YouSee for dagens initiativ. Men.. jeg kunne forestille mig at YouSee i de sidste par år har overvejet en anden forretningsmodel, hvor de store mellem- og fuldpakker blev droppet til fordel for nogle mindre pakker som alene blev leveret digitalt. Det ville kræve CAMs og kort for hvert TV og optageenhed i husstanden. Nu har de cementeret de store pakker da adgangen skal styres med gammeldags kanalfiltre, og når man ser hvor lidt Boxer har fået ud af deres små pakker, er det givetvis den mest fornuftige beslutning.
|
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
|