recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Digital tuner og HD-TV
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketDigital tuner og HD-TV

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Spiff Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 23-Oktober-2006
Status: Offline
Point: 33
Direkte link til dette indlæg Emne: Digital tuner og HD-TV
    Sendt: 21-November-2006 kl. 10:44
Nu står der at mit TV har en indbygget digital tuner, vil det så sige at jeg kan se HD TV på det? eller skal jeg købe boks eller sådan noget når det engang kommer til Danmark?
Til top
ZkiiFreak Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 10-Juni-2006
Sted: Denmark
Point: 485
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-November-2006 kl. 10:47

Tuneren kan ikke få noget HD signal. Det betyder bare, at signalet er digitalt. Det er ikke ensbetydende med HD, men derimod bedre og renere billedkvalitet. Plus mulighed for EPG, tekster og andet godt snask...

Så du skal ud og have en HD Selector (hvis du har TDC kabelTV) eller en Stofa HD boks (hvis du har Stofa).

/ZF

Redigeret af ZkiiFreak - 21-November-2006 kl. 10:48
Til top
miri Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-August-2006
Sted: Denmark
Point: 2066
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-November-2006 kl. 10:50

Den digitale tuner betyder, at du kan modtage digitale kanaler via antenne, men der sendes ikke HD via antenne - der skal du via kabel eller satellit, og der har du ingen gavn af din digitale tuner. I Sverige er de begyndt at sende (lidt) HD via antenne, men uden for vores rækkevidde, og som jeg forstår det vil nordmændene begynde til næste år.... I Danmark forlyder det at vi skal vente til 2010...

- og ja, du skal købe en boks til den tid fordi HD vil blive sendt i mpeg4 og din digitale tuner kan kun køre mpeg2.....

miri
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu