|
Digital tuner til brug for projektor |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
LOU ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 06-Februar-2012 Status: Offline Point: 6 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 06-Februar-2012 kl. 10:37 |
Hej.
Jeg har for nyligt anskaffet mig en Panasonic PT-AT5000 projektor, som jeg bruger til film. I min lejlighed er der kabel-tv fra Yousee, og jeg vil gerne have sendt et tv-signal til projektoren, nu den alligevel hænger der. Min Denon surround forstærker er centrum for alle mine enheder. Jeg overvejede indledningsvis en boks fra Yousee, men det lader til, at mange Yousee-kunder er utilfredse med deres. Derfor tænker jeg nu på alternativer, og her synes jeg markedet er lidt mudret, og det kan være lidt svært at læse sig til, hvad jeg præcis behøver, for at få det til at virke. Jeg har længe haft kig på en AC Ryan, men de kan ikke behandle DVB-T2 signaler... endnu i hvert fald. Er det muligt at finde en digital tuner (som ikke er en del af en Yousee boks) der kan behandle signalet fra alle kanalerne? Denne tuner vil jeg så bare tilslutte forstærkeren og sende signalet videre via HDMI til projektoren. Så vidt jeg kunne forstå, gik Yousee i 2009/2010 bort fra at kode deres kanaler, så jeg er vel ikke begrænset til at vælge et Yousee produkt...? Har I kloge HIFI guruer nogle gode ideer i denne forbindelse? På forhånd mange tak.
|
|
![]() |
|
scouzer ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 06-Februar-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 165 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
ja jeg kunne da også godt tænke mig at vide om der findes et alternativ til yousee's bokse, da jeg synes de er for dyre....
kunne denne her eksempelvis fungere??? http://www.elgiganten.dk/product/tv-radio/digital-tv/digital-modtager-receiver/DC1/clint-dc1-digital-tv-modtager-dvb-c |
|
Kenneth
|
|
![]() |
|
Peter49 ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 01-Juni-2008 Status: Offline Point: 256 |
Hvorfor vil du have en DVB-T2 tuner, når det er til kabel tv ?
|
|
![]() |
|
@Peter49:
Det er muligt, at jeg har fået begreberne galt i halsen. Gør DVB-T2 sig kun gældende for eksempelvis Boxer kunder, som modtager deres tv signal via en Boxer modtagerboks? Alt jeg skal have er mit Yousee tv signal fra antennestikket i væggen til min projektor (via forstærkeren). Du ved formentlig mere om dette end jeg gør, så hvad synes du vil være en god løsning?
|
|
![]() |
|
scouzer ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 06-Februar-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 165 |
Jeg vil også bare gerne have en dvb-c tuner...men jeg er ikke sikker på hvad der fungere???
|
|
Kenneth
|
|
![]() |
|
denne her ville vel slet ikke være så dum at købe, så jeg har bluray afspiller, hdd optager og dvb-c tuner i en???
|
|
Kenneth
|
|
![]() |
|
@scouzer:
Hvorfor starter du ikke din egen tråd? Du er allerede ved at bevæge den her i en lidt anden retning, inden der er kommet gang i den. Det betyder egentlig ikke så meget for mig, at du gerne vil have, at det skal være billigt, indeholde bluray mm. Det er selvfølgelig fint, at du også har noget på hjerte, men hvis det ikke rigtig er i overensstemmelse med det oprindelige emne, så er det ret nemt at starte et nyt.
|
|
![]() |
|
Der Alte ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 15-Januar-2011 Status: Offline Point: 367 |
En billig DVB-C boks er ideel til formålet, f.eks. Clint DC1 eller Blue Tinum. Pris: Ca. 500,-
De leverer et perfekt signal fra YouSee kabel-TV via HDMI til TV eller projector (dog KUN gratis kanaler, ikke betalingskanaler med kort). Som en bi-gevinst kan disse bokse også optage signalet via en extern USB-disk eller USB-stick. |
|
![]() |
|
@Der Alte:
Super. Tak for det. Jeg går ikke ud fra, at der så vil være nogle begrænsninger i mit specifikke tilfælde, hvor alle Yousee kanalerne leveres til mig som en samlet pakke. Har du nogle ideer om det? Jeg bor i en andelsforening, hvor vi får den store kabel-tv pakke fra Yousee (uden de særskilte betalingskanaler).
|
|
![]() |
|
Der Alte ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 15-Januar-2011 Status: Offline Point: 367 |
Nej, ingen problemer. Har selv fuldpakken (uden betalingskanaler med ekstra kort). Det virker 100% perfekt.
Clint DC1 (Elgiganten) er normalt den billigste (kr. 444,-). |
|
![]() |
|
slap da lige lidt af Lou, nu er det jo lidt det samme vi er ude efter, så er der vel ingen grund til at starte en ny tråd op om samme emne....
måske denne kunne være interessant??? http://www.lg.com/dk/tv-audio-video/video/LG-blu-ray-afspiller-HR570C.jsp |
|
Kenneth
|
|
![]() |
|
Peter49 ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 01-Juni-2008 Status: Offline Point: 256 |
Ja, DVB-T2 er kun aktuelt for Boxer kunder. Vedr. hvilken boks der vil være en god løsning, kan jeg kun sige Der Alte har svaret godt på det.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |