Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
Kramer87
Bruger
Oprettet: 03-Marts-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 76
|
Emne: Digital tuner????! Sendt: 05-Marts-2010 kl. 09:10 |
Er der en af jer der ved om denne model har den tuner der skal bruges?
|
|
rhsin
Guld medlem
recordere.dk teamet
Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Point: 5990
|
Sendt: 05-Marts-2010 kl. 09:14 |
prøv hold dine spørgsmål i den tråd du allerede har startet om køb af en ny skærm.... du starter jo en ny tråd hver gang du har et spørgsmål om det valg du er ved at foretage dig... bare et godt råd...
og det er jo nok dig der skal fortælle hvad din signalkilde er førend vi andre kan svare på om den tuner den har er den rigtige
|
Mvh
René
|
|
Kramer87
Bruger
|
Sendt: 05-Marts-2010 kl. 09:32 |
Den er modtaget, havde jeg faktisk ikke lige tænkt over :D
Min signalkilde, hmm jeg har en zaptor boks fra stofa, ved ikke om det er det du mener? :)
|
|
danji
Super bruger
Oprettet: 22-Juli-2009
Sted: Denmark
Point: 384
|
Sendt: 05-Marts-2010 kl. 09:50 |
Fjernsynet har DVB-T og DVB-C tuner. DVB-T er (typisk) til signal gennem luften og DVB-C til kabel TV. Da du har stofa er det en DVB-C tuner du skal bruge, så svaret er ja.
Eneste der mangler er så en DVB-S tuner er et moduleringsformat til satellitmodtagelse.
|
Mvh dan.
|
|
Kramer87
Bruger
|
Sendt: 05-Marts-2010 kl. 09:54 |
Tak for det. Hvad har det af betydning at det ikke har en DVB-S tuner? Og har den MPEG-4 tuner, og er den egentlig vigtig? :)
Garanteret et dumt spørgsmål, men har simpelthen ikke forstand på det.
|
|
danji
Super bruger
Oprettet: 22-Juli-2009
Sted: Denmark
Point: 384
|
Sendt: 05-Marts-2010 kl. 11:12 |
Det beytder blot at hvis du en dag skifter til en satellitudbyder (dvs. modtager dit signal via en parabol), så må du bruge udbyderens box.
Og ja, dan har MPEG-4. Den er vigtig for modtagelse af HD kanaler som ofte brug MPEG4. (Ved ikke med stofa, men ellers kommer de måske til det i fremtiden. Men jeg vil tro de bruger MPEG4 til HD.)
|
Mvh dan.
|
|
Kramer87
Bruger
|
Sendt: 05-Marts-2010 kl. 11:17 |
okay. Ved du om Komplett.dk er et godt nok sted at købe fjernsyn?
|
|
Kramer87
Bruger
|
Sendt: 05-Marts-2010 kl. 11:50 |
LCD-Univers.dk sælger også skærmen, og det er jo dansk. Så er det ikke et bedre sted at købe skærmen?
|
|
Fnulder
Guld medlem
Oprettet: 28-September-2008
Point: 503
|
Sendt: 05-Marts-2010 kl. 11:56 |
Desuden kan du nu kaste din Zaptor væk da TVet nu kan håndtere det hele. Dvs. du sætter bare kabelet fra vægen direkte i TVet og kører en digital søgning på DVB-C. Du skal dog være opmærksom på du mister de ekstra ting zaptoren tilbyder som start-forfra og lejefilm osv. Men du har alle dine kanaler
|
|
Kramer87
Bruger
|
Sendt: 05-Marts-2010 kl. 11:58 |
Okay, jeg kan sgu ikke undvære start-forfra muligheden. Den er jeg kæmpe fan af ;)
Hvilket sted ville du vælge af Komplett.dk og LCD-Univers.dk for at købe en skærm?
Komplett ligger vist i Norge og LCD ligger i Danmark.
|
|
tobywan
Super bruger
Oprettet: 19-Juni-2006
Point: 406
|
Sendt: 05-Marts-2010 kl. 13:03 |
Du kan eventuelt investere i en universal remote - evt. Logitech Harmony, hvis du gerne vil have mulighed for at benytte alle ekstratjenesterne som Zaptor tilbyder (startforfra etc.) og kun benytte 1 fjernbetjening - (næsten)uanset hvormange enheder du har, vil de kunne fungere som 1. (kanal skift sker på zaptor, lyd justeres på forstærker, automatisk tændsluk og indstilling af alle enheder). Når jeg eksempelvis tænder mit system (et klik): - TV tænder
- Input på TV sættes til HDMI1 (min digital boks)
- Digitalboks tænder
- Forstærker tænder
- Forstærker input sættes til optisk via digital modtager
- Alt er klar ved et klik.
Anbefaling herfra i hvert fald - den gør virkelig betjeningen meget nemmere, når man gerne vil drage fordele af funktioner i boksen, og har andre enheder på.
Redigeret af tobywan - 05-Marts-2010 kl. 13:06
|
Panasonic VT50 - B&W CMs2
|
|
Kramer87
Bruger
|