recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > Indstillinger af TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Digital tv i gl. tv med boks
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Digital tv i gl. tv med boks

 Besvar Besvar Side  123 11>
Forfatter
Besked
dosdesign Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 22-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 123
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dosdesign Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Digital tv i gl. tv med boks
    Sendt: 12-Januar-2016 kl. 17:05
Hej

Jeg har en gl. analog TV i soveværelse, som jeg har købt en digital boks til - så kan man jo på AV kanalen på tv'et se de digitale kanaler, men skal bruge remoten fra digital boks - men der tekst tv ikke godt + remoten er lille og uhandy og ikke god signal - Så jeg spøger kan man ikke se digitale kanaler på tv'et på de gængse numre ved brug af tv's remote programmer 1-2-3-4 osv. ? De er forbundet med SCART stik + antenne lille kabel

Ja jeg vil ikke til at autosøge og til at lægge alle kanaler i orden på tv hvis man alligevel ikke kan få de digitale kanaler ind på selve tv'ets kanaler/programnumre ?

Har nemlig det samme spørgsmål med min harddisk optager i stuen om er sat til fladskærm tv men som er analog (har ikke digitale kanaler, kun analoge men det er også ok p.t MEN den har ingen efter 9 feb. hvor yousee slukker analog signal) - Der tænkt jeg om man kan købe en digital boks mere (harald nyborg 399,-) og sætte den mellem antenne stik i væg og så harddiskoptageren - kan den så optage de digitale kanaler på harddiskoptageren, mens man ser tv ?
Prøvede at sætte det sammen men er kunne man kun se digital på harddiskens AV kanal ergo kan man ikke programmere optagelse på min fede harddiskoptager som jeg ikke kan undvære som virker så godt med god menu og funktioner m.m - jeg har ikke prøvet at autosøge alle kanaler forfra da den så blander det hele, og vil ikke før jeg ved om min gl. tv i soveværelse med digital bks og harddisk i stuen kan vise digitale programmer på maskinerne

Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2016 kl. 17:17
Nej det kan du ikke! Du kan kun anvende tuneren i boxen, og TTV fra boxen. Enig i at det er ringe.

Ja hvis du anskaffer en box mere til harddiskoptager, kan du optage programmer via scartstikket. Men køb da en bedre box at sætte til TV'et og brug den anden til optageren. En Triax box har bedre TTV og bedre billede i det hele taget.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2016 kl. 17:22

Kort: Dit grej er forældet. Køb f.eks en HDD Recorder, med den kan du se en udsendelse på TVet, samtidig med at der optages en anden.
Alternativt køb et nyt TV med Twin Tuner, så kan der også ses en udsendelse og optages en anden samtidig.
De 2 løsninger er de nemmeste.
Du kan også bruge den nuværende box til det nuværende TV, men til brug på en Recorder er det ikke en videre brugbar løsning.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
dosdesign Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 22-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 123
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dosdesign Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2016 kl. 17:33
Ok hvorfor kan jeg ikke se digital tv på min gl tv i sove (altså bruge tv remoten og skifte kanaler på den) hvis du kampus skriver jeg giodt kan med harddiskoptageren (kalder HDD nu) i stuen - ja det er forvirrende - men det vigtigst for mig er om jeg kan bruge denne Sony, RDR-HX780, MPEG2 - Harddiskdvd-optager, 160 GB efter de slukker analog signal - jeg har fladskæm med mpeg4 i stuen og har en Denver Digital Boks DVBC-110HDMK2 - altså kan jeg så sætte boks mellem væg og harddiskoptager og så optage med harddiskoptagerens menu og optage på harddiskoptageren - altså kun bruge digitalboks til at give digital signal til harddiskoptageren - jeg har sat til uden harddiskoptageren kunne finde digitale kanaler MEN prøvede ikke en ny autosøging (er bøvlet hvis i ved det ikke virker - så skal jeg til at bytte rundt på rækkefølgen) - kunne kun se digital kanaler på HDD AV kanal - vil så nødig smide den HDD den er så god og kan alt jeg behøver
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2016 kl. 17:34

En ting der også kan gøres, er at leje/købe en YS modtager så kan der også ses TV og optage samtidig. Den nuværende vil sikkert udgå snart, der kommer en helt ny i Marts som er langt mere i takt med tiden.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2016 kl. 17:38

Der kan ikke bruges noget af det Analoge grej, UDEN at der modtages via en extern enhed, det er fint til TV, men til en Recorder er det bøvlet, det vil du hurtigt blive træt af af bruge, det er der mange andre der er blevet. Køb en HDD og brug den på modtageren.

Redigeret af Radiomanden - 12-Januar-2016 kl. 17:41
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
dosdesign Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 22-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 123
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dosdesign Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2016 kl. 17:48
Jeg bruger en usb/harddisk til at optage på digital boks i soveværelse - det er ok - MEN som sagt i stuen har jeg en fladskærm + HArddiskoptager (som er så god så god med alle funktioner der kærves af mig + at en ny optager ala den, koster 2000 kr de steder jeg har set - ikek rigtig penge) kan jeg slet ikke beholde og bruge den som nu bare med digitalboks mellem den og væg
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2016 kl. 17:55

Jo, det vil virke, men meget bøvlet. Du skal indstille modtageren til den kanal du vil optage fra, stille Recorder til at optage fra extern enhed, efter den optagelse stille modtager til anden kanal der ønskes optaget fra og gentage indstilling på Recorder.
LANGT nemmere løsning, er som skrevet at bruge en HDD direkte på modtageren, og vupti du har en billig Digital optager.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2016 kl. 18:08
Oprindeligt skrevet af dosdesign dosdesign skrev:

MEN som sagt i stuen har jeg en fladskærm + HArddiskoptager (som er så god så god med alle funktioner der kærves af mig + at en ny optager ala den, koster 2000 kr de steder jeg har set - ikek rigtig penge) kan jeg slet ikke beholde og bruge den som nu bare med digitalboks mellem den og væg


Din harddiskoptager er ikke god længere, den lever slet ikke op til det der kræves af dig.

Du må se i øjnene at tiden er løbet fra din harddiskoptager, alt hvad du kan bruge den til er lappeløsninger du aldrig bliver tilfreds med.

Du kan købe et modtagersystem, der kan oversætte alle dine digitale kanaler til analog. Men det vil koste langt mere end to nye tv og to nye optagere.

Mit råd: glem optageren til du har råd til at købe en ny. At købe en modtagerboksog koble den til harddiskoptageren er spild af penge, penge du skal bruge som start på opsparing til en ny optager!


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
dosdesign Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 22-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 123
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dosdesign Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2016 kl. 18:12
OK du mener man kan kun se/optage digtital tv på Harddiskoptagerens AV kanal, hvor den kanal boksen sat til vises ? så skal jeg smide min optager ud som virker fint nu ??? er der andre er siger det samme ?

Ja jeg har en boks/modtager som skrevet og kan godt købe én mere de koster 399 kr, men skal så købe en HDD (harddis) eller USB stik udover - så er det dyrt, men vgtigst en boks jeg har kan slet ikek de ting jeg har brug for (som min sony kan) - den kan ikke engang dele en optagelse op - man kan heller se andet man har optaget mens den optager osv - kan ikke finde optager der er go opg billig MEN igen vil helst beholde min optager SONY !

p.s det er godt nok træls skrive herinde bogstaver mangler hele tidn og den reagere ikek å ens tastning ?? er det bare mig
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2016 kl. 18:14
Det bedste ville være at købe nyt tv med PVR funktion, eller en modtager med PVR
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2016 kl. 18:17

Det ER forstået du gerne vil beholde den gamle optager, men den er og bliver teknisk skrot, den er totalt forældet, skal du have noget tilsvarende, så skal du købe en af Panasonic modellerne.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 11>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu