recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > Indstillinger af TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Digital tv i gl. tv med boks
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Digital tv i gl. tv med boks

 Besvar Besvar Side  <12345 11>
Forfatter
Besked
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2016 kl. 19:12
Korrekt! Min box er en Vantage købt i Tyskland.
Til top
dosdesign Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 22-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 123
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dosdesign Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2016 kl. 19:16
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Fjollet! Nej men de Panasonic maskiner er meget kostbare. Jeg har ikke behov for at kunne brænde optagelser ud på bluray eller dvd, så en box med to tunere er rigeligt til at optage noget og se noget andet samtidigt.


Hej jeg har også kun brug for dette - altså bare kunne optage fra tv og se det og slette det - men den skal kunne :

- Optage men jeg ser andet der er optaget og ligger på harddisken
- Optage mens jeg ser det den optager lidt forsinket (timeshift)
- Skulle kunne dele filer op
- Kunne huse hvorfra man kom til hvis man stopper en optagelse man var ved at se
- hmmm der er nok mok mere men behøver ikke brænde ud og kvalitet betyder ikke meget bare alm standard opløsning


Hvor kan man få en brugt Harddiskopt. til 500 kr brugt MED mpeg4/digital tuner ?

Hvor kan man købe een optager billig der kan det jeg kræver?

Det med pixelere i min denverboks er ikke kun dét, jeg har gode kabler og ny usbstick, den kan heller ikke altid optage to ting i træk hvis den har været slukket standby - er meget langsom i epg m.m kun god til husbehov ogs billig !
Til top
dosdesign Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 22-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 123
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dosdesign Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2016 kl. 19:19
Oprindeligt skrevet af JørgenT JørgenT skrev:



Oprindeligt skrevet af dosdesign dosdesign skrev:

Modtageren siger radiomanden haves ja men den er dårlig til at optage på mange fejl og pixel og kan ingenting næsten men ok i sove - min harddiskopt i stuen kan alt men er analog
I princippet kan en digital tunerboks med SCART udgang kobles på din harddisk recorder og optage fra AV kanal.
Men det er bøvlet, du skal være sikker på tunerboks står på rigtig kanal og er tændt, og du skal programmere harddisk til at optage. 
Hvis der skal optages fra forskellige kanaler, skal der så skiftes kanal på tunerboks (ikke HDD recorder) imellem udsendelser. Så meget bøvlet.
Som test kan du jo prøve med den Denver boks du allerede har til rådighed.  Wink




OK jeg er vist med - den kan kun vise/optage på harddisk på AV kanalen ergo skal man selv skifte manuelt mellem være timerecording øv øv så skal jeg smide den ud !
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2016 kl. 19:23
De digitalboxe lever tit deres eget liv. Jeg har også flere gange mistet nr 2 optagelse når der har været programmeret to lige efter hinanden. Tror faktisk det var fordi jeg havde lagt 5 min til i indstillinger. Så kan skidtet jo ikke finde ud af det.

Men sådan en box med to tunere og HD kan alt det du efterspørger. Nyprisen er så også derefter, ca 2400kr. Det er desværre ikke så ofte der er brugte til salg.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2016 kl. 19:25

Det havde jeg jo skrevet hvordan det skulle gøres.
Hvor kan du købe en billig Recorder, tja du kan jo prøve køb/salg/bytte.
Havde du nu kommet med det spørgsmål om et par måneder, så kunne du købe min. Den sælges ikke før.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
dosdesign Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 22-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 123
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dosdesign Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2016 kl. 19:52
jeg snakker om recorder med digital tuner mpeg 4 - brugte findes nok ikke, da ingen rigtig har digitaltuner endnu kun dem til mange tusinde - men hvor kan man købe en ny recorder/harddisk optager med digital tuner/mpeg4 som bare kan det jeg kræver - altså ikke brænde ud med mere


Stadig træls man skal rette sine indlæg, den fatter ikek det man skriver hurtig
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2016 kl. 19:59

Der er brugte på markedet ind i mellem, nye Samsung eller LG, kan fås som skrevet for under Kr. 2000-, eller som også skrevet leje eller købe en af YS modtagerne.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2016 kl. 20:00
Du skal købe en digitalmodtager med harddisk i. Du skal vende dig til at det ikke hedder en recordere, men en digitalmodtager med PVR.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5206
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2016 kl. 20:48
Oprindeligt skrevet af dosdesign dosdesign skrev:

 OK jeg er vist med - den kan kun vise/optage på harddisk på AV kanalen ergo skal man selv skifte manuelt mellem være timerecording øv øv så skal jeg smide den ud !
Jeg synes at huske at der var en digital tuner boks, hvor man kunne programmere den til at skifte kanal ved hjælp af timer (uden at optage). 
Kan bare ikke lige læse ud fra manual om det samme gælder for din Denver model?
Men der skal så stadigvæk dobbelt programmering til for at optage på HDD recorder. 
Giver bare lidt af den gamle analog maskines fordele med timeshift og opdeling af optagelser, hvis ellers programmeret kanalskiftet kører stabilt.
Da du allerede har boksen, er det jo gratis at prøve lavpris systemet. Smile

Mvh. JørgenT
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2016 kl. 21:00

Der kan no også bruges en mere brugervenlig lappeløsning. Lej en YS modtager, og køb den nye når den kommer, skulle være tilgængelig i Marts
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
dosdesign Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 22-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 123
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dosdesign Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2016 kl. 21:01
Ok jeg skal nok ikke ud i at skal programmere både recorder og boks og ved ikke hvad lavpris system er JørgenT ? Og denver model kan ikke skifte kanal og det ville da være noget værre rod så skulle begge dele passe tidssynkron præcis hele tiden, den kan ikke meget den Denver - så denne mulighed er glemt troede bare hvis en harddiskoptager/recorder fik digital signal via boks kunne den optage. Men det er så kun på dens AV kanal - håber de kommer på tilbud optagerer med mpeg4 - men så ked af at smide min sony optager ud!

Og KLaus skriver

"Du skal købe en digitalmodtager med harddisk i. Du skal vende dig til at det ikke hedder en recordere, men en digitalmodtager med PVR."

Men det hedder da stadig en harddiskoptager man køber med digital tuner i(mpeg4)!! Dvs. en recorder !

Jeg ved ikke hvad en digitalmodtager er med PVR iforhold til det? Er det ikek bare en digitalboks som har harddisk - begge dele er vel lige gode og in !


Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2016 kl. 21:08

Hvad er en PVR, det er en Recorder, hvad er en Recorder, det er en PVR, altså det samme.
Hvad er der i vejen med at leje en YS modtager, den kan det du ønsker og mere til.
Du kan også som skrevet en del gange købe en Samsung eller LG til små penge. Glem den gamle, den er skrot.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12345 11>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu