recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Det digitale sendenet
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Digitalboks m ekstern hd
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketDigitalboks m ekstern hd

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
happydays Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 05-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 13
Direkte link til dette indlæg Emne: Digitalboks m ekstern hd
    Sendt: 18-November-2010 kl. 08:56
Hej Alle

Jeg har en digital boks som kan optage på ekstern harddisk vis usb. Det fungerer da ok, men er lidt besværligt at huske på, at der skal tændes for harddiskens egen strømforsyning når man skal optage osv.

Derfor fik jeg den idé, at det måske var muligt at bruge de mindre eksterne harddiske som får strøm via usbstik, men har siden opdaget, at der til disse små harddiske er et specielt kabel hvor usb-stikkket deles i 2 usb-stik, henholdsvis til strømforsyning og data, hvorfor der således er behov for 2 usb-stik på den digitale modtager.

Nu har den digitale modtager ikke 2 usb-stik, kun 1, og det er muligt at købe en usb-fordeler, og her kommer spørgsmålet ind, er der nogen her som har viden eller erfaring til at kunne fortælle, om en usb-fordeler mellem harddisk og digitalmodtager vil fungere korrekt?

Mvh. happydays
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 04-Februar-2004
Point: 10474
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-November-2010 kl. 09:21
De 2 stik er ikke til henholdsvis strøm og data. Det ekstra stik er kun beregnet til at give ekstra strøm, hvis en enkelt USB port ikke kan levere strøm nok. Langt de fleste 2½" diske kræver så lidt strøm, at et enkelt stik er nok.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-November-2005
Point: 6822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-November-2010 kl. 09:37
En aktiv USB port kan levere 500mA
Når der til nogle små harddiske leveres et kabel med 2 USB stik, så er det ikke fordi man deler data og strøm op, men fordi harddisken har brug for mere strøm and de 500mA en enkelt USB port kan levere. Ved at bruge et dobbeltkabel og tilslutte til 2 USB porte kan man derved få 1000mA strøm.

Hvis du tilslutter en passiv USB hub til den ene USB port der findes på din digital modtager får du ikke mere strøm, men blot en fordeling af de 500mA til flere USB porte - ideen er at du så kan tilslutte flere USB enheder sålænge de hver især og tilsammen bruger mindre end de 500mA der er tilgængelige. En passiv USB hub vil derfor ikke løse dit problem hvis din disk skal bruge mere end 500mA.

Istedet skal du bruge en aktiv USB hub - dvs. en USB hub der har sin egen strømforsyning. Når USB hubben har sin egen strømforsyning har hver USB port i hubben 500mA og du kan derved tilslutte din disk med dobbeltkablet og få strøm nok til at drive den.

Du slipper derfor ikke for en ekstra strømforsyning, du flytter bare strømforsyningen over til USB hubben istedetfor til harddisken.

Der findes nogle af de små harddiske der ikke skal bruge mere end 500mA og derved virker på en enkelt USB port uden dobbeltkabel eller ekstra strømforsyning.
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-November-2010 kl. 11:10
tak for svar til begge

jeg har lånt en lille ekstern harddisk og prøvet, uden held, selvom der medfulgte et kabel med fordelt usb. Det var harddisken fra Medion, den lille, men vil.

jeg må således investere i en usb-hub med egen strømforsyning, eller i en ekstren harddisk med egen strømforsyning, hvis jeg vil have det til at fungere, medmindre jeg finder en lille harddisk med som har et lavt forbrug.

tak for klart og uddybende svar, specielt til spawn:-)

mvh. happydays

Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-November-2010 kl. 11:19

Oprindeligt skrevet af happydays happydays skrev:

medmindre jeg finder en lille harddisk med som har et lavt forbrug.

Dem er der mange af, har en 3-4 stykker som bruges til MCet, fra bl.a Verbatim, WD og Maxtor.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-November-2010 kl. 11:23
jeg kigger efter énThumbs Up
Til top

Besvar Besvar