recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Det digitale sendenet
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Digitalbox lumatron dvb 66t erfaringer
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketDigitalbox lumatron dvb 66t erfaringer

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
lham Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 16-September-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5
Direkte link til dette indlæg Emne: Digitalbox lumatron dvb 66t erfaringer
    Sendt: 26-Marts-2009 kl. 07:30
Anskaffet digitalbox Lumatron ( Kvickly/super brugsen ) DVB-66T
Kan ikke få den til at fange stationer selv om signalstyrke viser ca 50% ( signalkvalitet viser ikke noget)
Har alm UHF antenne uden filter og forstærker tilsluttet.

Manualen side 11 angiver en masse forskellige indstillinger og betegnelser der kan vælges.
Nogen der ved hvad betegnelserne står for og hvilke værdier der skal vælges for nedenstående?

TP-frekvens
Trans mode
Auto mode
Guard Interval

Manual side 15 : skal man anvende TV-setting CVBS eller RGB ?

Gerne andre tips om hvordan du fik din DVB-66T rigtig indstillet og om det var nødvendigt at anskaffe "Digital antenne "

Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2009 kl. 08:30

Jeg vil foreslå dig at kobe et bedre fabrikat, som også har en større anvendelse efter Oktober måned, da den du har nu ikke kan modtage andet end det nuværende MUX. Altså ingen mulighed for modtagelse af de kommende DR kanaler eller BoxerTV.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
lham Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2009 kl. 13:09
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

Jeg vil foreslå dig at kobe et bedre fabrikat, som også har en større anvendelse efter Oktober måned, da den du har nu ikke kan modtage andet end det nuværende MUX. Altså ingen mulighed for modtagelse af de kommende DR kanaler eller BoxerTV.

Faktisk er det lige lykkedes at få hul igennem-det hjalp da de blev resat til fabriksværdier og så forfra på auto search. Ja det er ikke MPEG -4  og de bruges i fritisdsbolig med 2 afdelinger så nu kan vi se MUX 1 programmer til engang i 2012-det rækker i første omgang. Inden da findes der sikkert på nye dimser  feks en MPEG-4 til MPEG 2 og så kan jeg vel se tv igen på den første mux-

men tak for inlægget, jeg er stadig nysgerrig om betyd og indstilling af diverse parametre

Til top
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2009 kl. 18:50

Til den tid er alt MPEG4 eller noget andet, MPEG2 er en Dinosaurus.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
lham Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2009 kl. 19:00

Det er ved at gå op for mig var det offentligt kendt for 3 år siden havde jeg sparet flere tusinde til fejlinvesteringer -men det er vel godt for "radiobranchen " at meget store dele af "vognparken" så skal skrottes !!!

Sjusket lovgivning efter min mening

Til top
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2009 kl. 19:10

Nej, det er udvikling.

Til top
lham Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2009 kl. 07:35
Jeg tror bare ikke det dækker et reelt behov hos store dele af befolkningen hvert 3 år eller deromkring skal skifte "vognparken " for at få nogle extra kanaler og måske lidt skarpere billeder-det mindste man kunne forlange var at det var bagudkompatibelt
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2009 kl. 18:30

Boxers modtagere er også MPEG2 kompatible. Men efter 2012, så er der ikke længere MPEG2, kommer der så derefter en ny standard, så skal der anskaffes nye modtagere. Der er intet som er fremtidssikret.

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu