recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Modtagelse og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Digitale kanaler
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Digitale kanaler

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Bongobrown@gmail.com Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 06-November-2015
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 4
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bongobrown@gmail.com Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Digitale kanaler
    Sendt: 06-November-2015 kl. 21:29
Hej, jeg har et 10 år gammelt tv samt et gammelt B&O som jeg gerne fortsat vil kunne bruge. Har Stofanet via kabel og modtager fint på tv'et i stuen som er af nyere (mpeg4). Da jeg åbenbart ikke længere kan modtage digitale kanaler på de gamle tv har jeg forsøgt at tilslutte en gammel harddisk recorder samt en canal digital modtager (uden kort) som jeg har "arvet" af mine forældre. Jeg tænker at enten harddiskrecorden eller canal digital boksen må kunne modtage det digitale signal og sende videre til de gamle tv's via enten start eller hdmi. Men det kan de ikke..har intet signal når,jeg søger i de respektive menuer på boksene.
Kan nogen hjælpe med at forklare mig om det kan lade sig gøre og hvad der i givet flad skal til? På forhånd tak:)
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-November-2015 kl. 21:35
Ja du skal ha fat i en DVB-C tuner box. En Clint 1 f.eks.

Den gamle harddisk recorder virker ikke mere, da den er mpeg2, og pt bruges mpeg4, og det ændrer sig sikkert igen om nogle år.

Canal Digital boxen er kun beregnet til satellit modtagelse.

Redigeret af Kampus - 06-November-2015 kl. 21:38
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-November-2015 kl. 21:41

Du havde da for pokker ikke regnet med, at en modtager fra CD, eller en gammel Recorder ville kunne modtage Digitalt på kabel TV.? Det er da godt nok .
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bongobrown@gmail.com Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-November-2015 kl. 21:41
Ok tak for klart svar..så kan jeg lige så godt smide recorderne ud.
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-November-2015 kl. 21:50
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

Du havde da for pokker ikke regnet med, at en modtager fra CD, eller en gammel Recorder ville kunne modtage Digitalt på kabel TV.? Det er da godt nok .

Du kunne jo fortælle manden, at hvis han skal have tilvalgskanaler, er det Clint 3 der skal bruges pga kort indgang.
Til top
norbert Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 24-Oktober-2004
Sted: Denmark
Point: 298
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér norbert Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-November-2015 kl. 21:59
Jeg har en gammel recorder, jeg har købt herinde i sin tid, og den virker fint. Jeg sætter dekoder via scart til recorderen og optager derfra. Jeg tilslutter recorderen til TV via scart. På den måde kan jeg se min optagelser fra recorderen. Sådan kan du også gøre. Du skal bare finde indgangen fra din recorder på dit TV. Jeg ved ikke, hvad det hedder på dit TV, men kan f.eks. AV1 eller AV 2. Det samme gælder, at du tilslutter din dekoder via scartudgangen til indgangen på din recorder - på samme måde som til dit TV. Om din kanal digital box kan bruges, ved jeg ikke. Det er jo en rigtig gammel svend. Men prøv. Du kan så optage på din recorder.
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bongobrown@gmail.com Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-November-2015 kl. 23:37
Kombinationen af at der står anført "digitalmodtager" på recorderen - og at jeg muligvis ikke er "radiomand" som du, gjorde mig i tvivl. Om ikke andet er tvivlen nu slået til jorden og spørgsmålet lukkes.
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bongobrown@gmail.com Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-November-2015 kl. 23:39
@kampus tak for kyndigt svar. Jeg finder en clint3.
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-November-2015 kl. 09:37
Oprindeligt skrevet af Bongobrown@gmail.com Bongobrown@gmail.com skrev:

@kampus tak for kyndigt svar. Jeg finder en clint3.

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu