|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
pollux ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 30-Marts-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 27 |
![]() Sendt: 24-Juni-2007 kl. 18:52 |
Jeg skal købe en ny fladskærm til soveværelset og er i tvivl om hvilken tuner apparatet skal have. den skulle jo helst være fremtidssikker (sådan da). man hører hele tiden at NU skal de digitale fjernsynsudsendelser være lige om hjørnet, alle analoge tuner kan snart smides ud osv.
|
|
pollux
|
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40545 |
![]() |
Der er jo lige nu kun 3 kanaler, men efter 2009, så kommer der en god del flere, og så kan en Analog Tuner ikke anvendes. (Kun på kabel TV). |
|
Tangent Ampster BT II - Technics SL 1210 MK2 - Technics SL PG 390 - Panasonic DMP-BD84EG-K - Google TV Streamer - Panasonic 55z80a - JBL Authentics 500.
|
|
![]() |
|
avh ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-Juli-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2891 |
![]() |
Digitalt TV har været her i flere år, både på kabel, satellit og fra luften (1/4-2006), så det er ikke noget der kommer, det er her allerede... Men her er indlæg der ligesom foreklarer tingene fint: |
|
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
|
|
![]() |
|
moho ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 27-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3069 |
![]() |
Man har komprimeret ting Digitalt i så lang tid, så når endnu en modspiller (istedet for medspiller) www.dvb.org kommer på banen. Med ord som Patentrettigheder, da er jeg allerede tændt af. Det kan altså sagtens blive endnu mere "Vandskeliggjort end det allerede er". Så jeg kan kun vente på man også begynder om føje år sende formatet 2,40 ligeså Ægte som 16:9 Der er dog et lys jeg skimter, nu forstår jeg bedre det manglende lovkrav om indbyggede Tunere til KABLER. Og når man ikke forlangte indbyggede DVB-T Tunere [Mastebaserede sendinger], var det for undgå overhovedet begynde sende via master, gælder både betaling eller free to air. Vil det sige www.dvb.org er bedøvende ligeglade med al Campingfolk for eks. her i Europa. Burde det ikke kun være en sag for EBU/ITU? Den herostratiske Frekvenskonference i 2006. Mit reelle problem? Ligesom Microsoft ønskede noget, det samme ønskede Italienere Marconi med Radioen, Guglielmo blev dog ligesom nedstemt, men ligheder er der altså Redigeret af moho - 25-Juni-2007 kl. 10:38 |
|
![]() |
|
fltk ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10596 |
![]() |
Ja pollux, så gav moho vist en grundig vejledning her Flemming |
|
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
|
![]() |
|
Ullum ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 06-Juli-2006 Status: Offline Point: 1004 |
![]() |
Han skal vist redigere i det 7-8 gange mere inden det giver nogen mening
|
|
![]() |
|
moho ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 27-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3069 |
![]() |
Det skal i slet íkke være kede af. I Frankrig opererede man med et system med 819 linier Interlaced 50 Hz. Meningen var dengang der kun skulle være Eet Tv i en Husstand, læs stor fransk familie. Det skal ikke forståes nedsættende. Bare sådan hvis man i dag kun havde råd til (mulighed for) een Fladskærm, på den gode måde. Så 819i50 og PAL farve, med det moderne Ægte 16:9, det ville ikke være så ringe endda. "Ååh Ejnar" Hvad som var værre, hvis man i USA forsøgte 819i60 så springer kæden. Ægte HDTV har man bevidst undgået i næsten al den tid Vi har anvendt Farve Tv. Men men men Fladskærmene har t v u n g e t det frem, og heldigvis for det. Redigeret af moho - 25-Juni-2007 kl. 12:49 |
|
![]() |
|
![]() |
Jeg ved godt jeg er Tumpet Siden den eller de første Monitorskærme kom frem til Computer og Spil, her har jeg de sidste åringer ment at disse skærme er, godtnok små men ikke destor mindre "De er HDTV". Hvornår begynder dette smitte af på vores Husaltre? og jeg har haft direkte pinlige diskussioner om netop denne problematik ___ Men så kom de flade og viste hvor elendige vores analoge signaler reelt var. |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |