recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Det digitale sendenet
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Digitale tv-bokse er elendige
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Digitale tv-bokse er elendige

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Basto Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-December-2011
Sted: danmark
Status: Offline
Point: 533
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Basto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Digitale tv-bokse er elendige
    Sendt: 04-Marts-2012 kl. 11:39
http://www.nordjyske.dk/digitalt/billede-og-lyd.aspx?ctrl=10&data=169%2C4088918%2C2835%2C3

Ja TÆNK sig engang det har undret mig de sidste 10 år , Der er problemer med næsten alle mærker .
Det der ku være rart var muligheden for at betale lidt extra og så få en boks der var fri for børne sygdomme

mvh michaelWink
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Marts-2012 kl. 12:00
Ja det er sq for dårligt. Den mindst ringe Triax'en, er såmænd begyndt at opføre sig meget mærkværdigt i fj.btj. Reagerer med seneste kommando, når der trykkes - så hvis jeg sidst bad om TTV, og trykker på en anden knap, får jeg TTV

Redigeret af Kampus - 04-Marts-2012 kl. 12:01
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19651
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Marts-2012 kl. 13:16
Oprindeligt skrevet af Basto Basto skrev:

Det der ku være rart var muligheden for at betale lidt extra og så få en boks der var fri for børne sygdomme

Cittat:
"Testholdet anbefaler, at man i stedet køber den billigste boks og afventer bedre teknologi."

Det er så her testholdet ikke tænker sig om. Hvis der kun sælges "billigbokse", bliver der aldrig udviklet bedre bokse og så kommer den "bedre teknologi" aldrig.

Nu har jeg ikke læst artiklen i Tænk, men har de Triax HD 505 med?

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Ham_Der Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-Januar-2007
Sted: Denmark
Point: 1259
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ham_Der Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Marts-2012 kl. 14:21
Jeg tror (eller håber) også, de mener den billigste Boxer godkendte. Med en endnu billigere kan man jo som bekendt ikke se TV2.
Det er da ikke kun antenne bokse, der er skrammel. CD's bokse er ikke bedre. Jeg vil faktisk sige, at den antenneboks, jeg havde, fungerede bedre end CD boksen.
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Point: 4909
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Marts-2012 kl. 14:48

Nu er Triax 409 ikke den nyeste boks på markedet.

Hvorfor tester de ikke den nye Triax 505 ???????

Har ikke læst Tænks artikel men.....

Jeg sagde mit abb. på Tænk i sin tid fordi de anbefalede at købe et 4/3 TV lige inden DRs skift til 16/9.

Derfor regner jeg heller ikke denne test som seriøs.

Til top
Basto Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-December-2011
Sted: danmark
Point: 533
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Basto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Marts-2012 kl. 17:10
Når jeg skriver de seneste 10 år mener jeg også de gamle analoge recivere fra canal digital osv.... bla sagem .. pace.. digiality 422  magen til skrammel. men tænker jeg tilbage så var samsung 9500
http://www.satinfo.dk/pdf/test0402.pdf nok  den bedste modtager jeg nogensinde har haft, men smag og behag

Hilsen michaelWink
Til top
skyking Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 01-December-2011
Sted: Danmark
Point: 348
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér skyking Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Marts-2012 kl. 14:21
Oprindeligt skrevet af Mufti Mufti skrev:

Nu er Triax 409 ikke den nyeste boks på markedet.

Hvorfor tester de ikke den nye Triax 505 ???????

Har ikke læst Tænks artikel men.....

Jeg sagde mit abb. på Tænk i sin tid fordi de anbefalede at købe et 4/3 TV lige inden DRs skift til 16/9.

Derfor regner jeg heller ikke denne test som seriøs.

Ja Tænk, at det ikke er mærkeligt så forkert samme rammer i deres anbefalinger  Wink
En noget indforstået Joke, do not answer!
Til top
Dotman Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 20-November-2007
Sted: Denmark
Point: 194
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Dotman Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Marts-2012 kl. 15:18
I bund og grund er alle typer bokse dårlige, det gæler også Sat boks, kabel boks og IP-boks.

Jeg har oplevet problemer med alle slags bokse jeg har haft, lige fra YouSee Selector boks, til TDC Home Trio boks og VIASAT boks osv.
Til top
Lytro Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 03-Maj-2010
Sted: Nejede,Hillerød
Point: 363
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lytro Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Marts-2012 kl. 15:39

Ja boksene er ikke hvad de har været Confused  men hvor mange vil betale, hvad en ordenlig boks koster.

For 15 år siden betalte man nogle gange mere end 3000 Kr for en sat boks, i dag koster boksen ned til 500 - 800 Kr

Lynge  Smile

Redigeret af Lytro - 05-Marts-2012 kl. 15:41
Hvorfor skriver du ikke i din PROFIL, hvilken landsdel du bor. Det ville hjælpe på nogle svar. :-)
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Marts-2012 kl. 16:21
For to år siden måtte jeg give 1300 kr for en triax 405'er. Fik den så med i et abonnement hos Boxer, men boxen er da ikke meget bedre i holdbarhed end de tilsvarende boxe til 3-500 kr i dag.

Så prisen er kommet ned vha andre mekanismer end billigere komponenter vil jeg mene...
Til top
Lytro Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 03-Maj-2010
Sted: Nejede,Hillerød
Point: 363
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lytro Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Marts-2012 kl. 20:13
Komponenterne  koster ikke noget i dag, det udviklingsomkostningerne og fortjenste i de forskellige led der koster.
Og vil man ikke betale for udviklingen at et ordenligt produkt Confused det skal bare være billigt,
Harold Nyborg lever i bedste velgående Thumbs Up

LyngeSmile
Hvorfor skriver du ikke i din PROFIL, hvilken landsdel du bor. Det ville hjælpe på nogle svar. :-)
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu