|
Digitale vs analoge forstærkere |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Pastorius ![]() Bruger ![]() Oprettet: 04-Februar-2008 Status: Offline Point: 140 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 14-Januar-2013 kl. 15:36 |
Kan man sige noget generelt om digitale forstærkere ift analoge?
Jeg har nogle fordomme jeg gerne vil have be- eller afkræftet - eller i det mindste diskuteret. - Digitale forstærkere er lidt renere (eller måske snarere neutrale) - og måske dermed også lidt kedeligere end analoge forstærkere - Digitale forstærkere giver mere lyd for pengene (i hvert fald i den billige ende) - Digitale forstærkere fylder og vejer mindre? Andre ting (gerne fordomme/fornemmelser der kan diskuteres)?
Redigeret af Pastorius - 14-Januar-2013 kl. 15:36 |
|
![]() |
|
Therock ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 01-Juni-2011 Sted: Randers Status: Offline Point: 586 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hej
I mine ører mangler de digitale forstærkere simpelthen sounden/musikaliteten.. Det er min holdning Redigeret af Therock - 14-Januar-2013 kl. 15:49 |
|
Stereo: | Dali Mentor 1 | 2 x Dali Mentor Sub | Cambridge CRX 120 | Cambridge Audio Azur 851W |
Video:| LG CX 65" | |
|
![]() |
|
Pastorius ![]() Bruger ![]() Oprettet: 04-Februar-2008 Status: Offline Point: 140 |
Den går vel ind under mit første punkt. Har du lyttet meget til digitale forstrækere, og i hvilken prisklasse? Jeg må indrømme at jeg selv blev rigtig positivt overrasket, da jeg hørte Sonos connect amp, sammen med B&W CM5. Jeg havde ikke forestillet mig at man kunne få så god lyd ud af et så lille setup. Ellers har jeg en tidligere kollega, som har udstyr i en helt anden klasse. Jeg kan desværre ikke huske detaljerne, men han havde nogle Martin Logan højtalere (kan ikke huske modellen - en af dem med en bas i bunden og den buede elektrostatflade foran og opad) sammen med en digitalforstærker (mener den var trekantet i stedet for ordinær facon - ligeså med forforstærkeren). Det er noget af det mest åbne og klare lydbillede jeg nogensinde er stødt på. EDIT: Googlede lidt. Det må være en forstærker fra Acoustic Reality http://arhifi.dk han havde. Den er vel købt for 7-8 år siden. Kan det passe?
Redigeret af Pastorius - 14-Januar-2013 kl. 18:57 |
|
![]() |
|
Irenicus ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 02-December-2009 Status: Offline Point: 1020 |
Det passer meget godt, havde i noget tid en sådan model.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |