recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Digital-everywhere stopper produktion :(
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketDigital-everywhere stopper produktion :(

Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
Pizzabager Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen

Oprettet: 08-Januar-2007
Status: Offline
Point: 1964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-September-2009 kl. 17:17
Oprindeligt skrevet af Patriarken Patriarken skrev:

Oprindeligt skrevet af Pizzabager Pizzabager skrev:

Oprindeligt skrevet af xcardman xcardman skrev:

Man skulle tro at alle større udbyder og film industrien presser på for at nedlægge disse løsninger med at pille sine optagelser ud.
det er dog kun min teori og ikke andet.
alt skal copy sikres med HD, ligesom DR1 skal gøre det. Man kan godt gemme dem på en harddisk en gang, men kan ikke overføres til andre media.

tror ikke helt på at det er pga manglene salg de lukker, det er det klart meste brugte kort, og det er ikke fordi det er billigt, det er næsten dobbelt så dyrt som de andre DVB-C kort..

jeg kunne godt forstille mig at nogen har givet et godt tilbud på hele butikken så det ikke længere er muligt at få nogen ordenlige tunere til vores HTPC..

Well, nu skal vi ikke glemme at HTPC'ere ikke just er mainstream. Ja der er et marked, ja der er mange der har Floppy tunere - men nok kun i de kredse vi normalt bevæger os i.

Floppy Tunernes styrke ligger i det den indbyggede CI læser og Driveren. Driveren koster penge at udvikle, men man skal heller ikke glemme at selvom man får sit elektronik produceret i Kina eller lignende, så er det altså en ret omkostningstungt, hvis ikke vi snakker masseproduktion.

Jeg har et håb om at en af de store spillere på markedet, fx Hauppauge eller lignende køber tuneren og rebrander den.

Det bedste ville være hvis hauppauge køber tuneren, og hvorfor skulle de ikke det, når e kan se der er lidt salg i det. Så måtte de meget gerne lave det til UsbDTV istedet, da det er irriterende at lede efter bundkort med firewire

Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 04-Februar-2004
Point: 10667
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-September-2009 kl. 17:49

Oprindeligt skrevet af Neurobrain Neurobrain skrev:

Typisk. Havde lige besluttet mig for at gå FloppyDTV vejen, når Win 7 udkommer...

Så synes jeg du skulle købe et andet kort og ofre de 15 euro for DVBViewer og få en mediacenter løsning der på mange punkter overgår den der er indbygget i Windows.

Flemming

Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2005
Sted: Denmark
Point: 5446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-September-2009 kl. 18:14
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Typisk. Havde lige besluttet mig for at gå FloppyDTV vejen, når Win 7 udkommer...

Så synes jeg du skulle købe et andet kort og ofre de 15 euro for DVBViewer og få en mediacenter løsning der på mange punkter overgår den der er indbygget i Windows.

Flemming

Jamen kan han det?

Hvilket kort understøtter CI?

Jeg ved gost at Hauppauge har en USB løsning, men jeg har ikke hørt nogen der har det kørende (DVB-C eller S) 

DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
Kasper Jensen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-Marts-2007
Point: 536
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-September-2009 kl. 18:43
Det er godt nok dårlig nyt, men som Patriarken siger, kan man da håber på at én af de større producenter af TV kort køber "resterne".
Til top
kbking Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 11-Januar-2008
Point: 315
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-September-2009 kl. 19:20
Oprindeligt skrevet af MCenterFreak MCenterFreak skrev:

Flemming

Jamen kan han det?

Jeg ved gost at Hauppauge har en USB løsning, men jeg har ikke hørt nogen der har det kørende (DVB-C eller S) 

Med dvbviewer er der mange alternativer, bl.a. KNC1, Mystique, og satelco. (se dvbshop.net) og personligt syntes jeg at billedekvaliteten er væsentlig bedre i dvbviewer en i MCE 7.

Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-September-2009 kl. 20:12
Oprindeligt skrevet af MCenterFreak MCenterFreak skrev:

Flemming

Jamen kan han det?

F.eks. Terratec og Technotrend tilbyder løsninger både med integreret CI og også med et separat CI interface.

På DVB-C siden bliver behovet for CI jo væsentlig mindre når Yousee og andre udbydere nu begynder at sende ukodet.

Flemming

Samsung UE55F7005
Dune HD Realbox 4K
Thomson THA100
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-September-2009 kl. 20:49
Det er rigtigt, men du har jo stadig problemet, hvis du eksempelvis ønsker at se deres HD kanaler - de er jo stadig kodet.
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-September-2009 kl. 21:03

Oprindeligt skrevet af Kasper Jensen Kasper Jensen skrev:

Det er rigtigt, men du har jo stadig problemet, hvis du eksempelvis ønsker at se deres HD kanaler - de er jo stadig kodet.

Jamen så vælg da en af modellerne med CI interface.

Flemming

Samsung UE55F7005
Dune HD Realbox 4K
Thomson THA100
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-September-2009 kl. 23:52
Ja, men så kan du ikke bruge dem direkte i Windows Mediecenter, da det netop var softwaren i FloppyDTV/FireDTV kortet som afkrypterede kanalerne. Windows mediecenter har ikke direkte understøttelse for CI.

Redigeret af Kasper Jensen - 06-September-2009 kl. 23:53
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-September-2009 kl. 00:07

Oprindeligt skrevet af Kasper Jensen Kasper Jensen skrev:

Ja, men så kan du ikke bruge dem direkte i Windows Mediecenter, da det netop var softwaren i FloppyDTV/FireDTV kortet som afkrypterede kanalerne. Windows mediecenter har ikke direkte understøttelse for CI.

Det er også derfor jeg anbefaler at bruge dem sammen med DVBViewer, så får man en mediacenter løsning der kan det hele. De 15 euro, som DVBViewer koster er utrolig godt givet ud.

Flemming

Samsung UE55F7005
Dune HD Realbox 4K
Thomson THA100
Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2005
Point: 5446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-September-2009 kl. 02:21

Ja men så må vi jo desværre gå Technotrend vejen fremover. Det sidste kort jeg havde, måtte jeg sende retur. Fik det aldrig til at virke. Men jeg håber så at mine to FireDTV kort holder rigtig længe

Hold kæft en lortesituation vi er kommet i!

DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
Neurobrain Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 24-Oktober-2007
Point: 97
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-September-2009 kl. 08:12
WAF har magten hos mig og mit problem er, at konen er MEGET glad for Windows Mediecenter :)

Bortset fra lidt kanal kontra EPG problemer og jeg et par gange om året har været nødsaget til at slette "planlagte optagelser" har mit Windows Mediecenter kørt perfekt.

Jeg vil derfor meget gerne fortsætte med at benytte Windows Mediecenter.

Havde lige overtalt konen til 2*floppy og en matrix switch....dammit!
Til top

Besvar Besvar Side  <1234>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu