|
Digitalforstæker anbefaling søges |
Besvar ![]() |
Side <12 |
Forfatter | ||
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19569 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Eller sådan en her: https://www.hifiklubben.dk/stereo/da-konvertere/argon-minidac/ Eller denne: http://www.av-connection.com/?PGr=7529 Eller denne (hvis du kan vente på den): http://www.ebay.de/itm/Digital-Toslink-SPDIF-Koaxial-Coaxial-zu-Analog-Audio-Konverter-2x-RCA-R-L-USBC/201245293355?_trksid=p2047675.c100005.m1851&_trkparms=aid%3D222007%26algo%3DSIC.MBE%26ao%3D1%26asc%3D33055%26meid%3Dff2506c92901419090e3a3ba00a14f62%26pid%3D100005%26rk%3D5%26rkt%3D6%26sd%3D271886156116 Så er der stereolyd til din Sonos (uden volumenregulering) Klaus |
||
![]() |
||
Trumle ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 10-Februar-2015 Sted: kBH Status: Offline Point: 793 |
|
Hvordan forhindrer man så at TVets egen volumen kører med op og ned samtidig? Ellers er det smart nok at den kan tænde og slukke. |
||
![]() |
||
Kief ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-Marts-2006 Sted: København Status: Offline Point: 2323 |
|
Tak, dog er pointen netop at kunne regulere lyden via tv'et eller en forstærker. Hvis jeg kører en klassisk DAC så vil jeg ikke kunne skrue ned hvis telefonen ringer. Så vil alt lyd skulle styres via eks. Sonos app'en og det bliver desværre for bøvlet
![]() |
||
Mvh.
Casper |
||
![]() |
||
Kief ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-Marts-2006 Sted: København Status: Offline Point: 2323 |
|
Man sørger vel for ikke at lære den volumen fra tv'et og styrer så den del direkte på forstærkeren. Dog lærer man den start-sluk sammen. Desværre en dyr løsning, 6.5K for en stereoforstærker til et tv, av.
|
||
Mvh.
Casper |
||
![]() |
||
Trumle ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 10-Februar-2015 Sted: kBH Status: Offline Point: 793 |
|
Det lyder da ikke ret smart. Så skal men enten have to fjernbetjeninger alligevel, eller (gys !) rejse sig og dreje på knappen :-)
Den eneste måde jeg kan se kan virke fornuftigt er hvis TVet har en funktion til permanent at slå sine egne højttalere fra. Det har mit ikke, andet end i forbindelse med HDMI cec, men det forhindrer selvfølgelig ikke at andre har. |
||
![]() |
||
|
Ret sikker på man kan sætte sit tv til eksterne højtalere, så tv'ets bliver slået fra. Alternativt kan man bruge en logitech harmony til at styre to forskellige enheder, det kan være et kompromis så man ikke skal rejse sig og dreje på en knap! *gisp* :)
|
||
Mvh.
Casper |
||
![]() |
||
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19569 |
|
Køb en lille soundbar......det tror jeg at du bliver mest glad for i længden. En der forstår ARC fra dit tv og kan justere volumen med HDMI CEC. Klaus |
||
![]() |
||
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
|
Ja, eller et sæt Aktive højttalere der kan fjernbetjenes og får signal fra en HDMI Audio extractor. |
||
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
||
![]() |
||
Tweaky ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 27-September-2011 Sted: Danmark Status: Offline Point: 630 |
|
Hvilket TV er det, for det er da første gang jeg støder ind i det problem ? Alternativt kan man jo bare bruge to andre knapper fra remoten, som TV'et ikke reagerer på. Men ja, hvis det kun er lyd fra fjernsynet, så er det en dyr løsning. D3020'eren kan det samme. Men ellers er en soundbar som Klaus nævner også en god løsning. De kan som regel fåes med ok lyd fra en 3-4000kr. |
||
![]() |
||
|
Som sagt et ældre Panasonic plasma. Det er vel heller ikke så vigtigt. Jeg skal ikke have den.
Redigeret af Trumle - 25-August-2015 kl. 06:49 |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <12 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |