Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
Bruger udmeldt 38
--
Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
|
Sendt: 23-December-2010 kl. 12:42 |
I og med at de Canon har valgt ikke lave drivere til det lille stykke styresystem, som hedder Linux. Det er jo vigtigt at tilgodese de 5% som benytter Linux - mener Martin.
M.v.h.
|
 |
KlausDM
Platin medlem
Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19648
|
Sendt: 23-December-2010 kl. 12:42 |
MartinJohansen skrev:
Ikke at der er noget i vejen med Canon men andre producenter laver lige så fine kameraer så lad nu være med at gøre Canon bedre end de er.... |
Gør jeg da det? Klaus
|
|
 |
KlausDM
Platin medlem
|
Sendt: 23-December-2010 kl. 12:43 |
Henrik B. skrev:
I og med at de Canon har valgt ikke lave drivere til det lille stykke styresystem, som hedder Linux. Det er jo vigtigt at tilgodese de 5% som benytter Linux - mener Martin. |
Drivere? Alrig i livet om jeg gider at vente på overførsel via USB. Jeg hiver kortet ud, smider det i den dertilindrettede kortlæser i computeren der overfører vis SATA. Klaus
Redigeret af KlausDM - 23-December-2010 kl. 12:44
|
|
 |
MJ (udmeldt)
--
Oprettet: 16-Januar-2007
Sted: Denmark
Point: 2917
|
Sendt: 23-December-2010 kl. 12:45 |
Henrik B. skrev:
I og med at de Canon har valgt ikke lave drivere til det lille stykke styresystem, som hedder Linux. Det er jo vigtigt at tilgodese de 5% som benytter Linux - mener Martin. 
M.v.h. |
Igen udtaler du dig halvt om noget du ikke har forstand på 
Næh jeg er skam lodret ligeglad med om de laver drivere eller ej, men de kan vælge at lade være med at spænde ben for dem der gerne vil, men det har de så ikke valgt.
Men det ser ud til at de er ved at komme ind i kampen, for de er begyndt at lave drivere til enkelte stykker hardware.
|
 |
MJ (udmeldt)
--
|
Sendt: 23-December-2010 kl. 12:47 |
KlausDM skrev:
MartinJohansen skrev:
Ikke at der er noget i vejen med Canon men andre producenter laver lige så fine kameraer så lad nu være med at gøre Canon bedre end de er.... |
Gør jeg da det?
Klaus
|
Det ved jeg ikke om du gør, men det lød næsten som om Canon var de eneste der kunne det som du beskrev, endda ud fra en erfaring med et gammelt kamera som ikke nødvendigvis gælder i dag - markedet er i rivende udvikling så det der var godt i går er ikke nødvendigvis godt i dag.
|
 |
MJ (udmeldt)
--
|
Sendt: 23-December-2010 kl. 12:49 |
KlausDM skrev:
Henrik B. skrev:
I og med at de Canon har valgt ikke lave drivere til det lille stykke styresystem, som hedder Linux. Det er jo vigtigt at tilgodese de 5% som benytter Linux - mener Martin. |
Drivere?
Alrig i livet om jeg gider at vente på overførsel via USB. Jeg hiver kortet ud, smider det i den dertilindrettede kortlæser i computeren der overfører vis SATA.
Klaus
|
Det er så heller ikke der problemet ligger.... og det har det aldrig gjort.
|
 |
KlausDM
Platin medlem
|
Sendt: 23-December-2010 kl. 12:52 |
MartinJohansen skrev:
Næh jeg er skam lodret ligeglad med om de laver drivere eller ej, men de kan vælge at lade være med at spænde ben for dem der gerne vil, men det har de så ikke valgt. |
Hvad mener du at der er galt? Klaus
|
|
 |
KlausDM
Platin medlem
|
Sendt: 23-December-2010 kl. 12:53 |
MartinJohansen skrev:
Det ved jeg ikke om du gør, men det lød næsten som om Canon var de eneste der kunne det som du beskrev, endda ud fra en erfaring med et gammelt kamera som ikke nødvendigvis gælder i dag - markedet er i rivende udvikling så det der var godt i går er ikke nødvendigvis godt i dag. |
Prøv lige at tage de objektive briller på og læs mit indlæg igen. Klaus
|
|
 |
MJ (udmeldt)
--
|
Sendt: 23-December-2010 kl. 12:54 |
Med bare en smule kendskab til Open Source verdenen er det ret åbenlyst. Prøv at kigge lidt i miljøet og du vil ret hurtigt opdage hvad der er galt...
Eller også er det endnu et af dine ledende spørgsmål hvor du i forvejen kender svaret, men gerne vil have modparten på glatis? Det skulle ikke undre mig... ;)
|
 |
MJ (udmeldt)
--
|
Sendt: 23-December-2010 kl. 12:54 |
KlausDM skrev:
Prøv lige at tage de objektive briller på og læs mit indlæg igen. Klaus
|
Jeg bruger ikke briller, så no can do.
Bortset fra det, så er det heller ikke dit indlæg der direkte fik mig til tastaturet, men tråden som helhed.
|
 |
KlausDM
Platin medlem
|
Sendt: 23-December-2010 kl. 12:55 |
MartinJohansen skrev:
Med bare en smule kendskab til Open Source verdenen er det ret åbenlyst. Prøv at kigge lidt i miljøet og du vil ret hurtigt opdage hvad der er galt...
Eller også er det endnu et af dine ledende spørgsmål hvor du i forvejen kender svaret, men gerne vil have modparten på glatis? Det skulle ikke undre mig... ;) |
Nej - jeg forstår vitterligt ikke, hvad det er du brokker dig over. Er det fordi du ikke kan læse filer fra kameraet via USB? Klaus
|
|
 |
MJ (udmeldt)
--
|
Sendt: 23-December-2010 kl. 12:56 |
KlausDM skrev:
Nej - jeg forstår vitterligt ikke, hvad det er du brokker dig over.
Er det fordi du ikke kan læse filer fra kameraet via USB?
Klaus
|
Som jeg også skrev længere oppe, så nej det er ikke noget problem og har aldrig været det. Jeg tager blot kortet ud som du selv gør og smækker i en kortlæser - uanset styresystem.
Om det virker direkte med USB ved jeg ikke - om det virker eller ej får mig ikke til at bruge det.
|
 |