recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Kabel-TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Digitalt igen igen
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketDigitalt igen igen

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
manke Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 08-September-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 98
Direkte link til dette indlæg Emne: Digitalt igen igen
    Sendt: 04-Oktober-2009 kl. 20:04

You See, reklamere for at man nu kan se det digitale signal uden box  ! Vil det sige at jeg ikke længere behøver min Sagem 60  ??   og at signalet vil have samme kvalitet i "hele huset"   (selvfølgelig m den normale signalforringels grundet kabelføring m.m.)   Taler her ikke HD signal.

Undskyld hvis sp. har været oppe før !  men er lidt forvirret ;-)

Til top
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: 2630 Taastrup
Point: 24810
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Oktober-2009 kl. 20:09
Du kan kun undvære den hvis der er dvb-c i dit tv. Ellers skal du stadig bruge sagem. Men du behøver ikke kort til den mere.
Mvh
Flemming Larsen
Til top
manke Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Oktober-2009 kl. 20:17
OK,  men er det så ikke "falsk reklame"   når de siger "digitalt signal uden box i hele huset"   Der findes jo stadig folk med billedrørs TV 
Til top
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: 2630 Taastrup
Point: 24810
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Oktober-2009 kl. 20:20
Helt falsk er det ikke. Signalet er der jo i stikket. Og så må folk bare have det rette tv.
Mvh
Flemming Larsen
Til top
manke Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Oktober-2009 kl. 20:25
Menne tak
Til top
moho Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-April-2006
Point: 3069
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Oktober-2009 kl. 13:25
Oprindeligt skrevet af manke manke skrev:

You See, reklamere for at man nu kan se det digitale signal uden box  ! Vil det sige at jeg ikke længere behøver min Sagem 60  ??   og at signalet vil have samme kvalitet i "hele huset"   (selvfølgelig m den normale signalforringels grundet kabelføring m.m.)   Taler her ikke HD signal.

Undskyld hvis sp. har været oppe før !  men er lidt forvirret ;-)

Det Du skriver eller måden Du gør det på! Så kan jeg kun konkludere mange er stoppede med optage noget som helst, eftersom man jo ingen ekstra boks har!   

Medmindre mange er gået over til modtage på ens Digitale Tv og sende programmet videre til optagning, samme kannal som på Tv'et 

Til top
Vilhelm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Marts-2009
Sted: København Ø
Point: 1508
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Oktober-2009 kl. 16:24
Den 14. sept. cyklede jeg rundt i København til 3 TDC-butikker for at se om der var fremkommet nogle brochurer om den gratis adgang til de digitale kanaler der skulle starte dagen efter. Jeg bemærkede undervejs at nye kæmpestore YouSee-plakater var dukket op med tekster som

Værsgo Danmark!

Digitalt tv i alle rum.
Uden boks. Uden kort.
Uden det koster ekstra.

Mere var der ikke plads til selv om plakaterne var ca. 10 kvm. store.

Jeg vidste at det var falsk reklamer, for YouSee havde næppe tænkt sig at forære mig de 3-4 fladskærms-tv der ville gøre det muligt.

YouSee vidste godt at det var falsk reklame, for i TDC-butiksvinduerne var man i færd med at stable den ene æske oven på hinanden, og det var ikke gaveæsker, men æsker med Samsung HD-bokse som folk formedels 89 kr. pr. måned kunne leje inklusive et YouSee kort. De kalder det YouSee Plus.

Det findes billigere løsninger, men YouSee er ikke meget for at fortælle om dem.

Redigeret af Vilhelm - 05-Oktober-2009 kl. 16:28
Venlig hilsen, Vilhelm
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Point: 8671
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Oktober-2009 kl. 16:27
Jeg vil nu ikke kalde det for falsk reklame.

Det digitale signal er der, og kunden skal ikke betale ekstra til YouSee for det.

Om man har det rette udstyr eller ej, er noget andet.
Til top
Vilhelm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Oktober-2009 kl. 18:10
Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

Det digitale signal er der, og kunden skal ikke betale ekstra til YouSee for det.

For dig og mig er det ikke falsk, for vi ved hvad det hele går ud på. Men for den forudsætningsløse, hvis parti jeg tager, synes jeg at YouSee's kampagne i flere henseender er vildledende, for nu ikke at sige falsk.

Tag f.eks. hele kampagnen for YouSee Plus.

"Følg striberne og oplev alle fordelene ved YouSee Plus", står der i brochuren om YouSee Plus. Hvis man følge striberne, får man at vide at fordelene er sådanne sager som Pause, StartForfra, Optage, TV Arkiv og Cinema. Videre føres man til det store udvalg af Ekstrapakker med film- og HD-kanaler og Favoritpakken. (HD-pakken omtales som om den bestod af 11 HD-kanaler, og ikke af 7, idet DR HD og 3 HD-bonuskanaler lige skal sælges en ekstra gang).

Først når man når frem til side 8, får man at vide at YouSee Plus er leje af en YouSee boks inklusive YouSee Kort (programkort)  til 89 kr. pr. måned. Det tilføjes nu at man med et tv med DVB-C tuner kan nøjes med et programkort til 30 kr., men "så må også undvære en række af de fordele som følger med YouSee Plus", hedder det.

Sandheden er at ingen af de opregnede "fordele" i brochuren om YouSee Plus forudsætter YouSee Plus. Hvis man ejer HD-boksen med harddisk og har et kort, kan man det samme. Hvis man bruger HD-boksen uden harddisk, men har kort, kommer man kun til at undvære optage og pause. Ejer man HD-boksen med harddisk kan den uden kort bruges til at optage og pause. Med Sagem 60 har man også adgang til nogle "fordele".  Ekstrapakker, herunder HD-pakken og Favorit kræver programkort, men ikke nødvendigvis YouSee Plus. Osv., osv.  Er det ikke vildledende? Falsk?

Også i brochuren "Få stribevis af tv-kanaler" nævnes de 5 tjenester: Optage, Pause, StartForfra, TV Arkiv og Cinema. Der står ordret: "On Demand - kun med YouSee Plus". Men igen: Der er ingen af disse 5 tjenester der forudsætter YouSee Plus! Cinema kan klares af Sagem 60 med programkort, StartForfra og TV Arkiv kan klares af HD-boksen uden harddisk med programkort, og optage og pause-funktioner kan leveres af en HD-boks man ejer, og endda uden at kræve YouSee kort.

Hele den kampagne YouSee fører, vil jeg derfor kalde for vildledende.

Redigeret af Vilhelm - 05-Oktober-2009 kl. 18:14
Venlig hilsen, Vilhelm
Til top
Vilhelm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Oktober-2009 kl. 21:27
Jeg har oprettet en tråd "YouSee's vildledende kampagne", hvor jeg samler mine ovenstående indlæg i en redigeret form. 
Venlig hilsen, Vilhelm
Til top
reslfj Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-Maj-2007
Point: 2247
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Oktober-2009 kl. 21:57

Oprindeligt skrevet af Vilhelm Vilhelm skrev:

Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

For dig og mig er det ikke falsk, for vi ved hvad det hele går ud på. Men for den forudsætningsløse, hvis parti jeg tager, synes jeg at YouSee's kampagne i flere henseender er vildledende, for nu ikke at sige falsk.

Nu er jeg meget kritisk overfor marketing og sælgere  - jeg synes, de skal tale sandt, som var de vidner i en retsal.  Og det er ofte endog meget langtfra tilfældet.

Men der må dog være grænser for, hvor dumme borgere kan være - uden at skulle under forsorgen.   Der er altså ikke OK at være dummere, end Politiet tillader. 

Når det er gratis at køre på vore veje og cykelstier, så er det almen viden, at man selv må købe bil eller cykel. Hvis man vil have medvind på cykelstien, må man også selv tjekke vejret og vinden.  Selv når man betaler for Storebæltsbroen - kommer der ikke en  bil med i købet.

Som borger må man bruge  de 'talenter' man har. Selv hvis man kun har een 'talent', må man ikke grave den ned. 

Såden er det - og det bliver ikke anderledes.

Lars    

Redigeret af reslfj - 05-Oktober-2009 kl. 21:58
Send mindst én DR kanal HEVC kodet, så alle forstår at alt nyt skal kunne HEVC.
Til top
SVP03 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Februar-2007
Point: 4172
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Oktober-2009 kl. 22:04

For 10 år siden kunne den samme kampagne have været

Værsgo Danmark!

Analogt tv i alle rum.
Uden boks. Uden kort.
Uden det koster ekstra.

Skulle de så også levere flere tv til folk ??

SVP03
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu