recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Digitalt output fra fladskærm ?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketDigitalt output fra fladskærm ?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
CO Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 04-Juli-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 102
Direkte link til dette indlæg Emne: Digitalt output fra fladskærm ?
    Sendt: 21-Marts-2007 kl. 16:38

Hej !

Hjælp søges af en novice udi fladskærme !!!

Kan man købe Fladskærme i dag med digitaltuner indbygget,  som også kan sende digi-signalet til eksempelvis en hddoptager med analog tuner?????

Så jeg slipper for at have en seperat setup-box til min Sony 710.

På forhånd tak

/CO

Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 04-Februar-2004
Point: 10593
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2007 kl. 18:47

Nej, du kan ikke få digital output, kun analog. Hvis der overhovedet er udgang på TVet, er den kun analog. For at optage fra den kræves det, at TVet er tændt på den kanal hvorfra der ønskes optaget.

Flemming 

Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2007 kl. 18:49

Man kan optage via Scarttilslutningen, men naturligvis kun når Tvet er tændt, og kun optage den kanal man ser, alternativet er jo at købe en Recorder med Digituner. 

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
CO Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 04-Juli-2005
Point: 102
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2007 kl. 18:55

Tak for svarene, det lyder lidt besværligt.- Så løsningen må nødvendigvis være en Hdd-recorder med dvb-t men hvilken ?

P.g.a. brugervenligheden er jeg mest til sony men hvad med dvb-t?

/CO

Til top
Bridge Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 17-Februar-2007
Point: 430
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2007 kl. 19:09

Jeg er også træt af at fladskærmene ikke har HDMI output og hdd recorderne ikke har hdmi input, således at man kan optage digitalt. En HD selector har component output og nogle philips hdd recordere mener jeg har component input. Det er vist det tætteste man kommer på en digital optagelse.

Okay, jeg ved godt at component er analog, men det er det signal der er tættest på HDMI signalet (meget tæt synes jeg).

Der er selvfølgelig også de parabol hd receivere med indbygget hdd, som kan optage udsendelserne digitalt, men suk jeg har kun TDC kabeltv, og parabol er ikke tilladt

Pioneer 5090 KURO | Pana BD-30 BLU-RAY | Pana EH-65 HDD Recorder | Pioneer DVR LX61D HDD Recorder | Samsung HD box uden HDD, og med HDD
Til top
moho Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-April-2006
Point: 3069
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Marts-2007 kl. 10:36

Og problemet er at HDTV i starten kun vil blive sendt via Satellit (Parabol), surt show, bare mit gæt saa vent til efteraaret via Parabolerne, dette er UDEN inside viden. Jeg gaar ud fra den danske Konkurrencestyrelse ikke bestemmer her.  Antenneforeningernes og TDC's udmeldelser er jeg negativ overfor.

Saa for soeren, Digital Output jamen den skal da komme fra Selector og fremtidens Sagem HD modtager ikk' 

Redigeret af moho - 22-Marts-2007 kl. 10:37
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu