recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Dilemma fejl på shuttle PC
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Dilemma fejl på shuttle PC

 Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
0leDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-Januar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1213
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér 0leDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-September-2014 kl. 14:31
Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:


Oprindeligt skrevet af Beanie Beanie skrev:

De batterier holder +5 år. Jeg tror mere din PSU er stået af.


Som skrevet til Claus. Så lader det også til at være tilfældet, ihvertfald inde for de sidste 4-5 timer.. 
Men "stået af" er et vidt begreb, da den jo godt vil tænde engang imellem. Og det er nok det som jeg synes er værst i det her, når det er en periodisk fejl.


Bare fordi du skrev at der bare var som skærm, men det har du jo nok styr på.
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4937
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-September-2014 kl. 17:52
Jeg har en i7 2600k, som er begyndt at opføre sig på nøjagtigt samme måde med powerknappen.

Strømforsyningen er en Corsair AX750 med 7 års garanti, så jeg hælder mere til at det er bundkortet.

Jeg får et nyt bundkort på torsdag som jeg håber løser mit problem.
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-September-2014 kl. 22:22
Oprindeligt skrevet af Cyberguyen Cyberguyen skrev:

Jeg har en i7 2600k, som er begyndt at opføre sig på nøjagtigt samme måde med powerknappen.

Strømforsyningen er en Corsair AX750 med 7 års garanti, så jeg hælder mere til at det er bundkortet.

Jeg får et nyt bundkort på torsdag som jeg håber løser mit problem.

Det var også i mine tanker, at det kunne være bundkortet. 
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4937
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-September-2014 kl. 11:46
Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Oprindeligt skrevet af Cyberguyen Cyberguyen skrev:

Jeg har en i7 2600k, som er begyndt at opføre sig på nøjagtigt samme måde med powerknappen.

Strømforsyningen er en Corsair AX750 med 7 års garanti, så jeg hælder mere til at det er bundkortet.

Jeg får et nyt bundkort på torsdag som jeg håber løser mit problem.

Det var også i mine tanker, at det kunne være bundkortet. 

Har skiftet bundkort og CPU og det har løst problemet.

Min gamle CPU skal over i et nyt bundkort i en anden maskine i morgen.
Så hvis det fejler i denne, så er det et CPU problem og hvis alt kører, så var det mit "gamle" bundkort.
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-September-2014 kl. 12:21
Opdatering.
Nu har min søn´s shuttle kørt med en standard 500watt strømforsyning siden sidste mandag. Og der har ingen som helst problemer været. Ergo, Shuttles strømforsyning å være defekt.. Bras!.

Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4937
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-September-2014 kl. 23:46
Min strømforsyning ser også ud til at være defekt, da mit nye board opfører sig mærkeligt i opstart og resume situationer :-(

Så meget for en af de bedste psu'er på markedet, alt kan blive defekt. Desværre er min sporadisk defekt, så jeg håber det kan påvises af producenten som giver 7 års garanti.
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-September-2014 kl. 10:50
Jeg har samme problem. Min psu runder som tidligere nævnt 2 år i næste uge. En ny koster godt 700,- (mener jeg). Jeg overvejer om det er det værd. Fejlen burde de dog hurtigt kunne konstatere, ingen tvivl om det.
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-September-2014 kl. 13:45
Tja.. Jeg troede jeg havde løst problemet i denne. Men i forgårs gik maskinen tilbage til fejlen, med den nye midlertidige strømforsyning. Så lige godt 9 dage holdt det.
Det resulterede fluks i, at maskinen blev splittet i atomer, alt revet ud, nyt bundkort, og cpu blev indkøbt. Det hele samlet med den GAMLE strømforsyning. Det spinner, og har gjort det siden i forgårs. Knægten er glad, for han har nu fået en noget hurtigere maskine, (gik fra en core i5 760, til en i5 4690K).

Så strømforsyning eller ej.. Noget må være gået helt galt i den gamle maskine. Og selvom prisen måske er lidt høj, så orker jeg bare ikke rode med sådan noget ustabilt bras.
Er der nogle der mangler stumper til en Shuttle SH55j2, så har jeg noget liggende, jeg endnu ikke har trampet på Big smile
Til top
len61 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Januar-2007
Sted: Ama'r
Status: Offline
Point: 1499
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér len61 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-September-2014 kl. 17:30
Har haft et par socket 1156, de er par def. ikke specielt stabile.
Lauri Törni/Larry Thorne

Soldier under 3 Flag's
Til top
len61 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Januar-2007
Sted: Ama'r
Status: Offline
Point: 1499
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér len61 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-September-2014 kl. 17:33
Du kan nok sagtens komme af med Boardet, dem er der ikke specielt mange i omløb af, men skal jo nok afhændes som muligt defekt.

Lauri Törni/Larry Thorne

Soldier under 3 Flag's
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4937
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-September-2014 kl. 20:39
PSU er nu skiftet og det hele ser ud til at kunne starte og gå i sleep stabilt.

Så nu skal jeg have sendt min Corsair AX750 til service :-(
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-September-2014 kl. 16:08
Oprindeligt skrevet af len61 len61 skrev:

Du kan nok sagtens komme af med Boardet, dem er der ikke specielt mange i omløb af, men skal jo nok afhændes som muligt defekt.


Du har nok ret, men jeg kunne aldrig drømme om at tage penge for sådan noget her, som muligvis er defekt. Jeg kunne ikke engang selv finde på at købe det, om så jeg fik det gratis. Mit liv er for kort til usikkert bras.

Det er klart, at hvis nogen meldte sig som potentielle interesseret, så er de hjertens velkomne til at afhente det hele, ganske gratis. Så slipper jeg for at trampe på det og efterfølgende skille mig af med det LOL
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu