recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Din foretrukne skærmstørrelse?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketDin foretrukne skærmstørrelse?

Besvar Besvar Side  <12
Afstemningsspørgsmål: Hvilken størrelse ønsker du din fladskærm på?
Svarmulighed Stemmer Afstemningsresultat
3 [2.36%]
4 [3.15%]
19 [14.96%]
7 [5.51%]
40 [31.50%]
45 [35.43%]
4 [3.15%]
4 [3.15%]
1 [0.79%]
Dette emne er lukket; der kan ikke stemmes

Forfatter
Besked
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-November-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-September-2007 kl. 14:26

Det gør du aldrig - for uanset hvad man køber så vil man altid ønske sig noget større eller bedre næste gang i takt med at der hele tiden kommer noget der er større, bedre, billigere osv.

Og især hvis man er aktiv på et forum som dette, så vil man altid blive gjort opmærksom på at der findes noget, eller er noget på vej, som er større og bedre. Det påvirker og farver ens ønsker og holdninger så man ikke på samme måde lever i lykkelig uvidenhed med noget der er "godt nok" som man ellers ville have gjort.

Eksempel - der er ingen i min familie eller min omgangskreds blandt venner og kolleger der interesserer sig for fladskærme - alle syntes at min 42" til 12000,- er fuldstændig vild og fantastisk, stor og dyr, med fantastisk billede, ingen kan se nogen problemer med korrekte farver eller 24fps når jeg viser dem HD materiale - de er bare vildt benovede.

Men herinde er den jo allerede "blot en billig lille 42" panasonic der ikke engang understøtter 24p og derfor næsten ikke engang egner sig til at se TV-avisen eller Bamse og kylling på" - det kræver mindst en 50" Pio 8g med 24p understøttelse. 

Redigeret af spawn - 02-September-2007 kl. 14:39
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Point: 23900
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-September-2007 kl. 14:40
Jamen spawn, nu er det jo så genialt indrettet, at i dette forum er der almindelige dødelige, som værdsætter det bedste som man kan få, uden at gå på kompromis med fornuften og tegnebogen. Og så er der nørderne, hvor selv det bedste ikke er godt nok
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
OveA Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 14-August-2006
Point: 195
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-September-2007 kl. 15:58

Ja !!  jeg er også en af dem der købte alt for lille første gang 42"

2. gang blev det til 50"

Min den næste bliver nok en projector.... 100" må være målet  

Ove Andersen
Alt kan laves Bare der er tid og penge nok...
PANASONIC 50"PX70E
PANASONIC 42"PV60E (SOLGT)
---42" er alt for lille--
SONY PS3        NICE
Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-November-2005
Point: 6822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-September-2007 kl. 16:55

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Jamen spawn, nu er det jo så genialt indrettet, at i dette forum er der almindelige dødelige, som værdsætter det bedste som man kan få, uden at gå på kompromis med fornuften og tegnebogen. Og så er der nørderne, hvor selv det bedste ikke er godt nok

Javist - helt enig - men jeg mente bare at vi bliver påvirkede af de omgivelser vi færdes i. Og alle os der færdes på recordere.dk påvirkes på en anden måde end de der ikke gør. Jeg er da selv blevet voldsomt påvirket i den tid jeg har været herinde, det var stort da jeg købte mit første 32" LCD, og nu har jeg allerede vænnet mig til mit 42" Plasma, og tænker på 50" næste gang. Havde jeg ikke været herinde, havde jeg sikkert stadig haft mit 32" LCD og været tilfreds med det.

Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top
Jabu Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 04-Maj-2005
Point: 35
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-September-2007 kl. 19:27
har ikke plads til mere end 37", så det er så nemt.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-September-2007 kl. 19:55

Hej igen spawn - jamen vi er på ingen på uenige. Mit relativt korte bekendtskab med recorder.dk hare været dyrt 

Omvendt har bekendtskabet også lært mig en masse. Og jeg husker tydeligt alle de fine billeder du forsynede os med fra dit "gamle" 32´Tosh.

Og yes, jeg går da i tanker om et 50´ - bare ikke fortæl mine bedre halvdel om dette Selv om der nu nok går lidt mere tid end mellem mit dejlige Pana og mit nuværende Pio

B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-September-2007 kl. 20:20
Kan sige at jeg valgte den rigtige skærmstørrelse i første hug, nemlig 50". Oplever faktisk nogle nærbilleder for store. Ønsker mig ikke større skærm. Har 3,70 m afstand.
Til top
tosa Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 11-Juli-2007
Point: 887
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-September-2007 kl. 22:19

Jeg er ganske tilfreds med mine 42". Jeg valgte det primært for prisen. Der var 1000 i forskel mellem 37 og 42" da jeg købte. Og forskellen mellem 42 og 50" var på ca. 6-7K (hvor jeg betalte ca. 10K for mit 42"). Jeg mente ikke de 1000 var meget ekstra for de ekstra tommer der, men en forskel på 60% mellem de 42 og 50 synes jeg var/er alt for meget.

Jeg har vænnet mig til de 42" nu, og synes egentligt det er en meget passende størrelse. I begyndelsen syntes jeg det var enormt.

Jeg kunne måske overveje 50" hvis priserne var lidt mere tilforladelige end de er pt. - forøvrigt er der jo også strømforbruget at tænke på. Ved 50" bliver det jo altså noget højere.

Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-September-2007 kl. 22:47
Hej tosa, jamen jeg er skam også meget tilfreds med mit 42´ Pio 428XD. Men jeg glæder meget vanvittigt til at se Pio 50 Full HD
Til top
Axel F Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 04-Februar-2007
Point: 89
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-September-2007 kl. 17:34

Hejsa.

Har det lidt ligesom tosa.Forleden så fruen og jeg en film,jeg sagde til hende at vi godt kunne have valgt en 50" istedet for 42",og hun gav mig fuldstændig ret.Vi var nemlig bange for at 42" ville være for stort men ak nej.Så måske 50" næste gang,hvis økonomien kan bære det.

Skal lige siges,at vi er meget glade for vores 42",da vores stue ikke er ret stor

TV...Panasonic PX700

DVD REC...Pioneer 545HX-S
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu