|
"Din PC er låst" |
Besvar | Side <1 2345> |
Forfatter | ||||
Hother
Platin medlem hummelmose Oprettet: 12-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 23899 |
Funktioner
Tak(0)
|
|||
Jeg har i flere år har installeret Northon, og min PC- eller rettere vore PC´er blev simpelthen så langsomme, at det var helt utåleligt. Min ellers glimrende Lenovo Thinkpad var noget med 10 minutter om at starte op.
|
||||
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
||||
Brixen
Guld medlem Oprettet: 19-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6661 |
Funktioner
Tak(0)
|
|||
I Windows XP dagene brugte jeg en anden metode, når jeg satte en pc op til børn. Men hvis malware kan køre i browseren uden at blive downloadet, og kan få adgang til dokumenter, så ved jeg ikke hvad man skal gøre i Windows nu. Jeg bruger Mac, og har ikke været inficeret med noget - heller ikke selv om jeg ikke bruger tredie parts sikkerhedsprogrammer. |
||||
Venlig hilsen
KB |
||||
Infinity
Guld medlem Oprettet: 13-September-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1078 |
Funktioner
Tak(0)
|
|||
Jamen så skal du da bare vælge et hurtigt program, der IKKE finder de vira du bliver udsat for. Norton behøver bestemt ikke at sløve PC'en. Har du også erfaringer med McAfee, Bullguard mv... Redigeret af Infinity - 22-December-2013 kl. 21:08 |
||||
mvh Infinity
|
||||
Hother
Platin medlem hummelmose Oprettet: 12-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 23899 |
Funktioner
Tak(0)
|
|||
Ja jeg har faktisk haft de nævnte. Og Bullguard kommer aldrig på mine PC igen, da jeg oplyste dem om, at jeg ikke ville have dem mere kom der en besked om genkøb og reklame. beskeden fyldte en halv skærm. Billedet kunne ikke fjernes hvis betød at jeg købte nye PC. Åbner jeg den gamle i dag - så er billedetder stadig - aldrig mere Bullguard hos mig
|
||||
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
||||
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19464 |
Funktioner
Tak(0)
|
|||
Og, hvad fandt den? Prøvede lige, fandt 4 PUP på min computer - altså filer som antimalwarebytes tror at jeg ikke vil have på min computer. Det er ikke vira den har fundet, men hvem kan kende forskel? Når antimalwarebytes finder noget (ingen aner jo hvad det er den finder alligevel) må det jo være fordi ens antivirus er for ringe - eller??? Klaus |
||||
Pony65
Guld medlem Oprettet: 20-September-2008 Sted: Silkeborg Status: Offline Point: 1840 |
Funktioner
Tak(0)
|
|||
Uanset hvem der har "ret" så er der mange forskellige meninger om hvordan en computer skal køre og bruges.
Men vi ved jo alle at det engang imellem kan gå galt, det kan være ens egen skyld eller man er blevet snydt af et dårligt link på mail/nettet. Mit sidste råd vil være, husk nu at tage backup af alt det som du ikke vil miste, billeder, dokumenter, videoklip af børnene etc. Hvis det så går galt en dag, er det bare at lave en geninstallering. NB. husk det med at ændre Password og kodeord til alle sider du bruger hvis du har været angrebet, eller har brugt en andens computer og ikke benyttet InPrivate/Inkognito eller været på ferie osv.
|
||||
Cyberguyen
Guld medlem Oprettet: 24-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4944 |
Funktioner
Tak(0)
|
|||
Du får ikke slettet noget hvis det er "Systemgendannelse" som du omtaler her som "stillet systemet 2 timer tilbage" Systemgendannelse ruller tilbage til et punkt, hvor der er lavet en log i systemgendannelse. Det gør de fleste installationsprogrammer og Windows Update. Men hvis man bare smider en fil i systemet der eksekveres og skriver en masse ting i registry, så får man ikke noget ud af det, selvom man ruller hele vejen tilbage til computer kom i brug. Med andre ord så vil 99% af alle inficeringer ikke bliver fjernet, selvom man ruller tilbage. Bedste løsning er at have en regelmæssig image backup af disken til nødstilfælde og altid sørge for at sin maskine har nyeste antimlware software og alle opdateringer til programmer og system. Men det afløser stadig ikke sund fornuft ved at man ikke skal klikke på alt.
|
||||
Hother
Funktioner
Tak(0)
|
|||
Og det er nøjagtigt hvad jeg gør og altid har gjort, og med sund fornuft. Jeg har altid udvist sund fornuft i brug af PC
|
||||
|
||||
Brixen
Guld medlem Oprettet: 19-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6661 |
Funktioner
Tak(0)
|
|||
Og det beviser vel at sund fornuft og et antivirusprogram ikke er nogen beskyttelse for malware! |
||||
Venlig hilsen
KB |
||||
Benny From
Guld medlem Oprettet: 11-Marts-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 844 |
Funktioner
Tak(0)
|
|||
Til Hother
Jeg er sikker på at programmet "Revo Uninstaller" kan fjerne de der pop up vinduer der er på din gamle PC. Hvad angår antivirus programmer, så er det fuldstændigt ligegyldigt hvad du bruger, INGEN af dem er perfekte - bare du bruger et eller produkt til beskyttelse mod virus. Alle de forslag der har været i denne tråd om, hvilket program der er det bedste antivirus program er efter min opfattelse fuldstændig ligegyldig - det er nærmest er religions krig. |
||||
Hother
Funktioner
Tak(0)
|
|||
Ja, jeg må indrømme at jeg ikke blev så meget klogere, men det var nu heller ikke det som jeg skrev indlægget for i første omgang. Men jeg kan godt se fidusen med ændringer af password. Rigtig god jul til alle
|
||||
|
||||
javilha
Super bruger Oprettet: 26-April-2012 Sted: kbh Status: Offline Point: 455 |
Funktioner
Tak(0)
|
|||
Når en pc bliver sløv med tiden og er lang tid om opstart, vil det så ikke være en god ide, at fjerne alle programmer, er ikke bruges mere og gå ind og slå alt unødigt fra?
|
||||
Snell A/ll*Acurus A150/RL11/P10*DAC 10*Vincent CD 400*Thorens TD321/Helius Aurum/Benz Gold*Polypush vacuum sug*AKG 280 Parabolic*Argon HA1*Sony DVD*Onkyo T404*Panasonic Plasma* P. Körner EL filter*
|
||||
Besvar | Side <1 2345> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |