recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - "Din PC er låst"
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

"Din PC er låst"

 Besvar Besvar Side  <1 2345>
Forfatter
Besked
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-December-2013 kl. 20:26
Oprindeligt skrevet af Infinity Infinity skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:


Tak for alle de gode råd hvoraf jeg har fulgt at få installeret en malware program, og det fandt skam 6 inficerede filerSmile


Ja, men så er det jo et fremragende antivirus program du bruger: NOT!!!

Få dig et ordenligt virus program med post scanner og spamfilter. Mange vira spredes via spam.



edit: TYPO
Jeg har i flere år har installeret Northon, og min PC- eller rettere vore PC´er blev simpelthen så langsomme, at det var helt utåleligt. Min ellers glimrende Lenovo Thinkpad var noget med 10 minutter om at starte op.Confused 
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6627
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-December-2013 kl. 20:49
Oprindeligt skrevet af claus_jac claus_jac skrev:

Brixen - problemet med de her metoder er at du ikke behøver være administrator, den vil installere et program som ikke kræver adminrettigheder, og vil derefter gå i gang med at kryptere dine dokumenter og KUN dine dokumenter. Ingen systemfiler lider overlast overhovedet og derfor kan det gå temmelig ubemærket hen. Sandboxing/virtualisering er som regel det tætteste man kommer, da du får adskilt "browser-miljøet" helt fra resten af din maskine, men der er altid og vil altid være "fejl" i applikationerne og virus-programmørerne er ualmindeligt hurtige til at finde de fejl. Så det er altid en leg katten efter musen.

I Windows XP dagene brugte jeg en anden metode, når jeg satte en pc op til børn. 



Men hvis malware kan køre i browseren uden at blive downloadet, og kan få adgang til dokumenter, så ved jeg ikke hvad man skal gøre i Windows nu.

Jeg bruger Mac, og har ikke været inficeret med noget - heller ikke selv om jeg ikke bruger tredie parts sikkerhedsprogrammer.


Venlig hilsen
KB
Til top
Infinity Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 13-September-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1078
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Infinity Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-December-2013 kl. 21:06
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:


Oprindeligt skrevet af Infinity Infinity skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:


Tak for alle de gode råd hvoraf jeg har fulgt at få installeret en malware program, og det fandt skam 6 inficerede filerSmile


Ja, men så er det jo et fremragende antivirus program du bruger: NOT!!!

Få dig et ordenligt virus program med post scanner og spamfilter. Mange vira spredes via spam.



edit: TYPO

Jeg har i flere år har installeret Northon, og min PC- eller rettere vore PC´er blev simpelthen så langsomme, at det var helt utåleligt. Min ellers glimrende Lenovo Thinkpad var noget med 10 minutter om at starte op.Confused 


Jamen så skal du da bare vælge et hurtigt program, der IKKE finder de vira du bliver udsat for.

Norton behøver bestemt ikke at sløve PC'en. Har du også erfaringer med McAfee, Bullguard mv...

Redigeret af Infinity - 22-December-2013 kl. 21:08
mvh Infinity
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-December-2013 kl. 21:15
Oprindeligt skrevet af Infinity Infinity skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:


Oprindeligt skrevet af Infinity Infinity skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:


Tak for alle de gode råd hvoraf jeg har fulgt at få installeret en malware program, og det fandt skam 6 inficerede filerSmile


Ja, men så er det jo et fremragende antivirus program du bruger: NOT!!!

Få dig et ordenligt virus program med post scanner og spamfilter. Mange vira spredes via spam.



edit: TYPO

Jeg har i flere år har installeret Northon, og min PC- eller rettere vore PC´er blev simpelthen så langsomme, at det var helt utåleligt. Min ellers glimrende Lenovo Thinkpad var noget med 10 minutter om at starte op.Confused 


Jamen så skal du da bare vælge et hurtigt program, der IKKE finder de vira du bliver udsat for.

Norton behøver bestemt ikke at sløve PC'en. Har du også erfaringer med McAfee, Bullguard mv...
Ja jeg har faktisk haft de nævnte. Og Bullguard kommer aldrig på mine PC igen, da jeg oplyste dem om, at jeg ikke ville have dem mere kom der en besked om genkøb og reklame. beskeden fyldte en halv skærm. Billedet kunne ikke fjernes hvis betød at jeg købte nye PC. Åbner jeg den gamle i dag - så er billedetder stadig - aldrig mere Bullguard hos migDead
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-December-2013 kl. 21:46
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Tak for alle de gode råd hvoraf jeg har fulgt at få installeret en malware program, og det fandt skam 6 inficerede filerSmile


Og, hvad fandt den?

Prøvede lige, fandt 4 PUP på min computer - altså filer som antimalwarebytes tror at jeg ikke vil have på min computer.

Det er ikke vira den har fundet, men hvem kan kende forskel?
Når antimalwarebytes finder noget (ingen aner jo hvad det er den finder alligevel) må det jo være fordi ens antivirus er for ringe - eller???

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Pony65 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-September-2008
Sted: Silkeborg
Status: Offline
Point: 1829
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pony65 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-December-2013 kl. 22:14
Uanset hvem der har "ret" så er der mange forskellige meninger om hvordan en computer skal køre og bruges.

Men vi ved jo alle at det engang imellem kan gå galt, det kan være ens egen skyld eller man er blevet snydt af et dårligt link på mail/nettet.

Mit sidste råd vil være, husk nu at tage backup af alt det som du ikke vil miste, billeder, dokumenter, videoklip af børnene etc.

Hvis det så går galt en dag, er det bare at lave en geninstallering.

NB. husk det med at ændre Password og kodeord til alle sider du bruger hvis du har været angrebet, eller har brugt en andens computer og ikke benyttet InPrivate/Inkognito eller været på ferie osv.
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4936
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-December-2013 kl. 22:15
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Scanningen fandt intet, og det havde jeg heller ikke forventet i og med, at jeg havde stillet systemet 2 timer tilbage, altså slettet hvad der var installeret indtil 2 timer tilbage.

Jeg benytter MS Essential.Smile

Du får ikke slettet noget hvis det er "Systemgendannelse" som du omtaler her som "stillet systemet 2 timer tilbage"

Systemgendannelse ruller tilbage til et punkt, hvor der er lavet en log i systemgendannelse. Det gør de fleste installationsprogrammer og Windows Update. Men hvis man bare smider en fil i systemet der eksekveres og skriver en masse ting i registry, så får man ikke noget ud af det, selvom man ruller hele vejen tilbage til computer kom i brug.
Med andre ord så vil 99% af alle inficeringer ikke bliver fjernet, selvom man ruller tilbage.

Bedste løsning er at have en regelmæssig image backup af disken til nødstilfælde og altid sørge for at sin maskine har nyeste antimlware software og alle opdateringer til programmer og system.
Men det afløser stadig ikke sund fornuft ved at man ikke skal klikke på alt.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-December-2013 kl. 22:37
Oprindeligt skrevet af Cyberguyen Cyberguyen skrev:

[

Bedste løsning er at have en regelmæssig image backup af disken til nødstilfælde og altid sørge for at sin maskine har nyeste antimlware software og alle opdateringer til programmer og system.
Men det afløser stadig ikke sund fornuft ved at man ikke skal klikke på alt.
Og det er nøjagtigt hvad jeg gør og altid har gjort, og med sund fornuft. Jeg har altid udvist sund fornuft i brug af PCSmile
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6627
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-December-2013 kl. 23:30
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:


Og det er nøjagtigt hvad jeg gør og altid har gjort, og med sund fornuft. Jeg har altid udvist sund fornuft i brug af PCSmile


Og det beviser vel at sund fornuft og et antivirusprogram ikke er nogen beskyttelse for malware!

Venlig hilsen
KB
Til top
Benny From Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 11-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 816
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Benny From Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-December-2013 kl. 07:56
Til Hother

Jeg er sikker på at programmet "Revo Uninstaller" kan fjerne de der pop up vinduer der er på din gamle PC.

Hvad angår antivirus programmer, så er det fuldstændigt ligegyldigt hvad du bruger, INGEN af dem er perfekte - bare du bruger et eller produkt til beskyttelse mod virus.

Alle de forslag der har været i denne tråd om, hvilket program der er det bedste antivirus program er efter min opfattelse fuldstændig ligegyldig - det er nærmest er religions krig.

Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-December-2013 kl. 13:10
Oprindeligt skrevet af Benny From Benny From skrev:

Til Hother

Jeg er sikker på at programmet "Revo Uninstaller" kan fjerne de der pop up vinduer der er på din gamle PC.

Hvad angår antivirus programmer, så er det fuldstændigt ligegyldigt hvad du bruger, INGEN af dem er perfekte - bare du bruger et eller produkt til beskyttelse mod virus.

Alle de forslag der har været i denne tråd om, hvilket program der er det bedste antivirus program er efter min opfattelse fuldstændig ligegyldig - det er nærmest er religions krig.

Ja, jeg må indrømme at jeg ikke blev så meget klogere, men det var nu heller ikke det som jeg skrev indlægget for i første omgang.

Men jeg kan godt se fidusen med ændringer af password.

Rigtig god jul til alleTongue 
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
javilha Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 26-April-2012
Sted: kbh
Status: Offline
Point: 454
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér javilha Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-December-2013 kl. 11:37
Når en pc bliver sløv med tiden og er lang tid om opstart, vil det så ikke være en god ide, at fjerne alle programmer, er ikke bruges mere og gå ind og slå alt unødigt fra?
Snell A/ll*Acurus A150/RL11/P10*DAC 10*Vincent CD 400*Thorens TD321/Helius Aurum/Benz Gold*Polypush vacuum sug*AKG 280 Parabolic*Argon HA1*Sony DVD*Onkyo T404*Panasonic Plasma* P. Körner EL filter*
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 2345>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu