recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Dirac i BowieCool´s hjemmebio
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Dirac i BowieCool´s hjemmebio

Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 11-Marts-2011
Status: Offline
Point: 4464
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juli-2014 kl. 16:17
Ja ok, det er kun LFE sporet den EQ'er på når den ser på sub. Så er det selvfølgelig ikke helt så slemt som jeg gør det til. 

EDIT: Så skal sub kurven faktisk ikke være -6db ved 80hz, men skal derimod matche dét man har valgt som LFE low-pass.

Redigeret af Jonas_h - 07-Juli-2014 kl. 16:21
Til top
armani-thomas Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-September-2013
Point: 1724
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér armani-thomas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juli-2014 kl. 18:00
Dvs nogenlunde lineært fra 80Hz og ned til eksempelvis 20Hz, eller hvad?
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér armani-thomas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2015 kl. 08:30
Har fundet ud af hvad der gik galt med den RT60 efterklangs måling. Det er når jeg sætter bærbar'en til strømbesparende profil, og den clocker cpu' en ned på 1ghz, så er den åbenbart for langsom til og lave målingen korrekt. På høj ydeevne laver den ensartet målinger som giver mening.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér armani-thomas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2015 kl. 08:32
Her et eksempel fra min stue:

Til top

Besvar Besvar Side  <123

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu