recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Discount NAS?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketDiscount NAS?

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Status: Offline
Point: 3722
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2010 kl. 09:52
Du kan læse en del anmeldelser på SmallNetbuilder, hvor der bl.a. er en anmeldelse af D-Link DNS 323 samt grafer der sammenligner NAS'er mht overførselshastigheder.
Til top
Letten Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-Januar-2005
Sted: Denmark
Point: 1963
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2010 kl. 11:29
Oprindeligt skrevet af dannemand dannemand skrev:

Har lige læst lidt inde på slimdevices og måske kommet på en anden ide. 

Jeg har lige skiftet bærbar computer da skærmen på den anden mere eller mindre gav op, den kan stadig bruges, men med hvide streger vandret. 

I princippet kan jeg vil købe my book world edition og bruge den som NAS, når jeg så får økonomi til det kan squeezebox server installeres på den gamle bærbar og så bruge den til det formål. 

Den gamle bærbar har en Intel Core Duo T2350 / 1.86 GH processor og 2 gb ram og 120 gb harddisk. Det eneste problem kan så blive strøm, men hvis den er slukket når den ikke bruges går det vel.

Er det måske en bedre plan?

Fremragende ide hvis du kan leve med at skulle tænde/slukke selv. Hvis du er heldig understøtter din bærbare Wake on LAN (se i BIOS). Sluk kan man få et program til at gøre på bestemt tidspunkt (f.eks. 23:00).

Overvej evt. at opgradere den interne disk istedet for at sætte en USB disk på, aht. strømforbrug og fordi der kan være lidt forsinkelse på en USB-disk der er spinnet ned i hastighed - det vil ikke ske på den interne da den er i brug heletiden (operativsystem osv.).

Jeg bruger selv vores primære laptop, da den alligevel er tændt når vi er hjemme, der er ingen grund til at have to bærbare tændt.

Du kan ikke mærke performancetab på grund af squeezecenter på en rimelig god bærbar, som også bruges til mail, internet osv., hardcore gaming sammen med squeezecenter dur nok ikke.
Til top
pilehave Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-Marts-2006
Sted: Denmark
Point: 1263
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2010 kl. 12:45
Eftersom din "gamle" bærbare nok er 4-6 gange stærkere (processor og ram) end billige NAS'er er det en fremragende idé at genbruge den. Og så har du også grøn samvittighed ;)
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu