recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Discovery HD mpeg2 vs. mpeg4
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketDiscovery HD mpeg2 vs. mpeg4

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
NikolajC Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Januar-2006
Status: Offline
Point: 614
Direkte link til dette indlæg Emne: Discovery HD mpeg2 vs. mpeg4
    Sendt: 03-Februar-2008 kl. 16:22
Er det bare mig eller er kvaliteten af Discovery HD faldet betydeligt ved skiftet til mpeg4? Kørte mpeg2 versionen via MCE2005 og tester mpeg4 versionen med fireDTV viewer. Oplever generelt dårligere kvalitet (opløsning) og mange flere pixel/mpeg fejl.

Bruger powerdvd codec, 8600GT, AMD 3200X (på ca. 10% med hardware accelleration).

Andre der har erfaringer med dette?
Til top
cloudy Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 03-April-2006
Sted: Denmark
Point: 359
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2008 kl. 17:11
Det er også mit indtryk at mpeg4 udgaven er lidt dårligere. Er det YouSea som rekomprimerer mpeg2 (20mbit) til mpeg4 (10mbit) i realtime ? Der vil altid tabes noget kvalitet ved processen.

Da jeg ikke selv har set et helt program fra DiscHD (jeg burde skamme mig, men biker workshops og ingeniør konstruktioner er ikke lige mig) kan jeg ikke udtale mig om pixelerings fejl-frekvensen.
Til top
NikolajC Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Januar-2006
Point: 614
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Februar-2008 kl. 23:03
hehe ok :)

Har kigget lidt mere på det. Kan være det bare er firedtv viewer der ikke afspiller dem optimalt. Hvis jeg optager i firedtv og afspiller i MCE2005 er kvaliteten 100x bedre. Især framerate synes at være betragteligt højere. Hvorfor ved jeg ikke.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu