|
Disk brudt sammen på Synology NAS |
Besvar ![]() |
Side <12 |
Forfatter | |
alpha ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 31-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 19 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Harddiske som viser tegn på problemer skal man hurtigt gøre noget ved. Og generelt skal man passe på med at slukke for dem for der er en risiko for at de ikke kommer igang igen.
Specielt harddiske i NAS systemer bliver nemt slidt i lejerne fordi de i mange tilfælde kører hele tiden. Det er almindelige harddiske ikke beregnet til. Når man slukker for en harddisk med slidte lejer, så er der en risiko (jeg har oplevet det flere gange) for at lejet sætter sig fast når det bliver kølet ned. Og så er det opad bakke at få fat i data igen. Jeg har 2 Synology NAS'er. I begge sidder spejlede diske. De to harddiske i hver boks er sat i på forskelligt tidspunkt (fordi ens harddiske har en tendens til at fejle på samme tidspunkt). De er også af forskelligt fabrikat eller i det mindste fremstillet med mindst 3 måneders mellemrum (for det sker at der opstår fejl i en serie af harddiske). Når en harddisk viser tegn på at fejle, så bestiller jeg med det sammen en ny og skifter så snart det er muligt. Den gamle kan man så bruge til mindre vigtige ting indtil den dør.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <12 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |