|
Diskant CM |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
Valkyrie ![]() Ny bruger ![]() ![]() Oprettet: 19-Juli-2012 Sted: Kbh s Status: Offline Point: 17 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 24-November-2013 kl. 10:28 |
Hej folkens. Vi havde fødselsdag igår og min gamle mormor.
Som kom til at støtte sig op af min B&W cm8 senere ser jeg er diskanten er helt trykket ind. Den passer lige med tommelfingeren. Pisse ærgerligt. Hvad koster sådan en ny diskant og er den lige til at skifte.? ![]() ![]() ![]() Mvh Morten. |
|
![]() |
|
Pony65 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-September-2008 Sted: Silkeborg Status: Offline Point: 1844 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det er ikke sikkert den er i stykker, "kun" trykket ind.
Prøv med en sugerør at suge den ud igen eller dobbeltklæbende tape ( forsigtig ) Eller skriv i Google = repair a dust cap on speaker
|
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
En støvsuger sat på laveste sugestyrke og med åben luftknap på håndtaget, kan med forsigtighed suge domen ud
|
|
![]() |
|
Valkyrie ![]() Ny bruger ![]() ![]() Oprettet: 19-Juli-2012 Sted: Kbh s Status: Offline Point: 17 |
har prøvet jeres ideer lykkes ikke rigtigt. skal lige ud og køre prøver at uploade nogle billeder senere. den er 1 gange 1 cm trykket ind lige i midten. men tak for svarene. :)
|
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
Så ville jeg ikke gøre mere ved det. Diskanten virker sikkert udmærket alligevel. Domen er en støvhætte og ikke som sådan vigtig for lyden.
|
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19651 |
Det var noget af et postulat.....hvis "støvhætten" på diskanten er ligegyldig, så er det da underligt at de laves i forskellige materialer. På en diskant er der ikke andet end "støvhætten" til at gengive lyden. Det er derfor at det ikke betegnes som en "støvhætte", men en "dome". På større enheder, hvor membranen sidder fra svingspolen og udad, er midten en "støvhætte" og har meget mindre at sige i forhold til den samlede lyd fra enheden. Klaus |
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19651 |
Spørg i klubben, hvad en ny koster. Om den er let at skifte? Det kommer jo an på ens håndelag. Et bud er at jeg ville kunne gøre det på 15 minutter. Klaus |
|
![]() |
|
Hej Kampus. selvom det ikke ville havde nogle indvirkning angående diskant. ville jeg helst have den lavet. er lidt perfektionist så det ville genere hele tiden at vide den var trykket ind. :)
Hej Klaus. jeg giver dem lige et kald imorgen. synes bare jeg havde læst nogle steder. at nogle diskanter kan sidde sammen med nogle tin lodninger? |
|
![]() |
|
![]() |
|
![]() |
|
fausing ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 16-Januar-2012 Sted: Svendborg Status: Offline Point: 1646 |
Mener det er 700,-
Mvh. Rasmus
|
|
Min Hjemmebio
Hjemmebio - NAD T775HD - CM1 - CMC - CWM800 - ASW2500 + Buttkicker LFE Stereo setup - NAD C372 - DALI 850 |
|
![]() |
|
fausing ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 16-Januar-2012 Sted: Svendborg Status: Offline Point: 1646 |
MEGET nem at skifte i øvrigt. :)
|
|
![]() |
|
Jeg havde held til på min CMC's diskant da den fik et tryk, at pille den ud af højtaleren, og så indefra skubbe bulen ud med en vatpind. Den havde fået et noget værre tryk end din. Men blev aldrig helt tilfreds da man kunne se at den var blevet rettet. Så der kom en ny i. Lyden synes jeg dog ikke fejlede noget. :)
|
|
Min Hjemmebio
Hjemmebio - NAD T775HD - CM1 - CMC - CWM800 - ASW2500 + Buttkicker LFE Stereo setup - NAD C372 - DALI 850 |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |