|
Diskfragtmentering |
Besvar ![]() |
Side <12345 9> |
Forfatter | ||
DrageMester ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 30-November-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1660 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Det er også min favorit - og så kan den undlade at defragmentere kæmpestore filer, der har få men store fragmenter, f.eks. en 1 GB i to fragmenter, da dette er totalt spild af tid. |
||
Sony KDL-37W5500 + KDL-32W705B, YouSee tv-boks, Panasonic DMR-BCT820, Boxee Box, Chromecast, Synology DS414
|
||
![]() |
||
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19569 |
|
Så er Win7 efterinstalleret.... I mine øjne er den kraftigt "undermotoriseret" til at køre Win7 ordentligt. Klaus |
||
![]() |
||
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
|
Med den alder, og når et er en PC, så er det nærmest en Antikvitet. Den ville køre bedre med det originale OS, som må have været XP.
|
||
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
||
![]() |
||
ladiesman217 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-Juli-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2337 |
|
Tja, men nu er der sgu installeret Win 7!
![]() Men skal også ud og have købt mig en ny spand, ved dog bare ikke lige hvilken, eller om det skal være en Windows bærbar. Er jo i bund og grund glad for min iMac og MacBook Pro, men det er også rart nok med en Windows PC en gang i mellem. |
||
|
||
![]() |
||
Fnulder ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 28-September-2008 Status: Offline Point: 503 |
|
Sry kunne ikke lade være Ontopic: Er WoW det eneste som kører af lort? Hvad med windows opstart? Kører det også langsomt? Det eneste program jeg har til at ryde op er Microsofts egen virus scan. http://windows.microsoft.com/da-DK/windows/products/security-essentials Jeg har ikke formateret i over ét år og min computer kører stort set som da jeg købte den. Husk også at kører windows updates. |
||
![]() |
||
hunt ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-April-2007 Status: Offline Point: 520 |
|
Hej
Jeg kører også win7 på en maskine som må være henved 5-6 år, dog med diverse grafikkort updates. Min installation af win7 er ca. 1½ år gammel, og ligesom med den forrige win7 installation og vistaen, som kom før, så har jeg aldrig oplevet disse problemer.
Min PC er stort set lige så hurtig som den dag, jeg installerede den. Jeg har ikke kørt defrag siden de glade win98 dage, og anser det ikke længere for nødvendigt. Rent spild af tid, hvilket det også havde træk af under win98.
I øvrigt har jeg mange flere programmer intalleret på denne maskine end, jeg nogensinde har haft på andre.
Jeg vil næsten æde min gamle hat på, at problemet med wow ligger et helt andet sted. Måske i ram, swap-fil eller grafikkort-driveren. Eller, nå ja, det nævnte malware problem... Redigeret af hunt - 18-Januar-2012 kl. 08:13 |
||
![]() |
||
Otto J ![]() Platin medlem ![]() Branchemedlem Oprettet: 04-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 11218 |
|
Hvorfor så ikke bare bruge Bootcamp? Det virker lidt overkill at have en dedikeret Windows PC, når du har en i7 bærbar ved hånden. Medmindre selvfølgelig at du vil have en decideret gamer-maskine, men det kan man vel næppe kalde din 5 år gamle PC... Ikke at det hjælper på dit spørgsmål... Uden at jeg kan give dig et konkret svar på hvad der er galt med netop din PC (det er der næppe nogen der kan), så havde jeg på min Windows XP en del ud af at kigge på processerne der kørte på maskinen én for én, og google dem for at se hvad de gør. Jeg fandt f.eks ud af at én eller anden proces jeg ikke kan huske hvad hed, brugte alt for meget hukommelse i forhold til hvad den burde, hvilket skyldtes en konflikt som samtidig var skyld i langsom opstart. Det var iøvrigt efter at have brugt ukristeligt mange timer på endnu en omgang fejlsøgning og optimering, at jeg besluttede at skifte til MAC... Men det er en anden diskussion
![]() |
||
![]() |
||
Otto J ![]() Platin medlem ![]() Branchemedlem Oprettet: 04-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 11218 |
|
Har den kørt som den skulle MED Win7 tidligere, men langsommere nu, eller generelt langsommere med Win7?
|
||
![]() |
||
danji ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 22-Juli-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 384 |
|
Hvorfor skulle defragmentering i Win7 ikke være god nok? Det er jo en ganske simpel operation så med undtagelse af hvor godt computeren kan bruges mens det afvikler, er resultatet vel det samme. Desuden så tror jeg Win7 schedulerer defrag automatisk (min er sat op til onsdag nat kl 1:00). Men det er måske kun på professional?
Redigeret af danji - 18-Januar-2012 kl. 10:20 |
||
Mvh dan.
|
||
![]() |
||
ladiesman217 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-Juli-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2337 |
|
Hey drenge.
Tak for alle jeres svar. Min maskine starter hurtigt nok op, og den kører ganske fint i selve Windows 7, ikke noget der. Måske lagger Firefox lidt på rigtig tunge hjemmesider, men hva faen.. Så ja, det er stort set kun WoW der kører af lort til på den her computer. Jeg synes dog jeg har prøvet at udskiftet drivere osv. Men måske nye ram og en ny harddisk er problemet så? Ja jeg ved sgu ikke, jeg er ikke den store haj her. Edit: måske er det min harddisk der fejler, fordi det er kun i raids/BG, når der er mega mange andre spillere tilstede, og når der er mega meget grafik og detaljer, at den fucker helt op, og ryger ned på 2-4 FPS Redigeret af ladiesman217 - 18-Januar-2012 kl. 12:27 |
||
|
||
![]() |
||
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
|
Det kunne måske tænkes, at PCen ikke har kræfter nok til sådan et spil.
|
||
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
||
![]() |
||
|
Hehe, WoW kræver ikke ret meget, så jo det tror jeg nu nok
![]() |
||
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <12345 9> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |