recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Diskfragtmentering
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Diskfragtmentering

Besvar Besvar Side  <1 6789>
Forfatter
Besked
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19569
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2012 kl. 23:44
Oprindeligt skrevet af ladiesman217 ladiesman217 skrev:

Det har jeg prøvet - skrev også om det i en anden tråd her inde, men det vil bare ikke virke!

Her gik jeg og troede at alt der der Mac bare var så nemt???

Klaus
(bare en PC bruger)
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
ladiesman217 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Juli-2009
Sted: Denmark
Point: 2337
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ladiesman217 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2012 kl. 00:31
Det er det såmænd også, forstår heller ikke hvorfor den ikke virker optimalt
          
Til top
Hvedstrup Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 17-Marts-2008
Point: 62
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hvedstrup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2012 kl. 09:03

En tråd som denne er bevis på at der findes mennesker der er langt mere tålmodige end jeg nogensinde kunne være.

Hvert eneste spørgsmål der stilles viser at OP ikke har brugt den mindste tid på at undersøge tingene selv.

De svar som folk kommer med er mildest talt af varierende kvalitet, og flere gange direkte forkerte.

Som professionel IT-mand skulle jeg mene at jeg er forholdsvis velbevandret inden for Mac og PC, hvorefter jeg gerne kommenterer på emner omhandlende disse emner. Handlede tråden om kalibrering af en fladskærm eller den nye Anthem forstærker havde jeg holdt snitterne for mig selv, da jeg ikke ved særligt meget om disse emner.

Et eksempel på et forkert og direkte farligt råd er f.eks at råde OP til at installere software der "optimerer" hans registreringsdatabase. Man SKAL ALDRIG pille ved sin registreringsdatabase med mindre man ved præcist hvad men laver. Du kan IKKE optimere performance ved at rydde op i registreringsdatabasen, det er en gimmick (ligesom f.eks memory cleaner) som selskaber har opfundet for at tjene penge. Moderne OS klarer alle disse tinge helt automatisk, og lidt rod i registreringsdatabasen påvirker overhovedet ikke performance.

Angående defragmentering, så er det yderst begrænset hvor megen performance der at at hente. Mine maskiner bliver aldrig defragmenteret, og scorer det samme i benchmarks i dag som da de blev installeret.

Grunden til at OP's maskine driller er at det er noget gammelt lort der IKKE kan trække WOW optimalt. Selv nyere maskiner oplever framedrop når der er mange spillere på skærmen på en gang, så der er ingen tricks der kan afhjælpe hans problem andet end en hammer og en ny computer.  

Ladiesman - lad for guds skyld være med at installere bootcamp på din mac, da jeg frygter at du ødelægger den i processen.

Mvh

Hvedstrup
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ladiesman217 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2012 kl. 09:55
Hvedstrup...

Nu forholder det sig sådan, at jeg ikke ved så meget om det her, så det var langt nemmere og mere overskueligt at spørge her inde først, så pak da dit lort sammen med at jeg ikke har undersøgt tingene selv først.

Derefter, det kan sgu godt være min computer er noget gammelt lort, tak fordi du lige påpegede det. Det var jeg virkelig ikke selv klar over.

Hvorfor skal jeg for guds skyld lade være med at installere boot camp på min Mac? Det er da så enkelt og det har jeg gjort flere gange før. Du skal da slet ikke til at bekymre dig om hvad jeg skal og ikke skal.

Men flot indlæg Hvedstrup, du er en dygtig IT-mand der ved mere en gennemsnittet - klap dig selv på skulderen... Smile
          
Til top
Hvedstrup Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 17-Marts-2008
Point: 62
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hvedstrup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2012 kl. 11:08

Det overrasker mig ikke at du bliver børnefornærmet over mit indlæg. Jeg forholder mig blot kritisk til at du over 8 sider og en ælte af spørgsmål ikke lader til at have lært noget. Ved 10-minutters brug af Google var du nået længere.

Hvis du allerede vidste at din din computer er noget gammelt juks, samt er ekspert i Mac og bootcamp, hvorfor så spørge? Forummer er til for at bl.a. at hjælpe folk, men det skader ikke at tænke lidt selv.

Smutter igen, skal lige ud og klappe mig selv på skulderen.

Redigeret af Hvedstrup - 20-Januar-2012 kl. 11:09
Mvh

Hvedstrup
Til top
antilles Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 05-Januar-2009
Sted: BallerupDenmark
Point: 389
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér antilles Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2012 kl. 11:38
Ro på Hvedstrup. Hvis ingen gad hjælpe, var der nok ingen der svarede. Fair nok du ikke vil, men så lad dog være med at poste... Valid input med registreringsdatabasen iøvrigt - jeg har præsis samme oplevelse. Men jeg har dog kunnet mærke en del ved at diskfragmentere under winXP (ikke win7). 

Den pointe med bootcamp forstår jeg ikke. Jeg har aldrig prøvet, men har et par kolleger, som bruger det professionelt (dvs. de arbejder med software i windows på en Mac) og synes det er vildt fedt og god performance. 
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Point: 8645
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lunddal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2012 kl. 11:56
Jeg tror Hvedstrups påstand var at ladiesman217 ville gøre noget forkert i processen og ikke at det ikke vil køre ordentligt.
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Point: 8645
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lunddal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2012 kl. 11:57
Oprindeligt skrevet af ladiesman217 ladiesman217 skrev:

Det er det såmænd også, forstår heller ikke hvorfor den ikke virker optimalt

Det var noget med at WOW flimrede når den kørte i den opløsning?

Det at du ikke kan få begge skærme til at vise samme opløsning er jo fordi de to skærme har forskellige opløsninger.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ladiesman217 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2012 kl. 12:54
Hvedstrup, jeg er af den overbevisning at folk hjælper hvis de har lyst, har de ikke lyst så hjælper de ikke. Hvis du læser efter igen, så er de her 8 sider en dialog, hvor jeg spørger folk om ting. Indrømmet, jeg kunne have brugt Google, men hvorfor har du et problem med at jeg bruger recordere.dk i stedet? Der er brugere her inde som er friske og altid vil give en hjælpende hånd med, lige meget hvor mange spørgsmål der kommer, og det synes jeg er fedt. Jeg hjælper også gerne den anden vej hvis jeg kan. Du er blot et eksempel på de sørgelige individer der findes her i tilværelsen, der via et forum prøver på at højne din status og viden. Virkelig flot Børnefornærmet, mig? Nej aldrig. Jeg her mere ondt af dig.

Så hvis du ikke har andet at komme med end den omgang mundlort der, så synes jeg du skal klikke LANGT uden om denne tråd, hvis du alligevel ikke gider hjælpe. For ved du hvad min lille ven, du behøver skam slet ikke at bekymre dig om hvad jeg kan/skal og ikke kan/skal, okay? Der er rigeligt med folk herinde, så pas du bare dit eget.
          
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ladiesman217 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2012 kl. 13:13
@lunddal

Hvis låget på Mac'en er åbnet, så kan jeg se skrivebordet og alle ikoner på min Mac, men på den eksterne skærm kan jeg kun se selve baggrundsbilledet på skrivebordet. Jeg kan ikke se ikoner osv. Men trækker jeg et vindue til højre i skærmen, så kommer det ind på min eksterne skærm i stedet, men jeg kan ikke se menulinien og alt det der.

Lukker jeg så låget på Mac'en, så kommer alt frem på den eksterne skærm. Jeg kan nu se ikonerne osv. som var det Mac'en jeg sad ved.

Den viser også at skærmen kører 1920x1080p @ 60Hz.

Så langt så godt.

Jeg forstår bare ikke, når jeg åbner f.eks. et spil som WoW, så kører det fint nok i window mode, for så bruger den stadig computerens skærmindstillinger, men hvis jeg laver spillet om til FULL SCREEN MODE så laver den skærmbilledet om fra 1920x1080p @ 60Hz ned til 1920x1080i @ 60Hz og så bliver billedet rigtig grumset og det passer ikke ind til skærmens størrelse. Hvordan kan det være? Hvorfor ændrer den fra p til i og så bliver billedet grumset og passer ikke i fullscreen mode?

Jeg gik ind i Systemindstillinger > Skærm > Opstilling > Dublering af skærmbillede, og så viser den nu det samme billede på begge skærme...

Men billedet er MEGET skarpere på min Mac, og det udfylder ikke det hele på min 24"? Jeg kan nemlig kun vælge 1440x900, men min eksterne skærm kører jo 1920x1080 ? Er der noget at gøre mod det?

Men det undrer mig også at den laver om fra 1080P til 1080i når jeg laver Fullscreen Mode i spil?

En anden underlig ting, det er at jeg kan max kører 1600x900 i WoW i fullscreen mode... og hvis jeg vælger 1920x1080 (Wide) så fucker billedet totalt op...

          
Til top
zemo Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 07-September-2006
Sted: Århus, Denmark
Point: 491
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér zemo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2012 kl. 13:29
/zemo/
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ladiesman217 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2012 kl. 13:40
Fedt zemo. Det prøver jeg senere! Thanks!
          
Til top

Besvar Besvar Side  <1 6789>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu