recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Diskret tv-stue
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Diskret tv-stue

Besvar Besvar Side  <12345 9>
Forfatter
Besked
larsen_mgeic Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-Juli-2009
Sted: Esbjerg
Status: Offline
Point: 1315
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér larsen_mgeic Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-September-2013 kl. 10:22
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Ser godt ud! Og jeg som troede mit møbel var for langt ;-))

Jeg har I lang tid gerne ville have et ordentlig møbel med plads til det hele - så jeg fortryder ikke at jeg har fået lavet det I fuld længde. Det ser skide godt ud når det nu hænger på væggen. Jeg ved ikke om det ville være voldsomt at have stående på gulvet, men nu hænger det altså og pryder væggen.. så kan alt det nips der også komme ud til siden så det ikke skal stå LIGE foran tvet!
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-September-2013 kl. 10:28
Ja det med nipset tænkte jeg også på. Men nu står der både pladespiller og en kæmpe center og optager det meste af pladsen ;-)
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér larsen_mgeic Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-September-2013 kl. 10:29

Ja det med nipset tænkte jeg også på. Men nu står der både pladespiller og en kæmpe center og optager det meste af pladsen ;-)

Så bliver det jo også brugt. Jeg havde nu regnet med at centeren kan stå inde I møblet, så håber jeg ikke at jeg når at blive skuffet over det.
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-September-2013 kl. 10:49
Oprindeligt skrevet af larsen_mgeic larsen_mgeic skrev:

Så bliver det jo også brugt. Jeg havde nu regnet med at centeren kan stå inde I møblet, så håber jeg ikke at jeg når at blive skuffet over det.

Det var også planen med min center. Men så skiftede jeg til en større model, og nu kan den ikke være der..
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér larsen_mgeic Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-September-2013 kl. 10:50
Jeg kan se at jeg godt kan ende med det samme hvis når meget over 52-53cm.. hvilket jo reelt set ikke er meget.
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-September-2013 kl. 10:56

Jeg kan se at jeg godt kan ende med det samme hvis når meget over 52-53cm.. hvilket jo reelt set ikke er meget.

Næh, min center voksede 10 cm til 55 cm lang. Og når rummene er lavet til at passe til forstærker osv, så går det galt. Man skulle nok ha lavet skillerummene til at flytte med.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér larsen_mgeic Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-September-2013 kl. 10:57

Næh, min center voksede 10 cm til 55 cm lang. Og når rummene er lavet til at passe til forstærker osv, så går det galt. Man skulle nok ha lavet skillerummene til at flytte med.

Det er I hvert fald fordelen med den måde jeg har samlet mit møbel på. Hvis jeg nu skulle ombestemme mig I forhold til fordelingen, så kan jeg flytte mellemstykkerne rundt, og så lave Nye fronter og hylde jo. Men det koster reelt set ikke mere end 3-400 kroner hvis det bliver tilfældet. I første omgang skal jeg dog først finde ud af hvad jeg gerne vil have..

Har umådeligt svært ved at bestemme mig for hvilke indbygningshøjttalere jeg skal gå efter.
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-September-2013 kl. 11:13
Nå ok, mit møbel er også lavet med dyvler og samleskruer. Men så blir de øvrige rum for smalle, hvis jeg udvider det midterste rum. Så reelt er min reol for lille til at rumme min center.

Indbygnings højttalerne skal vel ikke i reolen også?
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér larsen_mgeic Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-September-2013 kl. 11:22

Nå ok, mit møbel er også lavet med dyvler og samleskruer. Men så blir de øvrige rum for smalle, hvis jeg udvider det midterste rum. Så reelt er min reol for lille til at rumme min center.

Indbygnings højttalerne skal vel ikke i reolen også?

Nej, det skal ikke i reolen men bygges i væggen. Hele stuen bliver renoveret her samtidig med at køkkent, entre og badeværelser får den helt store tur. Så om et par måneder skulle vi gerne være igennem.

Jeg laver ikke en indbygget center så jeg skal finde en serie højttalere hvor jeg kan få fronter og bag som indbygning og center med kasse.

Jeg har allerede købt et sæt Dali Phantom Lektor som jeg fik til en god pris, men jeg kan ikke finde ud af om jeg skal lave et setup med:
Dali Phantom Lektor, Dali Kompas 6M og så en lector center..

Eller om jeg skal gå over til B&W som jeg tidligere har været meget glad for. Så skal jeg bare bruge de Phantom Lektor som lofthøjtalere i spiseafdelingen.. Det kunne også være en mulighed. Der ud over er der jo ALLE de andre fabrikater som jeg slet ikke har lyttet til eller set på endnu.
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-September-2013 kl. 11:32
Pyha, ja der er rig lejlighed til at komme på en lyttetur, så du kan få valgt de rette højttalere..
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér larsen_mgeic Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-September-2013 kl. 11:34

Pyha, ja der er rig lejlighed til at komme på en lyttetur, så du kan få valgt de rette højttalere..

Yes.. jeg har allerede lyttet en del, men det er altid svært når det ikke er ens egen stue, eller setup for den sags skyld.

Jeg må vente og se hvad tiden bringer. Om ikke andet så burger jeg det ikke helt så meget længere som jeg har gjort, så mon ikke det ender med et kompromis.
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-September-2013 kl. 11:43

Yes.. jeg har allerede lyttet en del, men det er altid svært når det ikke er ens egen stue, eller setup for den sags skyld.

Jeg må vente og se hvad tiden bringer. Om ikke andet så burger jeg det ikke helt så meget længere som jeg har gjort, så mon ikke det ender med et kompromis.

Det vigtigste for mig er at det er behageligt at lytte musik til. Og så skal der være tilstrækkelig dynamik til at gengive filmlyd realistisk. Så gode store fronter og sub er et must for mig, og så en kraftig forstærker naturligvis.
Til top

Besvar Besvar Side  <12345 9>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu