recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Diskret tv-stue
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Diskret tv-stue

Besvar Besvar Side  <1 45678 9>
Forfatter
Besked
Chaospling Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 553
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Chaospling Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-December-2013 kl. 10:26
Det ser godt nok fedt ud al sammen. Gaggenau er et eksklusivt mærke, men da det grundlæggende er Siemens, så ville jeg ikke turde det. Skal der være noget på væggen til højre for emhætten/over vasken? Et billede?

Fungerer højttalerne over sofaen som stereo-højttalere eller som baghøjttalere?
Til top
larsen_mgeic Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-Juli-2009
Sted: Esbjerg
Point: 1315
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér larsen_mgeic Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-December-2013 kl. 10:34
Oprindeligt skrevet af Chaospling Chaospling skrev:

Det ser godt nok fedt ud al sammen. Gaggenau er et eksklusivt mærke, men da det grundlæggende er Siemens, så ville jeg ikke turde det. Skal der være noget på væggen til højre for emhætten/over vasken? Et billede?

Fungerer højttalerne over sofaen som stereo-højttalere eller som baghøjttalere?
Nu har jeg fået en rigtig skarp pris på hvidevarerne, så det har jeg absolut ingen problemer med. Jeg tror som udgangspunkt ikke at det er meget bedre end så meget af det andet, men jeg har da rimelige forventninger til det alligevel. Indtil videre er jeg i hvert fald godt tilfreds.

På væggen der ved jeg ikke helt hvad jeg skal have endnu.. måske en hylde med plads til kogebøger, eller et eller andet lignende.

Det er baghøjttalere i surround setupét.. mangler bare at få sat det hele til i dag, og så mangler jeg at finde en subwoofer.

Redigeret af larsen_mgeic - 17-December-2013 kl. 10:35
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-December-2013 kl. 11:00
Oprindeligt skrevet af larsen_mgeic larsen_mgeic skrev:

Så kom tv´et op og hænge... Det kunne nu godt have hængt et 55" i stedet, men det kan være der falder lidt af under januarudsalget.

Hold op hvor er det nydeligt ;-)
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér larsen_mgeic Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-December-2013 kl. 11:05
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Hold op hvor er det nydeligt ;-)
Det begynder at ligne noget i hvert fald.

Ser frem til at få det sidste på møblet færdigt - det var sørme lidt hængepartier der også da jeg fik det frem fra opmagasinering. Den skarpe iagtager vil nok se at der i hvert fald mangler justering af skufferne til højre, og der mangler en form for håndtag til det hele.
Til top
eriks Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 26-November-2008
Point: 31
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér eriks Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-December-2013 kl. 11:06
Lige et off topic spørgsmål til din nydelige stue-bio!

Sofaen - er det en Nordica fra Ilva? Hvordan er siddekomforten i den? Smile
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér larsen_mgeic Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-December-2013 kl. 11:11
Oprindeligt skrevet af eriks eriks skrev:

Lige et off topic spørgsmål til din nydelige stue-bio!

Sofaen - er det en Nordica fra Ilva? Hvordan er siddekomforten i den? Smile

Jeg svarer på alt det jeg kan, off- on- eller what ever :)

Det er nemlig Nordica modellen fra Ilva.
Jeg havde egentlig udset mig en billigere sofa fra hjemmesiden, men inden jeg ville smide penge efter noget tog jeg op for at afprøve, til mit held var jeg ikke for doven her, for den anden jeg havde set viste sig at være elendig. Så vi prøvede i stedet for at se hvad vi kunne få for lidt flere penge, og endte med at købe denne her.

Kvaliteten og siddekomformt er rigtig god, og var i sidste ende årsagen til at vi valgte at betale lidt mere. Til prisen får man fuld valuta for pengene.
Til top
Chaospling Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-Juli-2007
Point: 553
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Chaospling Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-December-2013 kl. 22:35
Oprindeligt skrevet af larsen_mgeic larsen_mgeic skrev:

Den skarpe iagtager vil nok se at der i hvert fald mangler justering af skufferne til højre, og der mangler en form for håndtag til det hele.

Hehe, ville ikke sige noget Wink Ang. pladsen over vasken så tænkte jeg også på en hylde med noget. Er det udelukket at sætte flere lamper op i køkkenet? Jeg vil selv gerne have et alternativ til lamperne i loftet, da det godt kan blive for kedeligt. Eksempelvis giver dine lamper ved siden af TV'et hyggebelysning, og det samme vil lyset fra din emhætte give, men den alene vil jo ikke være nok som alternativ til lyset i loftet.
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Point: 6062
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-December-2013 kl. 00:06
Det ser virkelig nydeligt ud. Gennemført og flot. Du har sikkert en tilfreds kæreste.
Men kører du uden center?
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér larsen_mgeic Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-December-2013 kl. 07:36
Oprindeligt skrevet af Nagash Nagash skrev:

Det ser virkelig nydeligt ud. Gennemført og flot. Du har sikkert en tilfreds kæreste.
Men kører du uden center?
Jeg har købt en Dali Ikon Vokal mk2 til at klare opgaven, men den er ikke oppe endnu da der stadig mangler en masse småting. Blandt andet er det ene rør som er trukket ned fra loftet ikke anvendeligt, og jeg kan ikke undvære det rør. Så nu er jeg ude i en lappeløsning på den front, og det har nu taget en del timer og finde en løsning på.. uheldigvis.

Men alt i alt er hun helt sikkert tilfreds, og det bliver endnu bedre når det nu er helt færdigt.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér larsen_mgeic Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-December-2013 kl. 07:38
Oprindeligt skrevet af Chaospling Chaospling skrev:

Hehe, ville ikke sige noget Wink Ang. pladsen over vasken så tænkte jeg også på en hylde med noget. Er det udelukket at sætte flere lamper op i køkkenet? Jeg vil selv gerne have et alternativ til lamperne i loftet, da det godt kan blive for kedeligt. Eksempelvis giver dine lamper ved siden af TV'et hyggebelysning, og det samme vil lyset fra din emhætte give, men den alene vil jo ikke være nok som alternativ til lyset i loftet.
Der kommer til at være 2 pendler over øen, men det er ikke planlagt at der skal mere på væggen. Jeg har set løsningerne hvor man så har noget lignende det jeg har ved tvet, men det er bevidst fravalgt i denne omgang.
Til top
Stereolab Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-Januar-2012
Point: 797
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Stereolab Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-December-2013 kl. 13:27
God idé med lamperne over højttalerne. Det ser fedt ud. Først da jeg så det i opbygningsfasen, tænkte jeg at det ville give for meget fokus på højttalerne hvilket jo normalt ikke er meningen med indbygningshøjttalere, men på billedet med lys på ser det sku god ud. Højttalen bliver nærmest en del af lampen. Hvor skal center-højttaleren placeres?
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér larsen_mgeic Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-December-2013 kl. 17:06
Den kommer til at stå i møblet i et af de to rum med stoflågerne.

Jeg ville ikke bygge end ind da den så ville kræve at tv'et kom meget højt op, eller at jeg ikke kunne have møblet.
Til top

Besvar Besvar Side  <1 45678 9>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu