recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Diskret tv-stue
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Diskret tv-stue

Besvar Besvar Side  <1 6789>
Forfatter
Besked
larsen_mgeic Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-Juli-2009
Sted: Esbjerg
Status: Offline
Point: 1315
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér larsen_mgeic Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2014 kl. 14:46
Oprindeligt skrevet af hillig hillig skrev:

Hej Larsen
Fantastisk flot møbel (!) :o)
Jeg har kigget igennem billeder og tekst - men kan ikke helt se om du har beskrevet hvordan du har hængt møblet op på væggen. Kan du tælle hvordan du har hængt den op?

Mvh Mikael
Tak for rosen. Det er hængt op som de møbler man køber, der er beregnet til ophængning. Det er en mdf skinne på 15 cm(Så vidt jeg husker), det er skåret i smig og delt på midten. Den ene halvdel monteret på vægen og den anden på møblet.
Til top
hillig Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 09-Marts-2008
Point: 108
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hillig Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2014 kl. 21:30
Super med mdf'en - kan du evt uddybe det lidt? ( skal selv hænge et møbel op )
Hvor tyk er den? Hvor er den delt med smig( cm fra toppen )? Hvordan er den sat fat i toppladen ( lim, skruer, andet ) og står bundpladen evt. ovenpå en liste eller lign på væggen til aflastning?

På forhånd tak

/Mikael

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér larsen_mgeic Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Januar-2014 kl. 14:30

Hvor tyk er den?
Samme tykkelse som møblet - jeg mener det er 16mm MDF plade. Tog en rest der fra.

Hvor er den delt med smig( cm fra toppen )?
Jeg tog et stykke på ca. 15 cm og delte på midten. Mindre kan formentlig også gøre det.

Hvordan er den sat fat i toppladen ( lim, skruer, andet )
Den er skruet ind i de lodrette "rum-delere". De 3 stk. og så sidder der vinkelbeslag mellem dem også.
Ikke andet i mit tilfælde. Den ligger dog direkte op af toppladen, så den også aflaster der på.

står bundpladen evt. ovenpå en liste eller lign på væggen til aflastning?
Den hænger udelukkende i listen.
Til top
skuffen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 12-April-2010
Sted: DK
Point: 83
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér skuffen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Januar-2014 kl. 15:25
"French cleat" på engelsk. Ved ikke hvad betegnelsen er på dansk.

Super flot arbejde - jeg er meget misundelig. :-)
Til top
sirgadget Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 05-August-2010
Sted: Danmark
Point: 137
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sirgadget Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2014 kl. 23:00
Lækkert stykke hjemmesnedkeri, props!
Mikkel Petersen.
Mit setup
Til top
BigRaj Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 03-Januar-2011
Sted: Malmö
Point: 1464
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér BigRaj Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2014 kl. 10:09
WOOOOOOOOOOOOOOOOOW. Flot!!!!!!!!
Film skal ses..Derhjemme...I en kælder sort som kul
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér larsen_mgeic Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2014 kl. 15:26
Tak for de rosende ord :)

Jeg skal nok se om jeg ikke snart kan få taget lidt billeder af tingene, nu hvor det efterhånden er ved at være sat op.
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sirgadget Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2014 kl. 10:31
Bestemt så lidt.

Og du har helt ret, sådan en Festool er uundværlig til sådan noget arbejde;-)
Mikkel Petersen.
Mit setup
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér larsen_mgeic Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2014 kl. 12:04
Jeg endte med at købe min egen efter dette projekt, og sammen med min kap-/Geringssav så er det sku den bedste investering i værktøj jeg har gjort. Så er det kun en 2 meter skinne jeg mangler.
Til top
Gooferen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-April-2006
Sted: Århus
Point: 505
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Gooferen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2014 kl. 12:22
Det ser rigtig godt ud, dog synes jeg du bør dække de bagerste højtalere med noget hvidt filt, så de også er skjulte.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér larsen_mgeic Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2014 kl. 12:51
De har skam "fået tøj på" :)
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sirgadget Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2014 kl. 12:55
Kan jeg godt forstå:)
Det er en sto udskrivning for sådan en sav, men min far fortryder heller ikke et øjeblik han købte sin:)

Vi har blandt andet brugt den i min lejlighed, til at skøre et IKEA PAX skabsmobul ned fra 50cm til 42cm, så det kunne udfylde den sidste plads i forlængelse af mine andre PAX moduler.
Og så brugt en overfræser til at genoprette alle skruehullerne vi skar væk, genialt vørktøj, og resultat blev super:)
Mikkel Petersen.
Mit setup
Til top

Besvar Besvar Side  <1 6789>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu