recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Teknik & Teori
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Disney "beskyttelse på VHS" ??
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketDisney "beskyttelse på VHS" ??

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Muzmuz Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 18-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 26
Direkte link til dette indlæg Emne: Disney "beskyttelse på VHS" ??
    Sendt: 10-Marts-2005 kl. 10:13

Hej.... jeg har købt mig det der smart lead scart stik som skulle kunne fjerne macrovision mv. problemet er bare når jeg komme til mine gamle VHS film fra Disney som jeg gerne vil bevare på DVD så vil den ikke brænde, er det fordi Disney har en anden form for koder ?? eller er det fordi kablet ikke virker ?? eller er det fordi scart kablet skal have en strømforsyning for at kunne fungere efter hensigten ??? hvad er problemet er der nogle som kan give mig et svar og evt. en anden løsning ??

Torsdags hilsner...

KF
Til top
flyboy Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 12-Januar-2005
Point: 52
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Marts-2005 kl. 14:25

HVad er det for et Macrovisionkiller (scartkabel) du har købt ?

Hvis det er det samme som http://www.ktvision.com/isprogold.html, så skal du checke at det vender den rigtige vej. D.v.s. at det er ikke ligemeget hvilken ende der sidder i dvdoptageren og vise versa.

Mange Hilsner Erik
Til top
Muzmuz Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Marts-2005 kl. 14:34

Tak for svar....Det er det omtalte scartkabel fra ktvision som jeg har købt.... hvilken ende skal sidde i dvdén lige pt sidder den ende hvor man kan tilslutte en strømforsyning i dvdén !!!

??

Oprindeligt skrevet af flyboy flyboy skrev:

HVad er det for et Macrovisionkiller (scartkabel) du har købt ?

Hvis det er det samme som http://www.ktvision.com/isprogold.html, så skal du checke at det vender den rigtige vej. D.v.s. at det er ikke ligemeget hvilken ende der sidder i dvdoptageren og vise versa.

KF
Til top
flyboy Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 12-Januar-2005
Point: 52
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Marts-2005 kl. 14:41

Jeg mener at den enhed som afspiller skal have samme ende som strømforsyning. Ellers må du prøve dig frem

Der står følgende på Kt vision......

Connecting instructions. Place the labelled end of the Smart Lead into the scart
output socket of the source device. (See adaptor kit for devices with no scart output) Place the other end into the scart input socket of the destination device.  Please note that the Smart Lead will not operate if reversed. With some DVD Players it will be important to set the picture shape in the DVD menu correct to the disc being played.

Oversættelse....Placer den mærkede ende af smart lead i socket af kildeenhed.(se adaptertilbehør for enheder uden scartudgang). Placer den anden ende i scart indgangen i destinationsenheden. Bemærk at smart lead ikke vil virke hvis omvendt placeret. Ved visse dvdafspillere er det vigtigt at indstille billedeform in dvd menuen korrekt til den type disc der afspilles.

Redigeret af flyboy
Mange Hilsner Erik
Til top
Muzmuz Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Marts-2005 kl. 22:08

Jubiii.... det fungere perfekt, tak for hjælpen.

Oprindeligt skrevet af flyboy flyboy skrev:

Jeg mener at den enhed som afspiller skal have samme ende som strømforsyning. Ellers må du prøve dig frem

Der står følgende på Kt vision......

Connecting instructions. Place the labelled end of the Smart Lead into the scart
output socket of the source device. (See adaptor kit for devices with no scart output) Place the other end into the scart input socket of the destination device.  Please note that the Smart Lead will not operate if reversed. With some DVD Players it will be important to set the picture shape in the DVD menu correct to the disc being played.

Oversættelse....Placer den mærkede ende af smart lead i socket af kildeenhed.(se adaptertilbehør for enheder uden scartudgang). Placer den anden ende i scart indgangen i destinationsenheden. Bemærk at smart lead ikke vil virke hvis omvendt placeret. Ved visse dvdafspillere er det vigtigt at indstille billedeform in dvd menuen korrekt til den type disc der afspilles.

KF
Til top
dahm123 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 25-December-2004
Point: 9
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Marts-2005 kl. 23:03

Hej Muzmuz

Du skriver det virker perfekt, jeg har netop modtaget mit kabel i dag. (lev. tid 8 dage.)

Umiddelbart virker det, men kvaliteten er lidt skuffende. Jeg benytter ikke strømforsyning til kablet, er der nogen som har erfaring med dette.

Jeg vil lige nævne, at optagelser på alm. videobånd og alm scart kabel giver et glimrende resultat. Det er derfor ikke videomaskinen eller andet som er årsagen. Jeg har en 725 fra Philips, og har endnu ikke forsøgt at indstille billedformen. Nå jeg tester videre i week-enden og ser frem til at høre om fra andre med lignende erfaringer.

Til top
Muzmuz Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Marts-2005 kl. 11:27

Hej...

jeg benytter mig heller ikke af strømforsyning, har en mustek dvd optager og en Centros Stereo VCR afspiller, er fuldt ud tilfreds med kvaliteten billede som lyd, det er lige i top med det man afspiller så længe man da brænder ned i bedste format HQ

Oprindeligt skrevet af dahm123 dahm123 skrev:

Hej Muzmuz

Du skriver det virker perfekt, jeg har netop modtaget mit kabel i dag. (lev. tid 8 dage.)

Umiddelbart virker det, men kvaliteten er lidt skuffende. Jeg benytter ikke strømforsyning til kablet, er der nogen som har erfaring med dette.

Jeg vil lige nævne, at optagelser på alm. videobånd og alm scart kabel giver et glimrende resultat. Det er derfor ikke videomaskinen eller andet som er årsagen. Jeg har en 725 fra Philips, og har endnu ikke forsøgt at indstille billedformen. Nå jeg tester videre i week-enden og ser frem til at høre om fra andre med lignende erfaringer.

KF
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu