recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Disney+ buffer med chromecast
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Disney+ buffer med chromecast

 Besvar Besvar Side  123 4>
Forfatter
Besked
agrauballe Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 11-November-2009
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 43
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér agrauballe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Disney+ buffer med chromecast
    Sendt: 18-September-2020 kl. 21:26
Hejsa,
Er der andre der har problemer med at disney+ en gang imellem skal buffer op for at fortsætte?, måske en 10 gange i timen af kort varige. 
Har kun brugt det på en chromecast indtil videre. 
Har en 1000/1000 forbindelse og chromecast er trådet til via ethernet.
Ingen andre streamingtjenester giver problemer... 
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-September-2020 kl. 21:54
Vi har lige siddet hos en vennerpar og så who framed Roger rabbit på Chromecast med en 6mbit forbindelse, og der var intet problem
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
Til top
kennethbrdk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1192
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kennethbrdk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-September-2020 kl. 15:38
Ja jeg har også prøvet det et par gange på Chromecast Ultra og har 1000/70 Mbit og heller ikke prøvet det på andre tjenester - skal siges at jeg kun har set en film på Disney+ indtil videre, men der prøvede jeg det så et par gange
Til top
agrauballe Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 11-November-2009
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 43
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér agrauballe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-September-2020 kl. 16:11
Oprindeligt skrevet af kennethbrdk kennethbrdk skrev:

Ja jeg har også prøvet det et par gange på Chromecast Ultra og har 1000/70 Mbit og heller ikke prøvet det på andre tjenester - skal siges at jeg kun har set en film på Disney+ indtil videre, men der prøvede jeg det så et par gange

Tak for info, meld gerne tilbage om dit problem fortsætter. 
Jeg vil teste på lidt flere enheder og på den alm chromecast (1 og 3) også.... Umiddelbart synes jeg ikke at det sker på en ipad, men chromecast ultra gør det både på WiFi og kabel. Synes det er noget irriterende.
Tænkte i starten at det kunne være disney servere der var belastet, men synes det fortsætter på ligegyldigt hvornår på dagen jeg prøver. 


Til top
kennethbrdk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1192
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kennethbrdk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-September-2020 kl. 21:56
2. Film og buffering igen. Det sjove er at jeg lige har set lucifer i 4k på Netflix og ingen problemer. Skuffende at Disney ikke er bedre teknisk funderet 
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-September-2020 kl. 23:13
Oprindeligt skrevet af kennethbrdk kennethbrdk skrev:

2. Film og buffering igen. Det sjove er at jeg lige har set lucifer i 4k på Netflix og ingen problemer. Skuffende at Disney ikke er bedre teknisk funderet 
nu kører Disney lige pt med næsten dobbelt bitrate. Da efter sigende Netflix ikke har hævet bitrate endnu efter de sænket den ved corvid 19 i foråret her i eu
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
Til top
kennethbrdk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1192
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kennethbrdk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-September-2020 kl. 23:33
15 gange buffering på 83 min er håbløst - det er ganske vist kun et par sek men er den eneste streaming tjeneste jeg oplever det på 🙄
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-September-2020 kl. 23:46
Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

  nu kører Disney lige pt med næsten dobbelt bitrate. Da efter sigende Netflix ikke har hævet bitrate endnu efter de sænket den ved corvid 19 i foråret her i eu

 Hvad kører de med på HD hhv UHD.?
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-September-2020 kl. 05:34
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

  nu kører Disney lige pt med næsten dobbelt bitrate. Da efter sigende Netflix ikke har hævet bitrate endnu efter de sænket den ved corvid 19 i foråret her i eu


 Hvad kører de med på HD hhv UHD.?
side jeg tjekket med Netflix kørte de med omkring 10mbit på uhd før sommerferien og 6mbit på HD. Disney har jeg ikke selv målt da xcode ikke supporter Tvis 14 endnu. Men andre har testet til omkring 27 Mbit på uhd og 6 Mbit på hd
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-September-2020 kl. 05:37
Oprindeligt skrevet af kennethbrdk kennethbrdk skrev:

15 gange buffering på 83 min er håbløst - det er ganske vist kun et par sek men er den eneste streaming tjeneste jeg oplever det på 🙄
det virker lidt til at der er noget der sluger krafterne i din CC ultra. Har du prøvet at resette den
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
Til top
u2pia Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 15-Januar-2010
Sted: Slagelse, DK
Status: Offline
Point: 339
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér u2pia Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-September-2020 kl. 08:27
Jeg har ikke oplevet decideret buffering, men mindre udfald og hak i billede og lyd i størrelsesordnen mindre end et sekund.
Jeg bruger den app der er indbygget i mit Sony fjernsyn.
Til top
agrauballe Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 11-November-2009
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 43
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér agrauballe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-September-2020 kl. 08:45
Jeg har sidenhen testet:

- Resat min chromecast ultra -> stadig problemer
- Prøvet både wifi/ethernet -> stadig problemer
- Aktiveret smigkig under Chromecast indstillinger i Home app så chromecast opdateres til nyeste (Beta) FW. -> Umiddelbart har jeg ikke set bufferering (set Star wars IV og en del af V), men har ikke haft tid til at teste nok, så ingen konklusion endnu.

For mig at se må det være et teknisk problem hos Disney, om det så var dobbelt bitrate af Netflix skulle det kunne klares med en chromecast ultra på en 1Gb fiber.
Det kan ikke passe at den render tør for data, man må gå ud fra at der ideelt løbende bliver buffered op bagved til en rum tid, så man undgår at brugeren ser problemer.

Vil teste videre, men rart at høre der er andre som ser problemer.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 4>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu