recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Disney+ buffer med chromecast
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Disney+ buffer med chromecast

 Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4437
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-September-2020 kl. 08:50
Vi har på Flatpanels haft adgang til Disney+ siden preview-perioden i midten af 2019. På flere forskellige bredbåndsforbindelser og enheder. Signalet skulle i den periode igennem flere krydspunkter end nu hvor der er åbnet officielt i Danmark, men i starten fungerede streams godt. Med tiden blev de dårligere og dårligere, med mange udfald. Til sidst helt håbløst.

Jeg tror ikke, at Disneys server-opsætninger har kunnet følge med den voldsomme vækst. Måske også derfor den nordiske lancering blev forsinket. Hvad mange oplever nu er tilsyneladende, at der stadig ikke er skaleret nok op. Meget tyder på, at rigtig mange har tilmeldt sig i Norden.
Til top
agrauballe Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 11-November-2009
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 43
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér agrauballe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-September-2020 kl. 09:00
Oprindeligt skrevet af Rasmus Larsen Rasmus Larsen skrev:

Vi har på Flatpanels haft adgang til Disney+ siden preview-perioden i midten af 2019. På flere forskellige bredbåndsforbindelser og enheder. Signalet skulle i den periode igennem flere krydspunkter end nu hvor der er åbnet officielt i Danmark, men i starten fungerede streams godt. Med tiden blev de dårligere og dårligere, med mange udfald. Til sidst helt håbløst.

Jeg tror ikke, at Disneys server-opsætninger har kunnet følge med den voldsomme vækst. Måske også derfor den nordiske lancering blev forsinket. Hvad mange oplever nu er tilsyneladende, at der stadig ikke er skaleret nok op. Meget tyder på, at rigtig mange har tilmeldt sig i Norden.

Lyder som en rigtig god forklaring, måske det bliver bedre nu hvor nyhedsværdien måske falder og der forhåbentligt bliver skaleret op
Til top
kennethbrdk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1192
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kennethbrdk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-September-2020 kl. 17:00
Oprindeligt skrevet af agrauballe agrauballe skrev:

Jeg har sidenhen testet:

- Resat min chromecast ultra -> stadig problemer
- Prøvet både wifi/ethernet -> stadig problemer
- Aktiveret smigkig under Chromecast indstillinger i Home app så chromecast opdateres til nyeste (Beta) FW. -> Umiddelbart har jeg ikke set bufferering (set Star wars IV og en del af V), men har ikke haft tid til at teste nok, så ingen konklusion endnu.

For mig at se må det være et teknisk problem hos Disney, om det så var dobbelt bitrate af Netflix skulle det kunne klares med en chromecast ultra på en 1Gb fiber.
Det kan ikke passe at den render tør for data, man må gå ud fra at der ideelt løbende bliver buffered op bagved til en rum tid, så man undgår at brugeren ser problemer.

Vil teste videre, men rart at høre der er andre som ser problemer.
Kan ikke finde det du har aktiveret i home appen - hvor ligger det punkt.. 
Til top
agrauballe Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 11-November-2009
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 43
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér agrauballe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Oktober-2020 kl. 16:12
Det er vist ligemeget med den smugkig fw, så lige to afsnit af brain games i går og den buffered et par gange i hvert afsnit. 
Til top
kennethbrdk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1192
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kennethbrdk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Oktober-2020 kl. 16:26
Oprindeligt skrevet af agrauballe agrauballe skrev:

Det er vist ligemeget med den smugkig fw, så lige to afsnit af brain games i går og den buffered et par gange i hvert afsnit. 
Øv - håber de får det løst - for er da pænt træt af at have købt et års abonnement og så teknikken ikke er bedre 🙄
Til top
Kasper_J Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-Marts-2007
Status: Offline
Point: 2811
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kasper_J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Oktober-2020 kl. 20:01
Ingen problemer her med Chromecast 1,3 og en Shield.
Til top
agrauballe Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 11-November-2009
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 43
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér agrauballe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Oktober-2020 kl. 22:07
Oprindeligt skrevet af Kasper_J Kasper_J skrev:

Ingen problemer her med Chromecast 1,3 og en Shield.

Underligt, kan det være et problem med chromecast ultra udelukkende, det virker underligt. 

Jeg skrev med disney+ support chat her til aften uden noget resultat, er blevet sendt videre til 2. level support som vil vende tilbage, så må vi se hvad de kan sige, selvom jeg ikke har forhåbninger om at de kan sige noget. 
Til top
kennethbrdk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1192
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kennethbrdk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Oktober-2020 kl. 22:23
Oprindeligt skrevet af agrauballe agrauballe skrev:

Oprindeligt skrevet af Kasper_J Kasper_J skrev:

Ingen problemer her med Chromecast 1,3 og en Shield.

Underligt, kan det være et problem med chromecast ultra udelukkende, det virker underligt. 

Jeg skrev med disney+ support chat her til aften uden noget resultat, er blevet sendt videre til 2. level support som vil vende tilbage, så må vi se hvad de kan sige, selvom jeg ikke har forhåbninger om at de kan sige noget. 

Jeg har også en Chromecast 3 med samme resultat og som sagt ingen problemer med andre tjenester.
Til top
agrauballe Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 11-November-2009
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 43
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér agrauballe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Oktober-2020 kl. 22:30
Oprindeligt skrevet af kennethbrdk kennethbrdk skrev:

Jeg har også en Chromecast 3 med samme resultat og som sagt ingen problemer med andre tjenester.

Godt så, så er det bekræftet at det ikke kun er ultra. 
Hvad har du set der har været problemer med? Jeg har set en del afsnit af national geographic Brain Games og der er altid buffering i løbet af afsnit de gange jeg har set. Har også set de utrolige med børnene og der var også problemer. Havde også set star wars og her var der ikke umiddelbart problemer.
Kan det være at noget indhold er mere problematisk? 
Har i øvrigt kun set om aftenen. 


Redigeret af agrauballe - 01-Oktober-2020 kl. 22:31
Til top
kennethbrdk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1192
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kennethbrdk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Oktober-2020 kl. 22:52
Oprindeligt skrevet af agrauballe agrauballe skrev:

Oprindeligt skrevet af kennethbrdk kennethbrdk skrev:

Jeg har også en Chromecast 3 med samme resultat og som sagt ingen problemer med andre tjenester.

Godt så, så er det bekræftet at det ikke kun er ultra. 
Hvad har du set der har været problemer med? Jeg har set en del afsnit af national geographic Brain Games og der er altid buffering i løbet af afsnit de gange jeg har set. Har også set de utrolige med børnene og der var også problemer. Havde også set star wars og her var der ikke umiddelbart problemer.
Kan det være at noget indhold er mere problematisk? 
Har i øvrigt kun set om aftenen. 
Alt hvad jeg har set - find dory (eller hvad den hedder), snehvide og fantasia. Jeg har set om aften og i weekenden


Redigeret af kennethbrdk - 01-Oktober-2020 kl. 22:54
Til top
agrauballe Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 11-November-2009
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 43
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér agrauballe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Oktober-2020 kl. 22:57
Oprindeligt skrevet af kennethbrdk kennethbrdk skrev:

Alt hvad jeg har set - find dory (eller hvad den hedder), snehvide og fantasia. Jeg har set om aften og i weekenden
👍
Og hvilken internetudbyder?
Jeg har kazoom fiber som er under Aura energi som vist nok kører stofa som linie ud. 
Til top
kennethbrdk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1192
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kennethbrdk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Oktober-2020 kl. 22:59
Oprindeligt skrevet af agrauballe agrauballe skrev:

Oprindeligt skrevet af kennethbrdk kennethbrdk skrev:

Alt hvad jeg har set - find dory (eller hvad den hedder), snehvide og fantasia. Jeg har set om aften og i weekenden
👍
Og hvilken internetudbyder?
Jeg har kazoom fiber som er under Aura energi som vist nok kører stofa som linie ud. 
Hiper coax 1 gbit
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu