recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > LED TV - LCD TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Disney+ har dræbt mit tv
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Disney+ har dræbt mit tv

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
toomz0 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 21-November-2014
Status: Offline
Point: 26
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér toomz0 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Disney+ har dræbt mit tv
    Sendt: 21-September-2020 kl. 21:27
... eller er det omvendt Smile

Jeg sad og så The Mandalorian i 4K på mit Sony KD-65EX9005 tv via Disney+, da tvet pludselig slukkede og LED under tvet begyndte at blinke rød 4 gang.

Har haft kontakt til Sony support og genstartet 20 gange, fabriks nulstillet osv. Jeg er maks. kommet i gang med opsætningen af tvet, valg af sporg osv, inden tvet slukker og blink rød 4 gange igen. 

Jeg har fundet service manualen på nettet, og fulgt fejlfindingen herfra. Jeg har målt på en pin på bundkortet hvor der iflg. service manualen skal være over 1.78V, min måling viser 1.77V. Hvilket betyder bundkortet skal skiftes. Er fejlmargin virkelig så lille på et bundkort +/- 0.01V ? 

Håber nogen kan hjælpe, det ville virkelig pine mig at smide tvet til skrot Cry


Redigeret af toomz0 - 21-September-2020 kl. 21:27
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2020 kl. 21:59
Surt show, men kan ikke lige se hvad D+ har med det at gøre. Det er jo rent tilfælde at det skete, mens den app kørte.

Hvor gammel er TV'et og er der stadig reklamationsret eller ekstra garanti fra forhandler?
Hvis ikke, så håber jeg du har elektronikforsikring :)

Redigeret af Nagash - 21-September-2020 kl. 21:59
Til top
toomz0 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 21-November-2014
Status: Offline
Point: 26
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér toomz0 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2020 kl. 22:14
Mega surt show, tvet 3 år så ingen reklamation.

Slf. er det overhovedet ikke Disney+ skyld 🙂

Fandt dette på Sony community:
Third: staff from authorised service called and asked me if I am watching through internet and 4k too much. Are You kidding me. Why am I buying smart 4k tv if I am not able to watch through internet and 4k. I paid 3000 Eur for 2 years barely used 65 inch xe9005 and now they are telling me main board is grilled because I am watching movies through internet and 4k. I was going to laugh if this issue didn`t cost me 300 eur to be repaired. What a shame. really disappointed.

Ret skræmmende, det er nøjagtigt hvad der sket i mit tilfælde.

Til top
Flippo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-Januar-2018
Status: Offline
Point: 1308
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flippo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2020 kl. 22:25
Oprindeligt skrevet af Nagash Nagash skrev:

Surt show, men kan ikke lige se hvad D+ har med det at gøre. Det er jo rent tilfælde at det skete, mens den app kørte.
 

LOLLOLLOL

Ironien gik da helt tabt hos dig...
Til top
Flippo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-Januar-2018
Status: Offline
Point: 1308
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flippo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2020 kl. 22:26
Toomz.
Lad være med at blive véd med at tænde for et TV, som nødslukker. Der er en fejl på apparatet, og bliver man ved med at tænde, ødelægger man mere, end hvad det allerede fejler.
Til top
Deschain Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-August-2017
Sted: San Junipero
Status: Offline
Point: 960
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Deschain Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2020 kl. 22:33

Til top
inside Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 21-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 190
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér inside Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-September-2020 kl. 11:03
Til top
toomz0 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 21-November-2014
Status: Offline
Point: 26
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér toomz0 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-September-2020 kl. 11:10
Oprindeligt skrevet af inside inside skrev:

Man kan altid overveje om man kan købe et nyt PCB f.eks på ebay:


Ja, det er bestemt med i mine overvejelser Smile

Jeg ville bare gerne være sikker på, at det er mainboard der er i stykker (1.100 kr) og ikke "bare" LED Drive board (60 kr

Til top
bphhm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 28-Marts-2006
Status: Offline
Point: 1143
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bphhm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-September-2020 kl. 11:15
Vil da nok sige at 0,01 V bestemt er indenfor normal tolerance for f.eks. et multimeter. Men hvis spænding skulle være f.eks. 2 V så er selv 1,78 V jo lavt.

Du har ikke en forsikring der dækker "pludselig opstået skade"?

Det ville være oplagt her.


Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5206
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-September-2020 kl. 13:06
Oprindeligt skrevet af toomz0 toomz0 skrev:

Jeg har fundet service manualen på nettet, og fulgt fejlfindingen herfra. Jeg har målt på en pin på bundkortet hvor der iflg. service manualen skal være over 1.78V, min måling viser 1.77V. Hvilket betyder bundkortet skal skiftes. Er fejlmargin virkelig så lille på et bundkort +/- 0.01V ? 
Hvad er det for en spænding, forsyning eller (måske noget 1,8V til processor) ?
I så fald, måske bare en spændingsregulator der skal skiftes? 

EDIT: Har du link til servicemanual?


Redigeret af JørgenT - 22-September-2020 kl. 13:10
Mvh. JørgenT
Til top
Clemen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 05-Februar-2006
Status: Offline
Point: 605
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Clemen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-September-2020 kl. 13:23
Hvilket multimeter aflæser du med, husk at tjekke usikkerheden på dette.
Vil mene at 0,1v er inden for grænsen for usikkerhed på de fleste billige multimeter.
Til top
toomz0 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 21-November-2014
Status: Offline
Point: 26
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér toomz0 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-September-2020 kl. 13:42
Oprindeligt skrevet af JørgenT JørgenT skrev:

Oprindeligt skrevet af toomz0 toomz0 skrev:

Jeg har fundet service manualen på nettet, og fulgt fejlfindingen herfra. Jeg har målt på en pin på bundkortet hvor der iflg. service manualen skal være over 1.78V, min måling viser 1.77V. Hvilket betyder bundkortet skal skiftes. Er fejlmargin virkelig så lille på et bundkort +/- 0.01V ? 
Hvad er det for en spænding, forsyning eller (måske noget 1,8V til processor) ?
I så fald, måske bare en spændingsregulator der skal skiftes? 

EDIT: Har du link til servicemanual?

LED Blinking side 28 (jeg tjekker pin C464)
PCB oversigt side 52 (man kan bruge søge funktion til at finde C464)

Når tvet tænder: 1.795V, men når den blinker 0V (pin C464)

(pin CL1038 jeg kun 0.032V hvilket jo er alt for lidt) 


Redigeret af toomz0 - 22-September-2020 kl. 13:45
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu