|
Disney+ har dræbt mit tv |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | ||
toomz0 ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 21-November-2014 Status: Offline Point: 26 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 21-September-2020 kl. 21:27 |
|
... eller er det omvendt
![]() Jeg sad og så The Mandalorian i 4K på mit Sony KD-65EX9005 tv via Disney+, da tvet pludselig slukkede og LED under tvet begyndte at blinke rød 4 gang. Har haft kontakt til Sony support og genstartet 20 gange, fabriks nulstillet osv. Jeg er maks. kommet i gang med opsætningen af tvet, valg af sporg osv, inden tvet slukker og blink rød 4 gange igen. Jeg har fundet service manualen på nettet, og fulgt fejlfindingen herfra. Jeg har målt på en pin på bundkortet hvor der iflg. service manualen skal være over 1.78V, min måling viser 1.77V. Hvilket betyder bundkortet skal skiftes. Er fejlmargin virkelig så lille på et bundkort +/- 0.01V ? Håber nogen kan hjælpe, det ville virkelig pine mig at smide tvet til skrot
![]() Redigeret af toomz0 - 21-September-2020 kl. 21:27 |
||
![]() |
||
Nagash ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 24-Oktober-2007 Sted: Hillerød, DK Status: Offline Point: 6062 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Surt show, men kan ikke lige se hvad D+ har med det at gøre. Det er jo rent tilfælde at det skete, mens den app kørte.
Hvor gammel er TV'et og er der stadig reklamationsret eller ekstra garanti fra forhandler? Hvis ikke, så håber jeg du har elektronikforsikring :) Redigeret af Nagash - 21-September-2020 kl. 21:59 |
||
![]() |
||
toomz0 ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 21-November-2014 Status: Offline Point: 26 |
|
Mega surt show, tvet 3 år så ingen reklamation. Slf. er det overhovedet ikke Disney+ skyld 🙂 Fandt dette på Sony community: Third: staff from authorised service called and asked me if I am watching through internet and 4k too much. Are You kidding me. Why am I buying smart 4k tv if I am not able to watch through internet and 4k. I paid 3000 Eur for 2 years barely used 65 inch xe9005 and now they are telling me main board is grilled because I am watching movies through internet and 4k. I was going to laugh if this issue didn`t cost me 300 eur to be repaired. What a shame. really disappointed. Ret skræmmende, det er nøjagtigt hvad der sket i mit tilfælde. |
||
![]() |
||
Flippo ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 04-Januar-2018 Status: Offline Point: 1444 |
|
![]() ![]() ![]() Ironien gik da helt tabt hos dig...
|
||
![]() |
||
Flippo ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 04-Januar-2018 Status: Offline Point: 1444 |
|
Toomz.
Lad være med at blive véd med at tænde for et TV, som nødslukker. Der er en fejl på apparatet, og bliver man ved med at tænde, ødelægger man mere, end hvad det allerede fejler.
|
||
![]() |
||
Deschain ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-August-2017 Sted: San Junipero Status: Offline Point: 977 |
|
![]() |
||
![]() |
||
inside ![]() Bruger ![]() Oprettet: 21-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 190 |
|
Man kan altid overveje om man kan købe et nyt PCB f.eks på ebay:
|
||
![]() |
||
|
Ja, det er bestemt med i mine overvejelser ![]() Jeg ville bare gerne være sikker på, at det er mainboard der er i stykker (1.100 kr) og ikke "bare" LED Drive board (60 kr) |
||
![]() |
||
bphhm ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 28-Marts-2006 Status: Offline Point: 1144 |
|
Vil da nok sige at 0,01 V bestemt er indenfor normal tolerance for f.eks. et multimeter. Men hvis spænding skulle være f.eks. 2 V så er selv 1,78 V jo lavt.
Du har ikke en forsikring der dækker "pludselig opstået skade"? Det ville være oplagt her.
|
||
![]() |
||
JørgenT ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 21-Marts-2004 Sted: 9530, DK Status: Offline Point: 5320 |
|
I så fald, måske bare en spændingsregulator der skal skiftes? EDIT: Har du link til servicemanual?
Redigeret af JørgenT - 22-September-2020 kl. 13:10 |
||
Mvh. JørgenT
|
||
![]() |
||
Clemen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 05-Februar-2006 Status: Offline Point: 606 |
|
Hvilket multimeter aflæser du med, husk at tjekke usikkerheden på dette.
Vil mene at 0,1v er inden for grænsen for usikkerhed på de fleste billige multimeter.
|
||
![]() |
||
|
LED Blinking side 28 (jeg tjekker pin C464) PCB oversigt side 52 (man kan bruge søge funktion til at finde C464) Når tvet tænder: 1.795V, men når den blinker 0V (pin C464) (pin CL1038 jeg kun 0.032V hvilket jo er alt for lidt)
Redigeret af toomz0 - 22-September-2020 kl. 13:45 |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |