|
Disney+ har dræbt mit tv |
Besvar ![]() |
Side <12 |
Forfatter | ||||
JørgenT ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 21-Marts-2004 Sted: 9530, DK Status: Offline Point: 5320 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|||
0V ved blink er sikkert fordi det går i protect mode? Sådan et fejlsøgnings flowchart og LED blink skal tages med et vist forbehold, der kan være anden fejl som giver forkert rækkefølge. Min erfaring fra Pioneer LX-5090H, hvor defekt spændingsregulator gav ukorrekte blink info. ![]() Det var først senere jeg tilfældigvis fandt en senere udgivet service note, hvor Pioneer opfordrede til at skifte komponent fordi de ikke havde flere reserveboards. ![]() P.S. Jeg får fejl når jeg prøver at åbne PDF filen, og kan ikke læse hele dokumentet. ![]() Redigeret af JørgenT - 22-September-2020 kl. 16:35 |
||||
Mvh. JørgenT
|
||||
![]() |
||||
toomz0 ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 21-November-2014 Status: Offline Point: 26 |
|||
PDFen er lidt stor (39MB) Måske der er mere held med et google drive link: https://drive.google.com/uc?export=download&id=1Z-oen5D-Y-QyMZ12qODJ9gUNY_ptNY7L Jeg har som regel 1 minuts tid inden tvet går i protect mode. Det er her jeg måler de 1.795V, som jf. service manualen burde være over 1.8V. Også her jeg måler for lav spænding på den anden pin.
|
||||
![]() |
||||
martin_skov ![]() Bruger ![]() Oprettet: 06-August-2009 Sted: Sønderborg Status: Offline Point: 64 |
|||
Jeg har et Sony-fjernsyn som pludselig også slukkede og blinkede rødt i LED-lampen under skærmen. Det tog mig lang tid at finde ud af, hvad der var galt, men det viste sig at det CA-modul der sad i fjernsynet var årsagen. Da jeg tog det ud, så virkede fjernsynet fint igen. Et andet CA-modul blev købt og der har ikke være fejl siden. Så hvis du har et CA-modul i dit fjernsyn, så prøv at tage det ud.
|
||||
![]() |
||||
wezi ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 10-December-2010 Sted: Næstved, DK Status: Offline Point: 209 |
|||
Hvis du ender med at skulle købe et nyt kort, så vil jeg meget gerne se på det eksisterende inden, om jeg kan finde noget, ikke at jeg tror jeg kan spotte det 100% men his der er noget der falder i øjnene, det vil jeg gerne prøve at kigger efter under mikroskopet, og eventuelt rette det hvis der findes noget.
mvh
|
||||
MvH Daniel
|
||||
![]() |
||||
toomz0 ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 21-November-2014 Status: Offline Point: 26 |
|||
Tak for tilbudet Jeg har bestilt nyt main board og LED board på eBay, det prøver jeg lige først ![]() Så må vi se, om det er 1.200 kr ud af vinduet. I så fald vil jeg købe en elektronikforsikring og et OLED tv til Black Friday, bare som trøst
![]() ![]() |
||||
![]() |
||||
wezi ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 10-December-2010 Sted: Næstved, DK Status: Offline Point: 209 |
|||
haha, det er helt i orden. :P
Uhh, det skal du glæde dig til, jeg er ved at spare sammen til kalibreringen, men lige nu er det mest lillemor der bruger det ![]() Jeg fik 25% rabat på mit tv i Elgiganten, fordi power havde 25% rabat på det weekenden efter jeg havde købt det.. -Så lidt Black Friday fik jeg da, jeg håber du får lige så godt tilbud som jeg fik =) Det hele startede med at jeg skulle have det i power, men der gik lidt for meget ungkarl i sælgeren og så fandt jeg det i Elgiganten og kørte derover og hentede det i stedet ![]() |
||||
MvH Daniel
|
||||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <12 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |