recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Disney+ og lydkvalitet
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Disney+ og lydkvalitet

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
bphhm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 28-Marts-2006
Status: Offline
Point: 1141
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bphhm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Disney+ og lydkvalitet
    Sendt: 19-August-2021 kl. 11:58
Vi har lige fået Disney+ men jeg synes lydkvaliteten er noget sløv på de par film/serier jeg har set:

- Pirates of the Carabien - Salazars revenge
- Mandalorian

Jeg streamer med min AppleTV4k (Lyd: Auto, ATMOS brug) og bruger en Denon X4300 revceiver.

Hvad synes i andre og nogen der ved om de reducerer lydkvaliteten?
Til top
spoxy Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-August-2006
Sted: Brøndby,Denmark
Status: Offline
Point: 1141
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér spoxy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-August-2021 kl. 14:01
Lyden er meget lav, men hvis man skruer op, fejler kvaliteten ikke noget. 
OLED77C8 - Marantz SR5013 - Apple TV 4K - Nintendo wii
Til top
filmfreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 27-April-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1361
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér filmfreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-August-2021 kl. 15:37
Prøv nogle af de gamle Star Wars film. Her er der god surround lyd med masser af 'atmos' lydeffekter, synes jeg.
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12219
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-August-2021 kl. 16:09
Lydniveauet på Disney+ er rigtigt nok lavere end hos de fleste andre streaming-tjenester, men lavere lydniveau på et lydspor er ofte lig med højere lydkvalitet. Bare skru lidt op.
Til top
longlife Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 18-September-2007
Status: Offline
Point: 17
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér longlife Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-August-2021 kl. 11:14
Havde samme oplevelse i går. Skulle afteste min nyinstallerede Sonos Arc via et LG GX og ATV 4K 2021. Sonos ARC'en er parret med en Sonos Sub og to Sonos One som baghøjtalere.

Satte The Martian til at afspille på Disney+ og syntes lyden var noget flad. Ser at Disney+ ikke har Dolby Atmos lyd på denne film.

Afspiller så The Martian købt på Apple iTunes store, og her er lyden i Atmos. Kæmpe forskel i lydkvalitet!

Lidt skuffet over Disney+, da de på billed-siden er rigtig gode, men lyden halter åbenbart lidt.
Til top
jacobe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Februar-2006
Sted: Lund, Sverige
Status: Offline
Point: 1858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-August-2021 kl. 14:57
Man kunne vel også argumentere, at du har købt filmen på iTunes, men forventer samme kvalitet for noget du betaler flatrate for ... er det rimeligt? Lyden er immervæk heller ikke den samme på TV2, som den er på Blu-ray.

Jeg synes personligt lyden er helt fin på Disney+. Rigeligt med dynamik.
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige hjemmebiograf :)
Til top
ARTISTEN Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 09-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 468
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ARTISTEN Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-August-2021 kl. 21:28
Oprindeligt skrevet af bphhm bphhm skrev:

Vi har lige fået Disney+ men jeg synes lydkvaliteten er noget sløv på de par film/serier jeg har set:

- Pirates of the Carabien - Salazars revenge
- Mandalorian

Jeg streamer med min AppleTV4k (Lyd: Auto, ATMOS brug) og bruger en Denon X4300 revceiver.

Hvad synes i andre og nogen der ved om de reducerer lydkvaliteten?

Jeg har set de to ovennævnte film , og kan heller ikke nikke genkenden til dårlig lyd, det virker bedre end Netflix , hvor lyden er svingende, der er måske også tale om fejl  , når man skriver 5.1 og lyden er 2.0 på Netflix 


Redigeret af ARTISTEN - 21-August-2021 kl. 21:29
Hjemmebio er fedt:Pioneer SC-LX87,buttkicker,dali blue 6006, OPPO 95,QED kabel og JBL N24 i bag.

Til top
bphhm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 28-Marts-2006
Status: Offline
Point: 1141
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bphhm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-August-2021 kl. 07:18
Hmm ser ud til jeg blot skal skrue op, men synes nu der mangler både punch og dynamik.

Never mind, Mandalorian blev et kort besøg. B-film agtig, masse produceret og slet slet ikke på George Lucas niveau. 
Til top
moler Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 02-August-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 219
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér moler Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-August-2021 kl. 16:38
skulle lige til at at lave en tråd om det samme emne :) bare vedrørende stream tjenester generelt. Jeg oplever det samme med at der mangler punch og dynamik på både netflix og amazon prime. Det er især ved action scener at jeg syntes at lyden kan "forsvinde" lidt så lyden virker lavere end i scener uden action. 
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4434
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-August-2021 kl. 17:18
Har du tjekket om der er 'nat-tilstand', 'dæmp høje lyde' eller lignende slået til på din afspiller, receiver eller anden enhed i kæden?
Til top
moler Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 02-August-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 219
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér moler Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-August-2021 kl. 19:03
det er kun ved stream og Dolby digital. Lyden er fin ved HD lyd som DTS-HD
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4434
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-August-2021 kl. 19:41
Men det er vel ikke samme afspiller, som du bruger til hhv. Blu-ray og streaming?
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu