|
Disney stopper med 4K Bluray bagkatalog udgivelser |
Besvar | Side <1234> |
Forfatter | ||
lunddal
Guld medlem Oprettet: 09-Februar-2006 Sted: Danmark Status: Offline Point: 8641 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Biojensens tekst virker som om, de har fået info fra The Digital Bits, med den ene forskel, at Biojensen skriver, at 4K fremover kun vil være på Disney+, men det er ikke hvad Bill Hunt skriver.
|
||
T-Duck
Guld medlem Oprettet: 15-Januar-2012 Sted: Vålse Danmark Status: Offline Point: 4051 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Uanset hvad der sker. Så det fandme at trælbinde folk, At man skal abonnere på en tjeneste for at få lov til at købe film og se den købte film som så senere kommer på almindelig vod. En ting er man kan købe film på Google Play film Apple tv osv. Og så senere de kommer på abonnement udgaver det er fair. Men at hvis man vælger at opsige det så har man ikke adgang til filmen. Det ikke fair for forbrugerne
|
||
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
|
||
claus_jac
Guld medlem Oprettet: 06-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5570 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Google play og Apple er helt og aldeles anderledes end Disney+
Apple og google har ikke nogen som helst rettigheder til noget af materialet. De har derfor mulighed for at lave en aftale om at kunne få lov at sælge film og serier. Det er noget de har forhandlet med Disney direkte. Netflix, HBO og andre tjenester er direkte konkurrenter til Disney+ og Disney har derfor ment at det ville være bedst (for dem selv selvfølgelig) hvis de ikke får penge af de andre, men selv meler hele kagen. Nøjagtig ligesom EPIC games forsøger med deres games store, og en række "exclusives" på xbox og playstation. Disney behøver med deres egen tjeneste ikke længere at have mellemmænd og med deres katalog vil der i den grad være demand for deres tjeneste (det kan vi jo se, og jeg kommer desværre også til at abonnere på +) Så de får den fulde indtægt ned i deres lomme uden at skulle have større logistikomkostninger . OG de kan styre rettighederne markant bedre i abonnementstjenesten. (dog skal de nok have en del udgifter til CDN's :-) ) Det er deres forretningsmodel. Vi kan lide det eller ej, men faktum er at de modsat musikbranchen faktisk har gjort noget ret unikt her. Er det noget lort - ja - også efter min mening. jeg kan ikke udstå den tanke om at nogen mener de er så unikke at de vil deres eget alene og ikke vil "dele" med andre platforme, fordi det jo rent faktisk vil være "lettere" for brugerne, men nu er det sådan, men forhåbentlig er der jo så adgang til deres fulde katalog uden undtagelser, så der også er adgang til alle de gamle tegneserier og film, som jo grundet rettigheder går i turnus hos blandt andet netflix.
|
||
T-Duck
Guld medlem Oprettet: 15-Januar-2012 Sted: Vålse Danmark Status: Offline Point: 4051 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Redigeret af T-Duck - 10-August-2020 kl. 19:10 |
||
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
|
||
claus_jac
Guld medlem Oprettet: 06-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5570 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Jo selvfølgelig kan jeg sammenligne det med en spil tjeneste. Du har slet ikke hørt om stadia, arcade, og nu MS' lille eventyr? - Epic kommer også den vej på et eller andet tidspunkt, men nu har de deres egen tjeneste så de kan styre alt hele vejen ud til brugerens enhed (og sikkert også deres enhed i sig selv. men indtil videre har Epic i hvert fald en rigtig dårlig historik omkring brug af DRM/rootkits også.) og udover kontrollen har de selvfølgelig også den fulde indtægt fra de pågældende. Blizzard er som sådan ikke meget bedre. De kører jo også alt deres over deres egen "launcher" og vil ikke have noget på STEAM, som jo i virkeligheden er spillenes netflix.
Det her handler ikke på nogen som helst måde om "abonnementsformen", men derimod alene om kontrollen med materialet (spil/film/musik), og hvem rettighedshaverne mener skal have en bid af kagen. Redigeret af claus_jac - 10-August-2020 kl. 20:19 |
||
Kallespears
Super bruger Oprettet: 07-April-2011 Sted: Esbjerg Danmark Status: Offline Point: 416 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Ok Hvilken sten har du ligget under, de sidste par måneder? Ringer klokken Corona nogen steder?
|
||
Kallespears
Super bruger Oprettet: 07-April-2011 Sted: Esbjerg Danmark Status: Offline Point: 416 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Jeg kunne ikke være mere enig. Disney+ skal selvfølgelig afprøves, når det lander. Jeg har nu været ret imponeret og min VPN Disney+ test, hvor jeg så Endgame. Men jeg selv feinsmecker for lyd og billede. Men jeg vil ikke betale for at kunne se mine købte film. Så holder jeg mig til ATV+
|
||
lunddal
Guld medlem Oprettet: 09-Februar-2006 Sted: Danmark Status: Offline Point: 8641 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Jeg går ud fra, at du tænker på Mulan, men det er jo et tilfælde, hvor du betaler ekstra for at se filmen tidligt. Og ja, det kræver samtidigt Disney+ abonnement, men andre film, der tidligere i år kom via PVOD, var for det meste kun 48 timers leje. I Mulans tilfælde har du den så længe, du betaler for Disney+ Alternativt må du så vente til den kommer i iTunes/Google Play Store og leje/købe den der - eller vente længere endnu på at den kommer på Disney+ uden ekstra betaling. |
||
T-Duck
Funktioner
Tak(0)
|
|
|
||
|
||
lunddal
Funktioner
Tak(0)
|
|
Der står digitalt. Det er kun Biojensen, der skriver Disney+
Og derudover er der tale om bagkataloget og ikke nye film. Redigeret af lunddal - 11-August-2020 kl. 18:51 |
||
T-Duck
Funktioner
Tak(0)
|
|
|
||
|
||
lunddal
Funktioner
Tak(0)
|
|
Der står “beyond new live action catalog titles”.
Altså ingen discs udover nye live action film (og så Disney Animation, Pixar, Star Wars og Marvel, som må mene deres bagkatalog på de fronter). |
||
Besvar | Side <1234> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |