recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Distribution af film.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Distribution af film.

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Brian7500 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 30-December-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 61
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brian7500 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Distribution af film.
    Sendt: 26-Juni-2012 kl. 17:21
Jeg er ved at blive splitter ravende sindssyg af mine unger.

Barn nummer 1 til 3 står med hver deres dvd i hånden og skriger for at få deres respektive skive sat på deres respektive afspiller.

Kender I det?

Og de børnevenlige skiver bliver hårdt medtaget af ture hen ad gulvet og generel hårdhændet behandling.

Jeg kunne så godt tænke mig et system hvor jeg havde et apparat i stuen som streamede film fra en NAS over huset netværk og derefter distribuerede dem ud til hver unge på deres respektive skærme på deres respektive værelser.

Sådan et Sonos agtigt system, bare til film som kunne styres individuelt fra hvert rum.

Og hvis man i samme hug kunne distribuere Yousee signalet fra stikket i stuen til hvert enkelt tv uden kabler i hele huset ville det også være skønt.

Kan sådan et system fåes? 
Til top
Boost Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 03-September-2008
Sted: Hedehusene
Point: 271
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Boost Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juni-2012 kl. 19:04
Jeg kunne forestille mig det således. Dog noget dyrt når der skal bruges 3 enheder.

3 stk. Dune HD H1 til hvert barn.
1 stk. iPad eller Android tablet
Mymovies.dk app på ovenstående.
Mymovies fra en PC der kan lave index til Dune afspillerne.
1 stk. NAS

Så kan man fra en iPad eller tablet, eller telefon med IOS eller Android sidde og læse om filmene, og når barn nummer 1 har fundet en film, så kan man vælge af Dune afspilleren i barn 1 værelse skal begynde at spille. Osv for barn 2 og 3.

Man kan også undlade iPad eller tablet og så blot i hvert enkelt rum vælge den film man vil se.

Jeg ved dog ikke hvilken NAS der kræves hvis der skal streames 3 film på een gang.
Til top
pallemann Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 06-Februar-2010
Sted: Danmark
Point: 273
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pallemann Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juni-2012 kl. 19:17
Her er hvad du skal bruge:

1) Qnap med 8 hd og kør raid 5. Du kan sagtens streame 3 film samtidig fra samme nas, det har jeg gjort og ved det virker.
2) en god gigabit switch .
3) Pds kabler
4) zappiti kan du styre alle Dúné fra samme iPad og vælge film
Til top
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Juli-2004
Sted: Silkeborg
Point: 3850
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kim.t Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juni-2012 kl. 21:42
Hos mig startede det med en iPad. Den skulle tages med når vi kørte. Dvs. for at få filmene ind på den skulle jeg have konverteret mine ISO filer som jeg havde haft liggende på min TViX til M4V - et format iTunes kan håndtere. 
Så fandt jeg ud af at hvis den maskine man havde iTunes installeret på var tændt så kunne der streames direkte fra den og ud på iPad/iPod/iPhone via Home Sharing. 
Næste skridt var så at få konverteret samtlige film, og indkøb af et par ATV2. Så nu kan ungerne se alle film enten direkte på TV via ATV2 eller på iPad - alt hvad der ligger i iTunes. Og der er ingen problemer med at der streames flere film samtidig til div. IOS devices.
Jeg har så valgt en Mac Mini med iTunes på pga. størrelse og strømforbrug, og også smidt nogle tunere i den så jeg også kan optage TV.
Det er løsningen til ungerne.
Til vores film har jeg en NAS og en jailbreaket ATV2. Det er fint nok for mig. Jeg har ingen HD film kun DVD rips - ISO - som jeg er ved at konverterer til MKV.

Redigeret af kim.t - 26-Juni-2012 kl. 21:45
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brian7500 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juni-2012 kl. 22:23
Jeg sad og kiggede lidt på Apple tv. Som jeg opfatter det kan den streame film fra en NAS. Tænker at hvis man koblede en af dem til hver unge så kunne de vælge film uafhængigt.

Ville det kunne du?
Til top
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kim.t Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juni-2012 kl. 22:45
kun hvis den er jailbreaket. Og pt. er det kun ATV2 der kan det - ikke ATV3
Den som ungerne bruger er ikke jailbreaket. Interfacet til iTunes er meget simpelt. Det kan en 3 årig finde ud af i løbet af 5 min : http://dl.dropbox.com/u/6308565/MVI_6202.mkv
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brian7500 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juni-2012 kl. 09:41
Hvad betyder det at den er jailbreaket?
Til top
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kim.t Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juni-2012 kl. 09:52
Du "hacker" den og installerer uautoriseret software på den.  http://firecore.com/
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brian7500 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juni-2012 kl. 12:11
Og hvorfor kan det ikke du uden det?
Til top
Boost Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 03-September-2008
Sted: Hedehusene
Point: 271
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Boost Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juni-2012 kl. 12:25
Jeg synes ikke Apple TV er sagen.
Nok mest fordi jeg har en del bluray film, og jeg gider simpelthen ikke skulle konvertere alle film for at de kan afspilles.

AppleTv 2 kan vist også kun afspille i 720p, ellers skal man op i AppleTv 3 for at få 1080p.

Så hellere en afspiller der kan afspille de formater man smider efter den.
Til top
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kim.t Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juni-2012 kl. 12:55
Oprindeligt skrevet af Brian7500 Brian7500 skrev:

Og hvorfor kan det ikke du uden det?
Fordi en ATV er beregnet til at afspille alt hvad du har liggende i din iTunes på en computer hvor du har sat Home Sharing til - ikke fra NAS eller USB. Og hvis iTunes skal kunne afspille det skal det være i M4V format.
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brian7500 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juni-2012 kl. 15:45
Oprindeligt skrevet af Boost Boost skrev:

Jeg synes ikke Apple TV er sagen.
Nok mest fordi jeg har en del bluray film, og jeg gider simpelthen ikke skulle konvertere alle film for at de kan afspilles.

AppleTv 2 kan vist også kun afspille i 720p, ellers skal man op i AppleTv 3 for at få 1080p.

Så hellere en afspiller der kan afspille de formater man smider efter den.
Jamen har du et forslag til hvilken afspiller der kunne være god må du endelig komme med det.

Apple er kun en tanke for mig. Ikke nødvendigvis den rigtige løsning.
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu