|
Dit smarthome |
Besvar | Side <1234 14> |
Forfatter | ||
jannikmariager
Bruger Oprettet: 21-Februar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 184 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Hvordan er Tadoérne jeg leder selv efter noget Homekit kompatibelt og ville hoppe på Elgato termostaterne ?
|
||
Super bruger Oprettet: 03-Oktober-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 446 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Jeg har sendt dig en PB
|
||
BaaaaaH
|
||
Guests
Gæst |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Elgato har ikke nogen indlæringsfunktion, dvs de ikke ved hvor længe de skal bruge på at varme rummet op fra 18 grader til 22 grader. De er et kæmpe minus ved dem. Jeg ved ikke om den nye version får indlæringsfunktion. Der er en ny version på trapperne. Jeg ville gå efter Tado, de har indlæringsfunktion. Jeg venter dog på at Tado kommer med en opdateret version af deres termostater, da de har en tendens til at larme. Edit: Forstår i øvrigt ikke hvorfor Elgato ikke får sig en indlæringsfunktion, det kan ikke være andet end at opdatere deres software.
Redigeret af janLp - 29-August-2017 kl. 14:46 |
||
jannikmariager
Funktioner
Tak(0)
|
|
Ok
Netatmo er også på trapperne med en Homekit version Mine skal primært bruges til at sætte hus i feriemode da jeg kun er hjemme ca 14 dage om måneden? |
||
Guests
Gæst |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Jeg har læst om Netatmo, de ser interessante ud.
Jeg ville stadig gå efter Tado frem for Elgato. Elgato bruger Bluetooth, jeg har et par produkter fra Elgato, og rækkevidden kan altså være et problem.
|
||
Guests
Gæst |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Jeg er helt enig i alt hvad du skriver, og lige netop dette bliver muligt med iOS11. HomeKit er blevet voldsom forbedret :)
|
||
Super bruger Oprettet: 03-Oktober-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 446 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Må indrømme jeg ikke er den store tilhænger af HomeKit.
Den dag at Apple frigiver kildekoden, og gør det tilgængeligt for alle, så homekit produkter kan arbejde på tværs af platforme, så kan jeg måske hoppe på, da der findes homekit produkter som virker rigtig lækre. men kommer den dag.? og kan man være sikker på at alle tager imod homekit? hvad gør man den dag at der kommer et produkt som ikke er homekit, men man bare må eje? Så har du et produkt som ikke samarbejder med resten af din hjemmestyring, og så forsvinder pointen formentlig. eller den dag at man finder ud af at man hellere vil have en Samsung, end en iPhone. At låse sig til en platform, i den størrelsesorden, har jeg svært ved at forsvarer overfor mig selv, for så kan skiftet af en mobiltelefon, ende med ikke bare at koste en ny telefon, men også nye røgalarmer, termostater, kaffemaskine osv.
|
||
BaaaaaH
|
||
tipsen
Guld medlem Oprettet: 29-August-2005 Sted: Odense, Denmark Status: Offline Point: 3722 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
- det er jo lige præcis et ønskescenarie for Apple du beskriver dér :-)
|
||
jannikmariager
Funktioner
Tak(0)
|
|
Ofte når noget er Homekit kompatibelt så er det også kompatibelt med de andre standarder, så helt galt i byen går man næppe
|
||
Funktioner
Tak(0)
|
|
Kan godt se jeg fik skrevet det lidt overdramatiseret. Man skal bare være opmærksom på det, for jeg har set en del produkter som er låst til homekit, Elgato er een af dem. Fibaro gør deres, hvor man skal vælge enten ZWave eller HomeKit.
Redigeret af Blank - 29-August-2017 kl. 16:22 |
||
BaaaaaH
|
||
Guests
Gæst |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Prøv at læs hvad der følger med iOS 11 :) http://www.theverge.com/2017/6/8/15761800/apple-homekit-updates-ios-11-easier-build-requirements-wwdc-2017
|
||
wiesel
Bruger Oprettet: 25-August-2008 Sted: Valby Status: Offline Point: 207 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Har Philips Hue og har også lige købt Tado Smart Radiator. Køber kun produkter som understøtter Apple HomeKit.
Håber Nest på et tidspunkt også vil understøtte HomeKit, nu da det ikke længere er nødvendigt for producenter at have en HomeKit chip i deres produkter. Mit næste køb bliver nok en Nest røgalarm hvis det sker. Redigeret af wiesel - 30-August-2017 kl. 10:24 |
||
Besvar | Side <1234 14> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |