recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - DivX, AVI til DVD Biblioteket
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketDivX, AVI til DVD Biblioteket

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Rumko Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 14-Februar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 16
Direkte link til dette indlæg Emne: DivX, AVI til DVD Biblioteket
    Sendt: 26-Februar-2009 kl. 07:14

Hej

Nu har jeg prøvet at søge og gennemgå forummet. Men har ikke kunnet finde nogen konkret løsning. Også Google er prøvet.

Det jeg vil høre om. Er det muligt at få sine DivX, Avi film over i Medie center DVD bilbioteket istedet for at skal hente dem fra video biblioteket.

DVD coveret i dvd biblioteket er mere overskuelig, da det bliver vist i stort format. Video biblioteket viser kun små mapper.

Hvis der er nogen der ligger inde med navnet på det program der selv kan hente film oplysninger/cover fra internettet så post gerne hvad det hedder, læste om det et sted herinde.

Til top
Binnerup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-September-2005
Point: 1137
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Februar-2009 kl. 07:22
Ikke i Vista - der er det kun VIDEO_TS foldere.

Det bliver muligt i Windows 7.
Min film samling

Lav din egen med My Movies.
Til top
Binnerup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-September-2005
Point: 1137
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Februar-2009 kl. 07:22
Og, det program du tænker på er formentligt My Movies, prøv at klikke på programmet i min signatur.
Min film samling

Lav din egen med My Movies.
Til top
Rumko Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Februar-2009 kl. 08:04

Godt at se der er andre morgenfriske folk.

Jeg kigger på det når jeg kommer hjem, tak for hjælpen.

En skam det ikke kan lade sig gøre i vista. Gider ikke køre beta vers. af windows.7.

Tak for hjælpen

Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Februar-2009 kl. 10:20
Oprindeligt skrevet af Rumko Rumko skrev:

Hej

Nu har jeg prøvet at søge og gennemgå forummet. Men har ikke kunnet finde nogen konkret løsning. Også Google er prøvet.

Det jeg vil høre om. Er det muligt at få sine DivX, Avi film over i Medie center DVD bilbioteket istedet for at skal hente dem fra video biblioteket.

DVD coveret i dvd biblioteket er mere overskuelig, da det bliver vist i stort format. Video biblioteket viser kun små mapper.

Hvis der er nogen der ligger inde med navnet på det program der selv kan hente film oplysninger/cover fra internettet så post gerne hvad det hedder, læste om det et sted herinde.

Ikke fordi vi behøver at vade så meget rundt i det her. Men hvis du kan li cover og have dine film over i DVD bibloteket, hvorfor ripper du så ikke bare dine film dertil? Jeg går jo ud fra, at siden du mangler cover til dem, så må det være fordi der er tale om originale film du selv ligger inde med. Det er ihvertfald sjældent set, at man kan hente covers til sine hjemmevideos ude på det ganske net 

Video bibloteket kan vise et klip fra filmen (billede) eller det kan vise navn. Det kan ikke vise cover, som du selv har erfaret. Jeg tror ikke det kan lade sig gøre at lægge dem ind i DVD bibloteket. Dels skal det være DVD format, (dvs. .VOB med info og TS) og dernæst skal hver enkelt film ligger i sin egen VIDEO_TS folder. Men jeg tror du ryger ind i problemer med formatet. Og det giver faktisk ganske god mening, synes jeg.

Til top
Rumko Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Februar-2009 kl. 19:50
Hvis man ripper sine DVD´er til fx. DivX fylder de meget mindre, kvaliten kan diskuteres 

Jeg har fundet ud af man lægge billede ind af film coveret i samme mappe som divx filmen, og give den navnet folder.jpg (folder)
Så kan man se lidt af koveret inde i video biblioteket.
Har prøvet at lave en "fake" VIDEO_TS mappe og det virker desværre ikke.
Så jeg må vente til windows 7 kommer på gaden i en rigtig vers.

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu