|
|
Besvar ![]() |
Side <123> |
Forfatter | ||
The Math ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 23-Februar-2008 Status: Offline Point: 46 |
![]() |
|
Okay, dvs det enten er Istars eller TViX jeg skal købe!!! Jeg har temmelig meget fokus på servicen på produkterne da de spiller en væsentlig rolle. så hvis Popcorn Hour leverer bedre service/firmware updateringer så vi jeg klart vælge dem... |
||
![]() |
||
The Math ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 23-Februar-2008 Status: Offline Point: 46 |
![]() |
|
Jeg har oprettet en afstemning, for at se hvad folk hælder mest til: http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=36447& PN=1&TPN=1
|
||
![]() |
||
Abolsen ![]() Bruger ![]() Oprettet: 16-Juni-2006 Status: Offline Point: 249 |
![]() |
|
Mht. firmware-opdateringer tror jeg egentlig at de ligger ret lige. Både NMT og TViX har dygtige folk og opdaterer ofte.
|
||
![]() |
||
![]() |
|
Okay, det virker også som et lækkert produkt fra TVix... tror mere jeg hælder til deres side, da da har den nyeste chip! Nogen der ved hvor mange hdd, der kan sidde i denne? |
||
![]() |
||
![]() |
|
Der kan kun sidde én.
|
||
![]() |
||
Breddam ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 30-December-2006 Sted: 4140 Borup Status: Offline Point: 2171 |
![]() |
|
Det fede er jo at lade være med at sætte en disk i. Storage sørger NAS'en jo for ![]() Venligst Søren |
||
![]() |
||
![]() |
|
Fedt, det var også min mening! Jamen så tror jeg, jeg har mit fulde setup! TViX M-6500A med Synology DS-207+ (2 stk 1TB) |
||
![]() |
||
bruger udmeldt 5 ![]() -- ![]() ![]() Oprettet: 15-April-2006 Sted: lolland Status: Offline Point: 3584 |
![]() |
|
Jeg tror du hurtigt finder ud af at din Synology kan spares væk i strøm.. For TViX'n kører SMB og NFS osv.. kører vist også UPnP server/client. Det som bruges på TViX'n kan spares væk på synology'n i længden ihvertfald.. for du får samme funktioner og mere til. |
||
![]() |
||
Breddam ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 30-December-2006 Sted: 4140 Borup Status: Offline Point: 2171 |
![]() |
|
Hov! Stop lige en halv!
![]() Jeg ved ikke specifikt, om Tvix kan gøre det med en NAS. Dreambox kan i hvert fald, men jeg er ikke helt sikker på, at man kan med Tvix. Du skal ikke tage mine ord for pålydende ![]() ![]() Du skal lige undersøge tingene først! Jeg er altså ikke den bedste kilde... ![]() Venligst Søren EDIT=OK, pendec kom ind over, og mit indlæg kom til at give mindre mening. Det lader dog til, at han har lidt mere styr på fakta, end jeg har... ![]() Redigeret af Breddam - 24-Februar-2008 kl. 00:04 |
||
![]() |
||
![]() |
|
Well 'problemet' opstår jo hvis han har 2 stk 1TB diske i RAID 0. Det er der ikke plads til i TViX'en. Men SÅ dyr er en 2 disk synology vel heller ikke i strøm
![]() |
||
![]() |
||
![]() |
|
pendec, jeg tænker ikke så energiøkonomisk. Det er rigtigt. ![]() Jeg selv har dog ikke kun brug for min NAS til mine mediefiler! Det er helt givet en virkelig suveræn egenskab, min (en) NAS har, at den kan være en medieserver, men den fungerer jo også meget som print- og filserver, så den skal jo i hvert fald være tændt i dagtimerne. Derfor kan jeg i hvert fald ikke spare min NAS væk. Så kører den jo alligevel, og derfor kan jeg jo lige så godt bruge den til noget fornuftigt. Det kunne jo så være til ovennævnte benyttelse ![]() Venligst Søren |
||
![]() |
||
![]() |
|
Den koster knap 30 W i drift og i retning af en 14 W i hvile. Det er driftsomkostningen. Anskaffelsen koster jo også... Jeg synes, at det lidt er æbler og pærer, man diskuterer. Tvix'en kan klare mediefilerne, men den konvergerer ikke - andre klienter kan ikke tilgå den. En NAS konvergerer helt vildt - det er meningen med den - men den er ikke meget mere end storage. Softwaremæssigt/CPU-mæssigt bidrager den ikke vildt meget som afspiller foruden UPnP, og det er jo en anden snak ![]() På den baggrund er forummet det helt rigtige ![]() ![]() ![]() Venligst Søren |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |