recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Divx/xvid med HMDI???
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketDivx/xvid med HMDI???

Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked
bruger udmeldt 5 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 15-April-2006
Sted: lolland
Status: Offline
Point: 3584
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Februar-2008 kl. 00:36
TViX er jo en linux baseret løsning, og har vist både HOST/CLIENT på USB siden, så skulle en usb printer ikke kunne tilsluttes som "CLIENT" og så få en lp spool sat op på boksen?

Og filesharing, det er jo lige præcis hvad TViX kan som en del af dens funktion..

Så alligevel, med lidt research, kan du spare den boks væk..
Næsten, for så kommer vi vel tilbage til den sidste "2TB" fordelt på 2 diske, det kan den kun klare med en ekstern hd boks..
Hmmm køb en 2TB disk, og sælg de andre?

Nå, det var ellers en god løsning.. og i disse tider, bør man spare hvor man kan..(det mener jeg, og jeg ejer desværre en ps3 på 170w)
Til top
Vaivel Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 05-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 40
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Februar-2008 kl. 17:58

Oprindeligt skrevet af The Math The Math skrev:

Okay, det virker også som et lækkert produkt fra TVix... tror mere jeg hælder til deres side, da da har den nyeste chip! 

Forskellen på 8634 og 8635 er IKKE at den ene er nyere eller 'sejere' end den anden, blot at den 8635 kommer med CSS dekrypterings mikrokode (dvs. at de kan brugs til at afspille kopibeskyttede DVD'er)

Tilføjelse af nye (video) codes er meget sjældent muligt med en firmware opdatering idet decodningen foregår i hardware, og det er ikke så nemt at ændre på. CPU'en i 863x er kun på 300MHz, så det er beskedent hvad man kan decode i ren software.

Dette skal forveksles med muligheden for at lave support for nye kontainer formater (a la AVI og MKV), det vil en firmware ofte kunne ændre på.

Nu er det ikke særlig tit at der dukker nye 'codecs' op (ellere kontainerformater for den sags skyld), så det burde være det man bekyre sig mindst om, dem der er 'in' i øjeblikket vil helt klart dominere de næste mange år fremover.

H.264/MPEG-4 AVC 1 HP@5.1 er der ingen 863x baseret afspiller der vil kunne komme til at supportere (fuldt ud), som jeg har forstået, er dette profil level beregnet til super HD extrem bitrate materiale, HD-DVD (RIP) og Blu-ray går kun op til HP@4.1.

Til top

Besvar Besvar Side  <123

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu