recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - DIY - Hjælp ang. LED Pærer i gl. DLP projektor
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

DIY - Hjælp ang. LED Pærer i gl. DLP projektor

Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked
huntiedk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-April-2006
Sted: København Ø, DK
Status: Offline
Point: 725
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér huntiedk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2016 kl. 11:03
Oprindeligt skrevet af omegasteffy omegasteffy skrev:

Tror ikke 1000 lm er helt ved siden af (på ebay var den sikkert opgivet til 6000 lm).
Der er 3x CREE LEDs. I følge CREEs datablad giver de fra 200lm til 500 lm per stk.
Dit estimat på ca. 10W passer vist meget også meget godt med sidst jeg målte dens strømforbrug.
Det er meget kraftigt og jeg tør ikke se direkte ind i den. Lyser man på en busk en mærk nat ser man ikke busken, men ind i busken :-)

OK - jeg havde bare ikke forestillet mig der var så meget krudt i den - den må blive varm under drift. Som du skriver senere, bli'r det vist en udfordring med at få fokuseret lyset. Hvordan sad den gamle pære - lige over hullet? Og hvor stort er hullet?

Har du nogen bud på let/billigt at måle det (farvetemperaturen) ?

Det letteste er vist at tjekke databladet og/eller selv se hvordan lyset ser ud. Er det i den blålige ende, er det en høj farvetemperatur.
Øst, vest, ::1 bedst
Til top
huntiedk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-April-2006
Sted: København Ø, DK
Point: 725
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér huntiedk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2016 kl. 11:05

Det der undre mig er at der kun sendes langt fra er nær de 9600 baud som der er specificeret. SCI signalet holdes lavet i intervaller, i størrelses ordenen sekunder.

Hvordan med rx/tx-signalerne?
Øst, vest, ::1 bedst
Til top
omegasteffy Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 09-April-2012
Sted: DK
Point: 59
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér omegasteffy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2016 kl. 23:08
Oprindeligt skrevet af huntiedk huntiedk skrev:

Det der undre mig er at der kun sendes langt fra er nær de 9600 baud som der er specificeret. SCI signalet holdes lavet i intervaller, i størrelses ordenen sekunder.

Hvordan med rx/tx-signalerne?

Der er KUN Pin4 (?SCI ?) jeg kan fanger aktivitet på. Intet trigger de andre

Selv om jeg ikke er helt dus med det Hantek6022BE scope, tror jeg nu jeg ville have fanget det hvis der var noget. Har prøvet både op + nedad-gående flanker og ved over + under den konstante spænding.
Til top

Besvar Besvar Side  <123

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu