|
Diy højtaler |
Besvar | Side <12345> |
Forfatter | ||
Mattti
Bruger Oprettet: 07-Juli-2010 Status: Offline Point: 70 |
Sendt: 06-August-2022 kl. 00:36 | |
Hej igen.. :)
Jeg har lige prøvet at gå tråden igennem igen. Og jeg har et par spørgsmål?.. Er det rigtigt forstået at alle højtalere skal bruge et delefilter.?? Jeg overvejer at købe et pre-made 3 delefilter.. (https://elektronik-lavpris.dk/p138239/bn207221-delefilter-3-vejs-193-91khz-300w/) .. Der står 300W, hvad betyder dette?? Hvor tilsluttes strømmen på et delefilter?? tak!
|
||
sd
Super bruger Oprettet: 09-Marts-2012 Status: Offline Point: 282 |
Sendt: 06-August-2022 kl. 08:02 | |
Hej Mattti, du begiver dig ud på en lang og stenet vej...
Hvad har du planlagt at bruge højttaleren til? Skal det være Rammstein til glæde for naboerne, eller stille kammermusik? Hvor mange penge vil du bruge på projektet? En almindelig højttaler består af kassen, enhederne og delefilteret. De tre ting skal spille sammen, ellers lyder det ikke godt. Hvis du vil ende op med noget, du kan bruge, vil jeg anbefale dig at købe et samlesæt, hvor tingene passer sammen. Et sted at starte er f.eks. Frequence.dk eller Lautsprechershop.de. Du sparer ikke penge, men du lærer meget om lyd.
|
||
Powered by beer and chips
|
||
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19469 |
Sendt: 06-August-2022 kl. 09:00 | |
Højttalersignalet fra forstærkeren monteres på indgangen af delefiltret. Hvor indgangen er placeret, står forhåbentligt på brugsanvisningen til delefiltret. Men - det delefilter du har kig på, hvilke enheder passer til det? Klaus
|
||
Mattti
Sendt: 06-August-2022 kl. 11:06 | |
Hej igen:)
Det er mest til konen, og hun hører hovedsaligt døds metal.. Ville det være bedre med en højtaler og en subwoofer hvert forsig?? Jeg er ikke helt med? måske dumt spørgsmål, men virker alle delefiltre ikke med hinanden?? altså så længe specifikationerne passer, ang. watt og ohm?? tænkte at alle har samme funktioner "bare" forskellig lyd?? tak!
|
||
Mattti
Sendt: 06-August-2022 kl. 12:30 | |
Endnu et måske dumt spørgsmål:) Kan man købe et delefilter i udlandet og bruge det i danmark?? Tænker at de i fx Canada bruger andre spændinger af strøm??
Jeg har prøvet at undersøge reglerne angående strøm. Men er lidt forvirret om hvordan undgår jeg at brænde noget af?? I forbindelse med modstande, spoler og kondensatorer?? Hvis det bliver en passiv højtaler, kan jeg så gå ud fra at der skal en ekstern strømforsyning til?? Takker for svar
|
||
Frank13
Guld medlem Oprettet: 07-Juli-2017 Status: Offline Point: 1106 |
Sendt: 06-August-2022 kl. 13:27 | |
Dine spørgsmål, mener du dem, eller har du en fest og bare fyrer rendom spørgsmål af? Frank
|
||
mnielsen
Guld medlem Oprettet: 12-Maj-2017 Sted: Nordjylland Status: Offline Point: 2205 |
Sendt: 06-August-2022 kl. 14:08 | |
Det er blevet skrevet mange gange, at en passiv højttaler IKKE skal bruge strøm! Altså, ingen indbygget forstærker i en passiv højttaler. En sådan består KUN af bas, mellemtone og diskant. Jeg har INGEN strømforsyning koblet på mine passive højttalere. De er KUN koblet til forstærkeren, og ikke andet. Køb dine ting i en DANSK biks i stedet for at gøre det hele mere bøvlet ved at rode noget udenlandsk ind i det. Eller, glem det, og køb en soundbar i stedet for.
Redigeret af mnielsen - 06-August-2022 kl. 14:19 |
||
TV-kanaler: "PS-pakken" + Betal pr. kanal via Norlys Flex på gammel "TV2-antenne".
Radiokanaler: DAB, FM Internet: YouSee Bredbånd via Kabel-TV-stikket Favoritradiostationer: ABC, Solo og Classic Rock |
||
Mattti
Sendt: 06-August-2022 kl. 14:28 | |
Takker for svar!
Jeg har ingen forstærkere, kun enheder.. Tv og mobil, jeg går ikke ud fra at et jackstik, kan trække en højtaler?? Skal man ikke bruge en forstærker et eller andet sted i kredsløbet? tak!
|
||
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19469 |
Sendt: 06-August-2022 kl. 15:10 | |
Læs denne: Så har du svar på 95% af dine spørgsmål. Klaus
|
||
wuffer28
Bruger Oprettet: 19-Januar-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 95 |
Sendt: 06-August-2022 kl. 16:35 | |
https://bekent.dk/blog/gratis-hoejttaler-selvbygbog/
Biblioteket har sikkert også nogle bøger om højtalerbyg. Www.frequence.dk har lidt højtalere som kan købes som kit hvor alt medfølger undtaget kabinet.
|
||
Kasper_J
Guld medlem Oprettet: 30-Marts-2007 Status: Offline Point: 2813 |
Sendt: 06-August-2022 kl. 18:43 | |
Så er det da besynderligt at du bliver ved med at jamre så mavesurt |
||
Munch
Guld medlem Oprettet: 23-Juni-2018 Sted: Vejle Status: Offline Point: 4702 |
Sendt: 06-August-2022 kl. 19:12 | |
Det er mere besynderligt, at det eneste du kan skrive herinde, er kritik af andres bidrag
|
||
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
|
||
Besvar | Side <12345> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |