recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - DIY maskerings lærred
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketDIY maskerings lærred

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
p.las Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-November-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4156
Direkte link til dette indlæg Emne: DIY maskerings lærred
    Sendt: 05-Juni-2011 kl. 10:21
Hej.
Jeg har besluttet mig for at lave et maskeringslærred, da det er nærmest er umuligt at anskaffe til rigmlige penge i Danmark. Det eneste jeg kan finde er screen research og stewart. Carada laver en ramme hvor det hele er indbygget , men er nærmest kun forbeholdt USA .
Jeg har ikke taget stilling til om det skal være manuelt ellr motorisret...........det skal dog være et fastramme .
Det eneste jeg pt har fundet er noget som hedder beamax.
Er der nogle der kender til nogle diy løsninger er færdig løsninger, som jeg bare ike er stødt på. Jeg kan lave det meste selv . Der hvor min begrænsning er, er på den eletriske side. Allle indput er velkommen.
Jeg vil maske af i toppen og bunden
Til top
SLETTET_20120103 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 14-Oktober-2007
Sted: Odense
Point: 6191
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juni-2011 kl. 10:42
Hej Peter

Følger lige med her. Jeg vil gerne have et lærrede som kan tilpasses indholdet, men jeg ved ikke lige den smarteste måde at gøre det på. Jeg kunne så godt tænke mig at det blev elektronisk styret og har nogle idéer som skal videreudvikles
Til top
Muffeh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-December-2009
Sted: Gilleleje
Point: 1040
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juni-2011 kl. 12:53
Anima, forhør dig hos Christian, han har selv et fint lærred som han elektronisk kan styre, og det ser ret godt ud! :)
LG 55LB561V (TV) | Onkyo TX-NR626 | DALI Blue 8008, C1000LE, DALI Zensor 1 & DALI Concept SUB | Sonos ZP90 | Synology DS211J & DS411J | WDTV Live 3.Gen. | PlayStation 4
Til top
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juni-2011 kl. 13:33
Jeg skal have et DIY-lærred, så ellers takSmile
Til top
p.las Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juni-2011 kl. 14:52
Oprindeligt skrevet af Muffeh Muffeh skrev:

Anima, forhør dig hos Christian, han har selv et fint lærred som han elektronisk kan styre, og det ser ret godt ud! :)

Det er screen research han har. 100" med clea pix dug .......ca 70 K. Problemet hvis den skal hænge i stuen er størrelsen. Alene rammen er ca 16 cm dyb.......fra vægen.
Til top
p.las Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juni-2011 kl. 15:00
Oprindeligt skrevet af Anima Anima skrev:

Hej Peter

Følger lige med her. Jeg vil gerne have et lærrede som kan tilpasses indholdet, men jeg ved ikke lige den smarteste måde at gøre det på. Jeg kunne så godt tænke mig at det blev elektronisk styret og har nogle idéer som skal videreudvikles

Problemet for mig ang det elektriske , er hvordan det stopper hvor den skal og lign.det nemmeste er at sætte et rullegardin for oven og neden, lave nogle fixpunkter ude i siden. Herefter lave en ramme som ikke må være for stor, til at dække rulle gardinerne med.
Til top
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juni-2011 kl. 16:31
Det med hvordan det skal stoppe kan laves via et elektronik stop  - jeg arbejder ikke med elektronik til hverdag, men jeg mener min lærer fra gymnasiet fortalte om optocouplere som kunne fortælle når dens lyskegle var brudt. 

Jeg forestiller mig dog noget med et CIH setup.. lidt anderledes end CIW
Til top
Muffeh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-December-2009
Sted: Gilleleje
Point: 1040
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juni-2011 kl. 16:50
Oprindeligt skrevet af p.las p.las skrev:

Oprindeligt skrevet af Muffeh Muffeh skrev:

Det er screen research han har. 100" med clea pix dug .......ca 70 K. Problemet hvis den skal hænge i stuen er størrelsen. Alene rammen er ca 16 cm dyb.......fra vægen.

en vej frem er altid at brokke sig til firmaet over det ik kan fås mindre :P
- men var nu os kun et forslag :)

- Helt iorden Anima ;)
LG 55LB561V (TV) | Onkyo TX-NR626 | DALI Blue 8008, C1000LE, DALI Zensor 1 & DALI Concept SUB | Sonos ZP90 | Synology DS211J & DS411J | WDTV Live 3.Gen. | PlayStation 4
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu