recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Diy sub for 1500, er det muligt?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Diy sub for 1500, er det muligt?

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Januar-2011
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4258
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aerik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Diy sub for 1500, er det muligt?
    Sendt: 13-Februar-2015 kl. 13:37
Er det muligt selv at lave en sub for ca 1500kr, som reelt er værd at høre på. Den skal bruges til film, for at give det sidste i eksplosioner mv.

Modtager gerne ideer til enheder og evt. Forstærkere

Redigeret af aerik - 13-Februar-2015 kl. 13:37
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4901
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Februar-2015 kl. 15:36
Gå på jagt efter en brugt.
Til top
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Januar-2011
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4258
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aerik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Februar-2015 kl. 15:46
Synes det har været svært at finde noget brugt i den prisklasse, som er værd at kaste sine penge efter.min tanke var derfor, om man ikke kunne lave noget mindst lige så godt selv?
Til top
bruger udmeldt 27 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 26-September-2014
Status: Offline
Point: 351
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bruger udmeldt 27 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Februar-2015 kl. 15:57
Det kniber nok en del efter som den billigste brugbare forstærker koster omkring 1200,- 
Til top
Trumle Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-Februar-2015
Sted: kBH
Status: Offline
Point: 793
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Trumle Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Februar-2015 kl. 16:26
Oprindeligt skrevet af aerik aerik skrev:

Er det muligt selv at lave en sub for ca 1500kr, som reelt er værd at høre på. Den skal bruges til film, for at give det sidste i eksplosioner mv.

Modtager gerne ideer til enheder og evt. Forstærkere

 
Jeg har selv kigget efter at bygge selv. Det er som om det ikke rigtig kan betale sig hvis man kommer for langt ned i pris og specielt hvis man kun har tænkt sig at bygge én sub. Regnestykket ser hurtigt bedre ud, hvis man bygger to og vælger en proforstærker til at drive det med.
Hvad havde du forestillet dig. Lukket eller basrefleks og hvor meget må det fylde?
Til top
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Januar-2011
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4258
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aerik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Februar-2015 kl. 16:38
Se det var der jeg kom ud i noget jeg intet ved om, altså hvilke enheder jeg skulle kigge efter, og derfor ingen viden om pris.
Et par hundrede liter er ikke umuligt at få plads til. Løseligt regnet ud fra øjemål siger 375 liter.
Hvis jeg ikke tager fejl, så er lukket mere fleksibel med placering, men er ikke et must
Til top
Notfast Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-April-2008
Sted: Øst Jylland
Status: Offline
Point: 2875
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Notfast Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Februar-2015 kl. 18:56
Oprindeligt skrevet af aerik aerik skrev:

Er det muligt selv at lave en sub for ca 1500kr, som reelt er værd at høre på. Den skal bruges til film, for at give det sidste i eksplosioner mv.

Modtager gerne ideer til enheder og evt. Forstærkere

Hvad skal det spille sammen med?
Hvor stor er din stue?

Nedestående forventer en normal stue, som vil give roomgain og der med går sub'eb længere ned end det ser ud til. Fordelen ved dette er at området 40-60hz får en lille løft, og det syntes mange rigtig godt om.
Du kan ændre porten til en korter for mere boost i øverst i bass området (men på bekostning af dybe), eller gør det modsatte.

Du kan bruge standard plastik kloak rør.
.....
Til top
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Januar-2011
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4258
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aerik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Februar-2015 kl. 19:09
Tak for input.

Stuen er ca 20 m2 dog med en fransk bue indtil en lige så stor spisested.

Skal spille med kef r100 center og kef c40 fronter.
Fronterne går kun ned til 60 hz, hvorfor der mangler lidt til film. Så måske din løsning kunne være vejen frem. Havde faktisk luret lidt efter det forstærker modul du fremviser, men gik lidt i stå med højttalerenheden.
Spørger lige frækt, om der er en grund til præcis den enhed du viser, eller om det bare er fordi den kunne passe i budget :)
Til top
Notfast Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-April-2008
Sted: Øst Jylland
Status: Offline
Point: 2875
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Notfast Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Februar-2015 kl. 19:29
Oprindeligt skrevet af aerik aerik skrev:

Tak for input.

Stuen er ca 20 m2 dog med en fransk bue indtil en lige så stor spisested.

Skal spille med kef r100 center og kef c40 fronter.
Fronterne går kun ned til 60 hz, hvorfor der mangler lidt til film. Så måske din løsning kunne være vejen frem. Havde faktisk luret lidt efter det forstærker modul du fremviser, men gik lidt i stå med højttalerenheden.
Spørger lige frækt, om der er en grund til præcis den enhed du viser, eller om det bare er fordi den kunne passe i budget :)

Jeg tror at du vil blive meget godt tilfreds.  

Jeg har bygget med den 2 gange før, og det er der, jeg mener at man for mest for pengene i denne prisklasse.

.....
Til top
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Januar-2011
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4258
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aerik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Februar-2015 kl. 20:24
Jeg siger tak igen.

Hvis du skal være ærlig, uden du reelt behøver vide noget om det, hvordan tror du denne løsning vil være imod bostons asw250?
Til top
Notfast Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-April-2008
Sted: Øst Jylland
Status: Offline
Point: 2875
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Notfast Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Februar-2015 kl. 20:47
Oprindeligt skrevet af aerik aerik skrev:

Jeg siger tak igen.

Hvis du skal være ærlig, uden du reelt behøver vide noget om det, hvordan tror du denne løsning vil være imod bostons asw250?
Bedre.

Går lidt dybere, og lidt flere watt til en større enhed med fornuftig følsomhed, men det vil ikke være som nat og dag.
.....
Til top
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Januar-2011
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4258
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aerik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Februar-2015 kl. 20:50
Oprindeligt skrevet af Notfast Notfast skrev:


Oprindeligt skrevet af aerik aerik skrev:

Jeg siger tak igen.

Hvis du skal være ærlig, uden du reelt behøver vide noget om det, hvordan tror du denne løsning vil være imod bostons asw250?

Bedre.

Går lidt dybere, og lidt flere watt til en større enhed med fornuftig følsomhed, men det vil ikke være som nat og dag.


Tak, så ved jeg ca hvor jeg er på vej hen, med denne løsning.
Jeg sætter mig ned og kigger på det.

Hvis nu jeg vil spendere flere su kroner på et projekt, altså spare flere penge op, hvad skal der så til af udstyr, for at få en god sub. Færdig eller diy.

For måske jeg skulle vælge at gøre det af den vej, og kun bruge pengene én gang :)
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu