recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Dækning på 3's net
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Dækning på 3's net

 Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
calimero Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 06-April-2008
Sted: Silkeborg
Status: Offline
Point: 21
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér calimero Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juli-2022 kl. 23:41
Både konen og jeg kører på Oister, det samme med fatter og mutter + et 50gb abonnement i sommerhuset. Vi oplever ingen problemer. Jeg har TDC på et andet SIM kort fra arbejde, og der er stort set ingen forskel i dækningen når jeg tjekker en gang imellem.

Redigeret af calimero - 13-Juli-2022 kl. 23:42
Til top
-claus- Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Januar-2006
Sted: Holstebro
Status: Offline
Point: 1351
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér -claus- Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juli-2022 kl. 16:58
tak.
Fik et godt tilbud da jeg ringede til Telenor. De har nogle bedre tilbud til rådighed, når man kontakter dem telefonisk. 129 kr for 100 GB data. Inkl 6 mdr tidal family og Roaming plus.
Stue: Lg C9, Argon Octave Soundbar, Dali Sub E12f
Køkken: Audio pro Addon T20, Google Chrome Audio
Til top
Jeppe Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 07-Januar-2019
Sted: Esbjerg
Status: Offline
Point: 10
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jeppe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juli-2022 kl. 00:05
3 er ved at opgradere hele deres netværk til 5 G og jo det kommer an på hvor man bor, henne i DK.
Hvor god dækningen er, desværre 
Til top
TBC1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Februar-2009
Status: Offline
Point: 1972
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TBC1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juli-2022 kl. 08:33
Oprindeligt skrevet af -claus- -claus- skrev:

Hej
Er ved at kigge lidt på mit mobil abonnement. Kan se at jeg kan spare en del ved at skifte til Oister i forhold til mit Telmore abonnement.
Der var en gang at mobildækningen ikke var særlig god på 3's net. Er der nogen der ved om det stadigvæk er gældende? 

Hvis du ikke skal bevæge dig i bil igennem Lars Tyndskids marker, så er der 99% af tiden ingen dækningproblemer i forbindelse med noget eksisterende telefonnetværk i DK og det varierer jo ekstremt meget lokalt hvilket netværk der dækker dårligst, selv om det er velkendt at 3 har de fleste/største huller.  Jeg havde netop Oister igennem et par år uden at jeg i praksis oplevede at være skiftet fra ét netværk til et andet (det krævede målinger at konstatere den slags), selv når jeg besøgte familie på landet.

Nu er jeg så lige skiftet fra Oister til Lebara grundet 5/5 produktet til 19 kr, som Oister har valgt ikke at have noget svar til - end ikke da jeg spurgte til det. Det skift bemærker jeg i praksis heller ikke noget til - ud over det med prisen - selv om jeg lokalt kan se at jeg er faldet en streg på signalstyrken hvor jeg bor (da jeg bor tættere på en 3 mast end en TT mast), men nu går jeg så heller ikke videre op i om jeg har over eller under 100 mbps på en skide telefon der lige som f.eks. et TV ikke skal udnytte den slags til noget som helst alligevel. Den slags kan jeg nøjes med at gå op i ifbm min PC, hvor det da så heller IKKE ligefrem er mobilt internet der er i brug.     

Personligt bekymrer jeg mig således ikke det mindste om hvilket netværk der skal benyttes, da det i praksis har betydet nul og nix for mig hvilket af de 3 forskellige netværk jeg igennem tiden har været på.

I byerne er der ingen grund til at tjekke, med mindre man bor i en tykmuret kælder. Men bor man uden for alfarvej, ville jeg dog nok starte med at sikre mig hvordan forholdene er lokalt, da det vel er ret essentielt at have direkte GOD dækning til ens hjem og ens arbejde. I den forbindelse er er tjekditnet.dk | og https://www.mastedatabasen.dk/ gode steder at starte.

Redigeret af TBC1 - 16-Juli-2022 kl. 09:03
PC:7800X3D,RTX4090 GB-Gaming OC,32GB DDR5@6K-CL30,LG CX
Stue:JVC N7,StudioTek 130,Denon AVR4308,Bladelius Ymer,B&W 803D,SVS PB16-Ultra,DMR-UBC80,Shield 2019
Sovevær.:KD-65AF8,HTP-075,ATV4K
Til top
LeChuck Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 09-April-2011
Status: Offline
Point: 173
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér LeChuck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juli-2022 kl. 09:48
Vi skiftede til 3 for cirka to år siden, og oplever umiddelbart bedre dækning end med Telenor.

Som TBC1 skriver er det nok meget individuelt hvilket selskab, der dækker bedst i lige præcis det område hvor du befinder dig. Eksempelvis er der flere områder her i byen, hvor Telenor har ret dårlig dækning (dog kun noget man mærker hvis man er på gåtur, og vil tjekke noget på nettet). I de specifikke områder er der ingen problemer med 3, men så er der måske andre områder hvor det er omvendt.
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4246
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juli-2022 kl. 09:55
Bruger wifi call i hjemmet, hvor Oister har et hul, det fungerer fint. Og så har jeg fået et nyt abonnement til 59kr med fri tale og 7 GB EU. Bruger faktisk ingen data, så ingen grund til at betale for det.
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
Clemen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 05-Februar-2006
Status: Offline
Point: 605
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Clemen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juli-2022 kl. 11:43
Bruger 3 fast på den ene telefon, fint med 5g dækning ofte med hastigheder på 800/100mbit.

Til top
Larslykkelig Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 16-Juli-2022
Status: Offline
Point: 3
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Larslykkelig Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juli-2022 kl. 14:46
Jeg arbejder for 3 og OiSTER, så kender fuldt ud til, at folk har haft dækningsproblemer på landet.

3 har de seneste par år satset på 5G, for at levere internet, i stedet for kabler såsom fiber osv. Det betyder at de har udvidet deres netværk meget, med data i fokus, især på landet. Efter sommer vil de have ligeså mange master som TDC  

I den lille i flække i Jylland, som jeg kommer fra, er der fx lige sat en 3 - 5G maste op. Snart er der ikke stor forskel for de fleste danskere, hvilket netværk de vælger - dog har hastigheden noget at sige.

Ift. pris og dækning, så er OiSTER de sidste 6 måneder blevet de stærkeste på markedet. 

I er velkommen til at kontakte mig, hvis i vil have et særtilbud på, hvad OiSTER vil koste for jeres behov 
Til top
sd Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 09-Marts-2012
Status: Offline
Point: 272
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sd Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juli-2022 kl. 00:22
Her på Bornholm har jeg tilgang til både 3 og TDC. De sender på de samme master. TDC sender på lavere frekvens 700 mod 3's 1800 og når derfor længere ud med signalet. Til gengæld er TDC's net overrendt af mange forskellige udbydere, og hastigheden er derfor ofte håbløs lav. 3 har kun 3 og Oyster på masterne og derfor færre brugere og meget højere hastighed. Specielt nu med 5G.
Powered by beer and chips
Til top
GreedyDK Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 13-September-2011
Sted: Odense
Status: Offline
Point: 64
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér GreedyDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juli-2022 kl. 09:56
Vi har både 3 og Oister her i huset og har aldrig problemer med dækning. Hverken i Danmark eller i udlandet 👍
Til top
OleA Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 658
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér OleA Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juli-2022 kl. 16:16
Har Oister 5G på alle deres abonnementer ? 

Redigeret af OleA - 18-Juli-2022 kl. 16:16
Panasonic HZ1000 65", Panasonic DMR-UBC80, Sony HT-ST5000, Nvidia Shield.
Til top
Larslykkelig Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 16-Juli-2022
Status: Offline
Point: 3
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Larslykkelig Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juli-2022 kl. 16:19
Ja. Der er et abonnement, som man kan få igennem os som arbejder herinde, uden 4G - men det er kun den ene. Alle andre abonnementer er med 5G. Alle mobilabonnementer kan også laves med eSim 
Arbejder ved 3 & OiSTER
Du er velkommen til at stille spørgsmål :)
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu