recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - D-link Dir-615 - Tvix problem
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketD-link Dir-615 - Tvix problem

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
zeiko Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 06-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 22
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-September-2010 kl. 15:39
Modernet er sat til antenne stikket "stofa" fra den går der et ethernet kabel over i routeren uplink. Routeren er sat med DHCP og den giver ip: 192.168.1.100 og fremad. Derudover har jeg været inde og sat så den altid giver f.eks. min tvix ip'en 192.168.1.103 ved at indtaste tvix MAC adresse. Har prøvet nu at sætte kabel fra tvix over i routeren og det virker fint. Det er kun hvis den kører over det trådløse netkort. Selv om den får tildelt rigtig ip, submask, dns osv.
Til top
Patriarken Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-April-2005
Sted: Parts Unknown
Status: Offline
Point: 2872
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-September-2010 kl. 16:31
Oprindeligt skrevet af zeiko zeiko skrev:

Modernet er sat til antenne stikket "stofa" fra den går der et ethernet kabel over i routeren uplink. Routeren er sat med DHCP og den giver ip: 192.168.1.100 og fremad. Derudover har jeg været inde og sat så den altid giver f.eks. min tvix ip'en 192.168.1.103 ved at indtaste tvix MAC adresse. Har prøvet nu at sætte kabel fra tvix over i routeren og det virker fint. Det er kun hvis den kører over det trådløse netkort. Selv om den får tildelt rigtig ip, submask, dns osv.

Måske er det fordi sikkerhedsprotokollen der anvendes ikke understøttes af Tvix....Prøv at slå Wireless security fra i en MEGET kort periode og se om det så virker.
Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time!
Til top
Bschmidt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-November-2009
Sted: Virtual-utopia
Status: Offline
Point: 3291
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-September-2010 kl. 16:57
skriv venligst routerens - din PC(er)'s og tvix'ens ip adresser ned med subnet gateway og dns adresser evt således:

Router
Ip: x.x.x.x
Subnet: y.y.y.y
Gateway z.z.z.z
DNS: æ.æ.æ.æ og evt ø.ø.ø.ø

så har vi en chance for at se OM dine adresser er rigtige. Hvis du sætter kabel i din tvix presenterer du en anden MAC adresse for din router og den vil ikke få den adresse som du bestemmer! Det KUNNE jo være at den får en ip i 192.168.0.0 nettet som du skriver i en tidligere post.

BS

Redigeret af Bschmidt - 06-September-2010 kl. 17:01
Til top
mm-bob Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 03-Marts-2010
Status: Offline
Point: 436
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-September-2010 kl. 17:25
Oprindeligt skrevet af zeiko zeiko skrev:

Modernet er sat til antenne stikket "stofa" fra den går der et ethernet kabel over i routeren uplink. Routeren er sat med DHCP og den giver ip: 192.168.1.100 og fremad. Derudover har jeg været inde og sat så den altid giver f.eks. min tvix ip'en 192.168.1.103 ved at indtaste tvix MAC adresse. Har prøvet nu at sætte kabel fra tvix over i routeren og det virker fint. Det er kun hvis den kører over det trådløse netkort. Selv om den får tildelt rigtig ip, submask, dns osv.
 
Husk at kablet og trådløs forbindelse har hver deres MAC adresse!
 
 
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu