|
|
Besvar ![]() |
Side <1234> |
Forfatter | ||
Pizzabager ![]() Redaktionen ![]() ![]() Oprettet: 08-Januar-2007 Status: Offline Point: 1964 |
![]() |
|
Da jeg fik min gigabit router, testede jeg også den del i starten mellem min stationær og min HTPC i stuen(begge med raid 0), jeg kom aldrig over 20 MB/sek. normalt lå den på 13-14 stykker. men da jeg testede windows 7 på HTPC, så kom jeg helt op på 80MB/sek en gang imellem, men andre gange var den stadig rimelig langsom.. Jeg tror det er windows der er synderen de fleste gange. |
||
![]() |
||
Søren Ingemann ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 31-December-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 497 |
![]() |
|
Iøvrigt - har du enabled 9K jumbo frames på NAS? Hvis ja, så husk også at enable det PC'ens netkort. Det gør ingen revolutioner performancemæssigt - men lidt har også ret
![]() |
||
![]() |
||
CJ1409 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 02-Maj-2007 Sted: Sweden Status: Offline Point: 134 |
![]() |
|
hmm, det får mig til at tænke lidt. Jeg er ved at ombygge mit hus, og i den forbindelse har jeg lavet følgende opsætning, der dog ikke er i drift endnu. - ReadyNas NV+ med 1 Gb Ram (med Gigabit netkort) Det er meningen at jeg vil have 5-6 popcornhour installeret der skal hente film etc. fra min NAS. Jeg havde da forventet at jeg med en Gigabit switch og ovenstående NAS og kabling ville blive i stand til at streame blurays og diverse HD materiale, bliver jeg skuffet? Mvh Carsten
|
||
![]() |
||
JesperLund ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 21-Januar-2006 Sted: Darknet Status: Offline Point: 8022 |
![]() |
|
Det forudsætter, så vidt jeg husker, at du har en rent gigabit LAN uden enheder med 10/100 netkort. |
||
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
||
![]() |
||
Bruger slettet ![]() -- ![]() ![]() Oprettet: 31-Januar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1200 |
![]() |
|
Jeg har faktisk tænkt på at få nogle Cat6 og teste med dem, dit indlæg er bare første gang nogle har anbefalet mig andre kabler, men det er da værd at prøve. |
||
![]() |
||
Bruger slettet ![]() -- ![]() ![]() Oprettet: 31-Januar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1200 |
![]() |
|
Jeg får også højere hastighed på serveren med Samsung diskene, end jeg gør på serveren med Western digital, men det ligger nok i at Western digital diskene har en fleksibel hastighed mellem 5400 og 7200, men jeg syntes stadig der er langt fra Gigabit til det en disk skulle kunne håndtere, så vidt jeg husker er det 3 Gb/s. |
||
![]() |
||
![]() |
|
NSA-220 performer lidt lavere end NSA-220 Plus som jeg har og de tal jeg får er også omtrent dobbelt så høje som de testen viser, men det ændrer stadig ikke ved at de ikke er blændende ![]() |
||
![]() |
||
![]() |
|
De tal ligner jo meget dem jeg får efter jeg satte Gigabit switch på, men det er jo ikke super gode tal, når man tænker på at Gigabit gerne skulle ligge omkring 80, men så er det også sjovt ![]() Jeg må prøve at lede efter Windows tweaks og se om der er noget mellem, der kan bruges. |
||
![]() |
||
![]() |
|
Jeg skulle lige finde det i serveren, men det er slået fra. Som Jesper Lund skriver, er der så et problem i forhold til min router der er 10/100 som opsætningen er nu. Enhederne kører gennem switchen og ikke routeren, men skaber det at routeren er tilsluttet switchen, et problem? Jeg kunne da godt tænke mig at prøve det, bare mellem servere og computer. |
||
![]() |
||
![]() |
|
Jeg har, i et enkelt forsøg, uden problemer streamet Blu-ray gennem min 10/100 router, så der burde ikke være noget problem. Men afhængig af hvor mange der vælger at streame samtidig, kan der måske opstå problemer. |
||
![]() |
||
Zulu ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-December-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 775 |
![]() |
|
Så vidt jeg ved kører alle WDs Green-diske altid med 5400 RPM (upåagtet af at de bliver opgivet til 5400-7200. Se fx her http://www.silentpcreview.com/article786-page2.html De 3 Gb/s, der opgives i specs'ne for diskene er dem maksimale overførselshastighed på SATA interfacet - og har derfor INTET med den faktiske overførselshastighed fra diskene at gøre. ![]()
Som en anden skrev tidligere så ligger begrænsningen i din Zyxel NAS - så du kan forsøge at tweake din Windows box lige så tosset du lyster - men du vil ikke få nogen forbedring ud af det... ![]() Redigeret af Zulu - 02-September-2009 kl. 21:53 |
||
![]() |
||
![]() |
|
Så skal Zyxel eller CNet have ballade, da CNet har testet dem til 46 Mb/s og der er et stykke ned til mine 14 Mb/s i bedste tilfælde. Iøvrigt kan jeg heller ikke forstå hvorfor Zyxel skulle give dem Gigabit, hvis de ikke er i stand til at komme væsentligt over 100 ![]() Redigeret af Kim Jespersen - 02-September-2009 kl. 21:56 |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1234> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |