recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - D-Link DIR-655: Noget langsom Gigabit?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketD-Link DIR-655: Noget langsom Gigabit?

Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
Pizzabager Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen

Oprettet: 08-Januar-2007
Status: Offline
Point: 1964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-September-2009 kl. 19:25

Da jeg fik min gigabit router, testede jeg også den del i starten mellem min stationær og min HTPC i stuen(begge med raid 0), jeg kom aldrig over 20 MB/sek. normalt lå den på 13-14 stykker. men da jeg testede windows 7 på HTPC, så kom jeg helt op på 80MB/sek en gang imellem, men andre gange var den stadig rimelig langsom..

Jeg tror det er windows der er synderen de fleste gange.

Til top
Søren Ingemann Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 31-December-2004
Sted: Denmark
Point: 497
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-September-2009 kl. 19:28
Iøvrigt - har du enabled 9K jumbo frames på NAS? Hvis ja, så husk også at enable det PC'ens netkort. Det gør ingen revolutioner performancemæssigt - men lidt har også ret
Til top
CJ1409 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 02-Maj-2007
Sted: Sweden
Point: 134
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-September-2009 kl. 19:54

hmm, det får mig til at tænke lidt. Jeg er ved at ombygge mit hus, og i den forbindelse har jeg lavet følgende opsætning, der dog ikke er i drift endnu.

- ReadyNas NV+ med 1 Gb Ram (med Gigabit netkort)
- Cisco 8 ports Gigabit Switch SRW2008MP-EU
- Cat6 kabling til 6 værelser

Det er meningen at jeg vil have 5-6 popcornhour installeret der skal hente film etc. fra min NAS.

Jeg havde da forventet at jeg med en Gigabit switch og ovenstående NAS og kabling ville blive i stand til at streame blurays og diverse HD materiale, bliver jeg skuffet?

Mvh Carsten

Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-September-2009 kl. 21:01
Oprindeligt skrevet af Søren Ingemann Søren Ingemann skrev:

Iøvrigt - har du enabled 9K jumbo frames på NAS? Hvis ja, så husk også at enable det PC'ens netkort. Det gør ingen revolutioner performancemæssigt - men lidt har også ret

Det forudsætter, så vidt jeg husker, at du har en rent gigabit LAN uden enheder med 10/100 netkort.
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
Bruger slettet Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 31-Januar-2007
Point: 1200
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-September-2009 kl. 21:31
Oprindeligt skrevet af Damme Damme skrev:

Undskyld jeg spørger, men har du rent faktisk tjekket om du kører gigabyte netværk. Cat. 5e kan ikke i alle tilfælde håndtere gigabyte.
Har selv samme router som dig og jeg måtte benytte cat. 6 kabler, inden jeg rent faktisk opnåede gigabyte hastighed.

Jeg har faktisk tænkt på at få nogle Cat6 og teste med dem, dit indlæg er bare første gang nogle har anbefalet mig andre kabler, men det er da værd at prøve.
Til top
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-September-2009 kl. 21:35
Oprindeligt skrevet af Zulu Zulu skrev:

Angående hastigheder på gigabit netværk med Windows, så har jeg ingen problemer med at komme op på  ~50 MB/s (400 Mb/s) når jeg overfører fra min bærbare til min server via min billige gigabit-switch og cat5e-kabler. Her er det diskene, der er flaskehalsen.
Med TTCP når jeg op på tæt på 1 Gb/s hvis jeg kun overfører den ene vej og ~700 Mb/s hver vej hvis jeg sender data begge veje.

Jeg får også højere hastighed på serveren med Samsung diskene, end jeg gør på serveren med Western digital, men det ligger nok i at Western digital diskene har en fleksibel hastighed mellem 5400 og 7200, men jeg syntes stadig der er langt fra Gigabit til det en disk skulle kunne håndtere, så vidt jeg husker er det 3 Gb/s.
Til top
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-September-2009 kl. 21:37

Det er dine Zyxel's der ikke kan overføre dataene hurtigere. Se performancetest på smallnetbuilder.com: http://www.smallnetbuilder.com/content/view/30323/75/1/4/

Ved læsning er der stort set ingen forskel på 100 mbit og 1000 mbit netværk (hhv. 4,3 MB/sec og 4,9 MB/sec)

Ved skrivning er der lidt større forskel, hhv. 3,9 MB/sec (100mbit) og 6,5 MB/sec (1000mbit).

NSA-220 performer lidt lavere end NSA-220 Plus som jeg har og de tal jeg får er også omtrent dobbelt så høje som de testen viser, men det ændrer stadig ikke ved at de ikke er blændende
Til top
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-September-2009 kl. 21:39
Oprindeligt skrevet af Pizzabager Pizzabager skrev:

Da jeg fik min gigabit router, testede jeg også den del i starten mellem min stationær og min HTPC i stuen(begge med raid 0), jeg kom aldrig over 20 MB/sek. normalt lå den på 13-14 stykker. men da jeg testede windows 7 på HTPC, så kom jeg helt op på 80MB/sek en gang imellem, men andre gange var den stadig rimelig langsom..

Jeg tror det er windows der er synderen de fleste gange.

De tal ligner jo meget dem jeg får efter jeg satte Gigabit switch på, men det er jo ikke super gode tal, når man tænker på at Gigabit gerne skulle ligge omkring 80, men så er det også sjovt

Jeg må prøve at lede efter Windows tweaks og se om der er noget mellem, der kan bruges.
Til top
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-September-2009 kl. 21:46

Jeg skulle lige finde det i serveren, men det er slået fra. Som Jesper Lund skriver, er der så et problem i forhold til min router der er 10/100 som opsætningen er nu.
Enhederne kører gennem switchen og ikke routeren, men skaber det at routeren er tilsluttet switchen, et problem?

Jeg kunne da godt tænke mig at prøve det, bare mellem servere og computer.
Til top
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-September-2009 kl. 21:50
Oprindeligt skrevet af CJ1409 CJ1409 skrev:

hmm, det får mig til at tænke lidt. Jeg er ved at ombygge mit hus, og i den forbindelse har jeg lavet følgende opsætning, der dog ikke er i drift endnu.

- ReadyNas NV+ med 1 Gb Ram (med Gigabit netkort)
- Cisco 8 ports Gigabit Switch SRW2008MP-EU
- Cat6 kabling til 6 værelser

Det er meningen at jeg vil have 5-6 popcornhour installeret der skal hente film etc. fra min NAS.

Jeg havde da forventet at jeg med en Gigabit switch og ovenstående NAS og kabling ville blive i stand til at streame blurays og diverse HD materiale, bliver jeg skuffet?

Mvh Carsten

Jeg har, i et enkelt forsøg, uden problemer streamet Blu-ray gennem min 10/100 router, så der burde ikke være noget problem. Men afhængig af hvor mange der vælger at streame samtidig, kan der måske opstå problemer.
Til top
Zulu Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-December-2005
Point: 775
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-September-2009 kl. 21:51
Oprindeligt skrevet af Kim Jespersen Kim Jespersen skrev:

Jeg får også højere hastighed på serveren med Samsung diskene, end jeg gør på serveren med Western digital, men det ligger nok i at Western digital diskene har en fleksibel hastighed mellem 5400 og 7200, men jeg syntes stadig der er langt fra Gigabit til det en disk skulle kunne håndtere, så vidt jeg husker er det 3 Gb/s.

Så vidt jeg ved kører alle WDs Green-diske altid med 5400 RPM (upåagtet af at de bliver opgivet til 5400-7200. Se fx her http://www.silentpcreview.com/article786-page2.html

De 3 Gb/s, der opgives i specs'ne for diskene er dem maksimale overførselshastighed på SATA interfacet - og har derfor INTET med den faktiske overførselshastighed fra diskene at gøre.

Oprindeligt skrevet af Kim Jespersen Kim Jespersen skrev:

Jeg må prøve at lede efter Windows tweaks og se om der er noget mellem, der kan bruges.

Som en anden skrev tidligere så ligger begrænsningen i din Zyxel NAS - så  du kan forsøge at tweake din Windows box lige så tosset du lyster - men du vil ikke få nogen forbedring ud af det...

Redigeret af Zulu - 02-September-2009 kl. 21:53
Til top
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-September-2009 kl. 21:55
Oprindeligt skrevet af Zulu Zulu skrev:

Som en anden skrev tidligere så ligger begrænsningen i din Zyxel NAS - så  du kan forsøge at tweake din Windows box lige så tosset du lyster - men du vil ikke få nogen forbedring ud af det...

Så skal Zyxel eller CNet have ballade, da CNet har testet dem til 46 Mb/s og der er et stykke ned til mine 14 Mb/s i bedste tilfælde.

Iøvrigt kan jeg heller ikke forstå hvorfor Zyxel skulle give dem Gigabit, hvis de ikke er i stand til at komme væsentligt over 100

Redigeret af Kim Jespersen - 02-September-2009 kl. 21:56
Til top

Besvar Besvar Side  <1234>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu