|
|
Besvar ![]() |
Side <1234> |
Forfatter | |||
Zulu ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-December-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 775 |
![]() |
||
Se hvad der tidligere blev skrevet:
*Host* marketing *host* ![]() |
|||
![]() |
|||
Bruger slettet ![]() -- ![]() ![]() Oprettet: 31-Januar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1200 |
![]() |
||
Jeg har set Sørens indlæg. Forskellen er at den testede NAS er NSA-220 og jeg har den nye version NSA-220 plus.
Men ja, marketing, der hoppede jeg lige i med begge ben ![]() |
|||
![]() |
|||
slate ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 22-August-2007 Sted: Struer, Denmark Status: Offline Point: 589 |
![]() |
||
FYI en DIR 655 er en af de stærkere routere så det er ikke der flaskehalsen er http://www.smallnetbuilder.com/component/option,com_chart/It emid,189/ men Zyxel 220 kan ikke levere mere end hvad en 100 mbit kan bære http://www.smallnetbuilder.com/component/option,com_nas/Item id,190/ Lidt tuning tips http://forums.smallnetbuilder.com/showthread.php?t=1802
Redigeret af slate - 02-September-2009 kl. 22:14 |
|||
Stue: Duet->Beresford Caiman->Carver A-500x->B&W 704 + Tosh EP35, Sony 32v5500
Kælder: Mitsu HC6000, Steward 92", Tosh XE1, Oppo 93, Onkyo 875, JBL+Velo DVD:124, RØD:141, BLÅ:107 |
|||
![]() |
|||
Bruger slettet ![]() -- ![]() ![]() Oprettet: 31-Januar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1200 |
![]() |
||
Jeg er også ret imponeret over mine NAS servere, der begge kører over 10 Mb/s, når de seriøse sider ikke kan klemme dem over 4 Jeg har NSA-220 plus og ikke NSA-220. |
|||
![]() |
|||
JesperLund ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 21-Januar-2006 Sted: Darknet Status: Offline Point: 8022 |
![]() |
||
Hvis enhederne på LAN'en er forbundet via en gigabit switch, er der 1000 Mbps mellem disse enheder, uanset at gigabit switchen er forbundet med en router med 10/100 LAN porte. (sådan er mit setup: min router har kun 100 Mbps porte, men jeg har en gigabit switch bag routeren). |
|||
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Ja naturligvis, men det var om der ville være et problem i forhold til at køre jumbo frames, hvad det så end er, men hvis det er en bare lidt højere hastighed, så er jeg frisk på at prøve. |
|||
![]() |
|||
JesperLund ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 21-Januar-2006 Sted: Darknet Status: Offline Point: 8022 |
![]() |
||
Det vil jeg faktisk tro eftersom din router er gateway når du skal på internettet, og så kommunikerer en 1000 mbps port med en 100 mbps port. |
|||
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
|||
![]() |
|||
Zulu ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-December-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 775 |
![]() |
||
Jeg kunne ikke få forbindelse "ud af huset" gennem min router med 10/100 da jeg forsøgte mig med jumbo-frames, for snart længe siden. Så jeg gætter på at det kræver et "rent" 1000 Mbps netværk.
|
|||
![]() |
|||
Henr1k ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 28-Februar-2007 Sted: Viborg Status: Offline Point: 142 |
![]() |
||
Står der ikke netop i den test: "Other than the sluggish RAID 1 that registered only 34.3Mbps and 35.2Mbps on CNET Labs' write and read tests" |
|||
![]() |
|||
![]() |
||
@Jesper Lund og Zulu
Øv! ![]() @Henrik Jo det gør der, men der er immervæk også et stykke vej fra de 14 jeg får, til 34. |
|||
![]() |
|||
Søren Ingemann ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 31-December-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 497 |
![]() |
||
Jeg tror det er notationen der spiller dig et puds ![]() Mbps er Megabit/sekund - hvilket ikke er det samme som Megabyte/sekund. 34,3Mbps er det samme som ((34,3*1024)/8)=4390 kilobyte/sec. Heraf får vi at 34,3 Mbps = 4,28 MB/sekund. Det er helt sikkert dine Zyxel's der er flaskehals - der er sandsynligvis ikke CPU-power nok til at levere høje hastigheder. |
|||
![]() |
|||
titan_jtl ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 14-Juni-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 42 |
![]() |
||
Her er lige en test om gigabit netværk, det er udemærket læsning, hvis der er nogen der er i tvivl om noget. http://www.tomshardware.com/reviews/gigabit-ethernet-bandwid th,2321.html
|
|||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1234> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |